Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KAŇKA, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Český violoncellista Michal KaňkaKaňková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-04Český violoncellista Michal Kaňka patří bezpochyby kvýznamným světovým umělcům. Má za sebou velmi bohatou a úspěšnou kariéru jak sólového, tak komorního hráče. Tato práce pojednává o jeho profesním životě. Nejedná se pouze o koncertování, ale i o jeho pedagogickou činnost a působení v předních českých hudebních institucích. Mým cílem bylo stručně sepsat životní úspěchy výjimečného českého muzikanta. Tato práce poskytuje i bohatou přílohovou část, kde se čtenáři mohou seznámit s fotografiemi jak Michala Kaňky a jeho kolegů, tak i například s cenami, které získal.
- Dmitrij Šostakovič a jeho violoncelová tvorbaFedorov, Zachar(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-15V Bakalářské práci se zabývám ruským skladatelem Dmitrijem Šostakovičem. Práce obsahuje přiblížení života a doby ve které skladatel žil, a komponoval. Druhá část práce obsahuje interpretační analýzu Sonáty pro violoncello a klavír d moll a Koncert pro violoncello a orchestr č. 1.
- Gaspar Cassadó - suita pro sólové violoncelloSůva, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Tato bakalářská práce se zaměřuje na život a dílo význačného španělského skladatele a violoncellisty Gaspara Cassadóa se zaměřením na jeho Suitu pro sólové violoncello. První část práce představí osobnost a dílo umělce, nastíní základy jeho skladatelské a hudební inspirace a uvede do kontextu později popisovanou Suitu. Ve druhé části se práce zaměří na komplexní rozbor Cassadóovy Suity pro sólové violoncello po harmonické a formální stránce. Rozbor je pro větší přehlednost doplněn notovými ukázkami.
- Jindřich Feld - Dvě skladby pro violoncello a orchestrRůžičková, Vanda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Těžištěm této práce je muzikologická analýza hudebního díla Jindřicha Felda 'Dvě skladby pro violoncello a klavír', původně pravděpodobně koncipovaná pro violoncello a orchestr, z roku 1955. Autorka analyzuje zejména harmonickou a rytmickou strukturu obou částí tohoto opusu (tedy Elegie i Burlesky), vztah mezi těmito částmi navzájem, a nakonec i vztahy k relevantním dílům některých dalších skladatelů. Kvůli konzistenci práce obsahuje v prvních dvou kapitolách také pojednání o osobnosti Jindřicha Felda a o jeho hudebním odkazu, které vznikly na základě rešerše odborných materiálů.
- Klavírní tria Zdeňka LukášePetras, Vilém(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-06Cílem práce je prozkoumat skladby pro klavírní trio Zdeňka Lukáše, který je považován za jednoho z nejvýznamnějších českých skladatelů druhé poloviny 20. století. Autor práce se snažil stručně shrnout i skladatelův život se zaměřením na jeho hudební kariéru. Informace jsou čerpány z knih a studií, hudebních periodik, audionahrávek i rozhovorů s interprety Lukášových děl.
- Makedonský folklor a jeho uplatnění v hudbě 20. stoletíCingarski, Oleg(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Tématikou této absolventské práce je makedonská kultura, makedonský folklor a jeho uplatnění ve vážně hudbě, hlavně ve 20. století. Kromě uvedených historických faktů týkajících se všeobecných dějin na území Makedonie, které pak ovlivnily i hudební dějiny, tato práce se věnuje i charakterizování přítomného folkloru v hudbě. Zaměřuje se i na klasifikaci významných hudebních osobností ve 20. století, ponořuje se do větších detailů a jejích působení a úspěchů v rámci komponování. Poslední kapitola této kvalifikační práce je výzkum a analýza několika klíčových děl tvorby vážné makedonské hudby z minulého století. Hlavní důraz této analýzy je ve vyskytování lidového folkloru v těchto dílech a jakým způsobem a jakými prostředky se podařilo těmto skladatelům implementovat národní duch ve své tvorbě.
- Pražákovo kvartetoDorazilová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-06Práce se zabývá Pražákovým kvartetem, jeho historií a historickou souvislostí v rámci hudební scény. Zpracovává data poskytnutá autorce přímo členy Pražákova kvarteta nebo nalezená na oficiálních stránkách osob a institucí zmíněných v této práci. Cílem je obeznámit veřejnost s historií tohoto vyjímečného souboru.
- Tvorba Jana Klusáka a Marka KopelentaNečaský, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-06Bakalářská práce o fenoménu Nové hudby a dvou představitelích Marku Kopelentovi a Janu Klusákovi. Práce je rozdělena na dvě části, část teoreticko-historickou a analytickou. Teoreticko-historická část pojednává o Nové hudbě a hudebním ţivotě obou skladatelů, jejich působení v hudebních tělesech Musica viva pragensis (Kopelent) a Komorní harmonii (Klusák) o moderních postupech, která skladatele ovlivnila. Tato část je rozdělena na tři kapitoly. První se týká Nové hudbě a charakterizuje ji, další pojednávají o skladatelích. Druhá část bakalářské práce je analytická. Jedná se o rozbor skladeb Jitřní chvalozpěv (1978) Marka Kopelenta a VII. invence pro orchestr (1972−73) Jana Klusáka. Práce je napsána s pouţitím uvedené literatury a na základě osobních rozhovorů s oběma skladateli. V analytické části jsou přiloţeny skeny rozebíraných partitur.
- Vysoká škola hry na violoncello Davida PopperaGráf, Jakub William(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Tato bakalářská práce se zabývá sbírkou etud, napsanou Davidem Popperem, s názvem Vysoká škola hry na violoncello. V kapitole první dojde ke shrnutí potřebných informací o životě, dílu a vlivech na tvorbu Davida Poppera. V kapitole druhé bych rád představil několik přístupů k této tématice, které mě zaujaly, a jak s názory těchto lidí sám vycházím, či v jakých místech se od nich distancuji. A nakonec v kapitole třetí představuji svůj vlastní výzkum, rozvíjím a hledám takové informace, které mi v této problematice chybí. Závěr ze získaných informací z výzkumu bude součástí třetí kapitoly, závěr celé práce obsáhne širší myšlenky po dokončení práce.