Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 384
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Kytarová osobnost Štěpán UrbanStřížková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato diplomová práce se věnuje jedné z našich nejvýznamnějších osobností kytarového světa Štěpánu Urbanovi, kgerý je znám především jako skladatel a pedagog. Jelikož byla v roce 2003 vydána kniha ( J. Urbanová a Š. Rak - Kytara má láska) , která je pojednáním o životě a osobnosti, seznámíte se v první části této práce s jejím obsahem. V další části práce jsou struktuovány osobní postoje a ideje Štěpána Urbana se zaměřením na tvůrčí a pedagogickou činnost. Posledním tématem této práce je rozbor skladby Miniatury, která je jedním ze skladatelových nejúspěšnějších a nejznámnějších děl.
- Louis SpohrHložková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30V roce 2004 jsem se zúčastnila soutěže Louise Spohra ve Weimaru, což mě inspirovalo ve výběru tématu práce. Skladby Louise Spohra nebývají u nás často ke slyšení, stejně tak pramálo se o něm dá v našem jazyce dočíst. Přitom tato osobnost dala hudebníkům a orchestru čísla v partituře pro lepší orintaci a houslistům podbradek a změnu číslování poloh na dodnes používaný způsob.
- B. Smetana: Sláčikový kvartet č. 2 d-moll (rozbor skladby)Adamovič, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30
- Karel KoreckýKubeček, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30Tématem mojí práce je osobnost Karla Koreckého, houslisty a zejména významného houslového pedagoga, který strávil celý život působením v jihočeském Táboře. Ve čtyřech kapitolách své práce popisuji Koreckého život i práci. V první části se soustředím zejména na jeho životní osudy a uměleckou práci povšechně, kterou detailněji popisuji v následujících kapitolách. Nejprve jeho působení pedagogické,které bylo jeho hlavní životní náplní a dále jeho práci interpretační, dirigentskou a kompoziční.
- Husle v diele W. A. MozartaSlimáková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30V mojej práci se zaoberám skladbami, ktoré napísal W.A.Mozart pre husle. V prvej kapitole uvádzám vzťah Mozarta k husliam, Jeho začiatky pri poznávaní tohoto strunového nástroja, stručný priezez Mozartovým životom a prešla som stručne chronologickým sledom niektorých jeho kompozícií. Jeho dielo s využitím huslí je obrovské, ja som sa obmezila v ďalších dvoch kapitolách iba na niektoré skladby, a sice, husľové koncerty a niektoré huslové sonáty s doprovodom klavíra.
- Hudební analýza v interpretační praxiLukáš, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce popisuje základy jednoduché hudební kompoziční metody určené hudebníkům - interpretům pro získání částečného skladatelsjkého pohledu a zkušeností, které je poté možno využít k hlubšímu studiu a pouřenější interpretaci skladeb.
- Živost a dílo Maurice RavelaRosík, Alexej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30Hudba Maurice Ravela mne zaujala, když jsem studoval jeho Rapsodii pro housle Tzigane. V této práci stručně zhodnotím jeho život a dílo. Podrobněji se věnuji komorní tvorbě a již zmíněné houslové Rapsodii, také orchestrálním skaldbám a instrumentacím skladeb jiných autorů. Na závěr uvádím kompletní přehled díla.
- Šimon Veis - koncertVeis, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-09-03
- Ilja Samoljov - koncertSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Virtuozita violoncellové hry v tvorbě D. PopperaLehocká Hošková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Hlavním cílem této práce bylo představit osobnost Davida Poppera jako virtuóza, pedagoga a skladatele. Jeho virtuózní technika dala základ k moderní violoncellové hře. Upozorňuji zvláště na jeho Vasokou školu violoncellové hry a na jeho ostatní virtuozní skladby.
- Sonáty pro violoncello a klavír Johannesa BrahmseVeis, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Jako violoncellista jsem si vybral za téma své diplomové práce Brahmsovo dílo pro violoncello a klavír, tedy dvě sonáty komponované přímo pro tento nástroj a autorovu vlastní úpravu první houslové sonáty. V úvodu práce se zabývám historií vzniku těchto tří skvostů ( rok a místo, na čí popud dílo či úprava vznikly, kde, kdy a kým byla díla poprvé provedena atd.),ovšem v poněkud stručné podobě, jelikož hlavní částí mé práce je formální a harmonický rozbor jednotlivých sonát. Vlastní rozbor je rozdělen do tří hlavních kapitol ( tři sonáty ) za podkapitoly jw možno považovat jednotlivé věty, dále pak části vět ( expozice,provedení,reprisa...).Důvodem mého výběru této látky, jakožto diplomové práce byl jednak můj hluboký obdiv k Brahmsovu odkazu a jednak fakt, že jsem všechny tři sonáty nastudoval a veřejně provedl.
- Sonáta pro violu a klavír op.147 Poslední dílo Dmitrije ŠostakovičeSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2008-05-26V této práci se zabýváme historií vzniku a rozborem Sonáty pro violu a klavír op. 147 od Dmitrije Šostakoviče.A také nastiňuji obraz autorova života a jeho celkového díla.Tento skladatelský veklikán 20. století mě oslovil svojí hudbou, která vzbuzuje obrovské emoce a má nenapodobitelný charakter.Proto jsem byl potěšen,když jsem objevil tuto skladbu, která je perlou violové literatury vůbec. Můj zájem ještě umocnil fakt, že tato sonáta je Šostakovičovým posledním dílem,kde viola hraje jakousi "Labutí píseň", která vyjadřuje jeho loučení se životem.
- Tomáš Jamník - koncertJamník, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Fritz KreislerBurda, Antonín(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Předkládám bakalářskou práci na téma rakouský houslový virtuóz a skladatel Fritz Kreisler. V první kapitole mé práse se věnuji životu Fritze Kreislera, jeho studiím a kariéře. Druhá kapitola popisuje F. Kreislera jako interpreta. Snažím se tady podle nahrávek rozkrýt aspekty Kreislerovy techniky a způsoby interpretace skladeb jeho i ostatních autorů. Pokusím se také popsat, jakých hudebních prostředků užil novátorsky jako první a v čem spočívala jeho výjimečnost.V třetí kapitole se věnuji F. Kreislerovi jako skladateli. Zaměřuji se jak na Kreislerovy kompozice, tak na jeho transripce.
- Helena Valentová - koncertValentová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Monika Vrabcová - koncertVrabcová, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Ulf Hoelscher - houslový virtuózPolakovičová, Tamara(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Předkládaná práce ukazuje čtenářům, jak důležitá je koncentrace ve dvou vyčerpávajících procesech v životě muzikantů a sice, denní cvičení a příprava na koncert. Houslový virtuóz a docent na Vysoké hudební škole v Karlsruhe (Německo) Ulf Hoelscher je brán jako vzor vývoje tohoto tématu. Popsány jsou i aspekty učení a aktuálního vyučování Ulfa Hoelschera. Zajímavé shrnutí hudebního života Ulfa Hoelschera je rovněž obsaženo v této práci. Čtenáři se mohou dovědět proč, jak a kdy začal hrát na housle, kdo byli jeho první učitelé, s kterými jinými hudebníky a ansámbly vystupoval a které orchestry a pod jakým dirigentem ho doprovodily a taky s kým vystupuje ještě v současné době. V malé sbírce budou také představeny jeho nahrávky a repertoár.
- Viktoria Verbovská - koncertVerbovská, Viktoria(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- P. Hindemith: Der Schnanendrecher - koncert z pohledu interpretaKrejčík, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Hlavní kapitola této práce analyzuje formu Hindemithova koncertu pro violu Der Schwanendreher. Druhá část se snaží ukázat různé způsoby interpretace skladby porovnáním nahrávek Tabey Zimmermannové, Geraldine Waltherové a Bretta Deana.
- Max Reger - Svita č.2 D moll pro sólové violoncello,op.131CJamník, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Ve své bakalářské práci jsem se snažil shromáždit co nejvíce informací a podkladů, které mohou pomoci při interpretaci Suity č. 2 d moll op. 131 c od Maxe Regera. Soustředil jsem se na historické pozadí skladby , dostupné notové materiály a formální a interpretační rozbory.