Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "PĚRUŠKA, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 27
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Americký minimalismus Série rozborů s porovnáním skladatelskýc h technikFílová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Cílem práce je charakterizovat minimalistickou hudbu a zdůraznit rozdíly mezi skladatelskými technikami Johna Adamse, Philipa Glasse, Steva Reicha a Terry Rileyho. Autorka se detailněji zabývá jejich vybranými skladbami a snaží se vyzdvihnout jedinečnost tvorby každého z nich. V závěru práce zmiňuje své vlastní zkušenosti s tvorbou a interpretací soudobé hudby.
- B. Smetana: Sláčikový kvartet č. 2 d-moll (rozbor skladby)Adamovič, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30
- Busking v PrazeMatoušek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Cílem práce je vymezení termínu busking, zmapování nedávných dějin buskingu v Praze a současných možností veřejného vystupování v tomto městě. Autor se zamýšlí též nad etiketou a vztahy mezi buskery a veřejností. Zvláštní pozornost věnuje podmínkám k živým představením na Karlově mostě. Součástí je rozhovor se stálým pražským bardem Jiřím Wehlem doplněný jeho krátkým profilem.
- Česká violová literatura 18. stoletíMalíková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce se zabývá violovou literaturou 18. století se zaměřením na českou oblast. Obsahuje stručný přehled dějin vývoje hudby na našem území v době 18. století s přihlédnutím k violové literatuře. Zabývá se autory ryze domácími, ale i tzv. českou hudební emigrací. V práci se autorka věnuje jednotlivým hudebním skladatelům, jakožto i nejdůležitějším kompozicím pro violu sledovaného období.
- Fialová Kristina : Bakalářský koncertFialová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-09-05
- Gabriel Faure: Život a dílo se zaměřením na klavírní kvartet.Fialová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-05Tato práce pojednává o životě a díle francouzského skladatele Gabriela Faurého a zaměřuje se na jeho první Klavírní kvartet op. 15. Jeho životopis je rozdělen do osmi kapitol podle období, devátá kapitola je rozbor Klavírního kvartetu op. 15.
- Houslařská dynastie ŠpidlenůGoldstein, Boris(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Tématem této bakalářské práce je houslařská dynastie Špidlenů. Práci jsem rozdělil do třech kapitol. V první kapitole se věnuji počátkům houslařství v Evropě. Kapitola je rozdělena na menší podkapitoly podle popisovaného území. V druhé kapitole píši o začátcích houslařství v českých zemích. Významnější rody zde mají své podkapitoly. Ve třetí kapitole představuji dynastii Špidlenů. Každému z dynastie je věnována samostatná podkapitola.
- Ilja Samoljov - koncertSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Ivan Galamian a jeho pedagogická činnostSchill, David(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Abstrakt Cílem této práce je čtenáři přiblížit život a pedagogické metody Ivana Galamiana z jeho knihy Principles of Violin Playing & Teaching . Tato kniha nebyla nikdy oficiálně přeložena do češtiny. Práce rovněž obsahuje článek z New York Times, vydaný krátce po jeho smrti v dubnu roku 1981. Podrobně zde rozebírám kapitolu o cvičení a kapitolu o vibrátu. Text necituji, ale je volně přeložen z anglického originálu a doplněn o mé vlastní postřehy a zkušenosti. Podařilo se mi přiblížit život a pedagogickou činnost Ivana Galamiana českému čtenáři. V práci jsou zahrnuty i zajímavosti z jeho pedagogického života a komentáře některých jeho žáků.
- Kenny Werner a jeho metoda "Mistrovství bez úsilí"Wittová, Mája(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Tato bakalářská práce je zaměřena na řešení fyzických i psychických problémů u hudebníků způsobených nadměrným úsilím. Cílem práce je otevření témat, která se často neobjevují během klasické výuky na školách v České republice a zdůraznit jejich důležitost. V první kapitole je popsán život Kennyho Wernera s tím, jak se dostal k myšlence jeho metody Mistrovství bez úsilí. Druhá kapitola je rozdělená na dvě části. V té první části uvádím příčiny nadměrného úsilí v životě hudebníka jako je strach, stres nebo přehlcenost a kromě toho také vysvětluji, co je vnitřní prostor a jak nám může pomoci ke svobodné hře. V druhé části popisuji, co znamená mistrovství bez úsilí a jak ho dosáhnout ve čtyřech krocích. Ve třetí kapitole se zaměřuji na dvě osobnosti, které znám a které se specializují na téma hry bez úsilí a sebevědomí v hudbě. Jmenují se Jana Kubánková a Kateřina Jagla. Na závěr bych chtěla vyjádřit radost, protože od té doby, co se o toto téma zajímám, se potkávám s rostoucím počtem lidí, kteří chtějí na sobě pracovat v podobném duchu.
- Konzervatoř P.N.Vejvanovského Kroměříž, violová třída Kroměřížské konzervatoře a osobnost Zdeňka NovákaJanda, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Ve své bakalářské práci seznamuji čtenáře s Konzervatoří Pavla Josefa Vejvanovského v Kroměříži. Bakalářskou práci jsem rozdělil na dvě části. V první píši o bohaté historii města Kroměříže, jeho kulturním dědictví a slavných ( především hudebních ) osobnostech, které se ve městě pohybovaly.V této části se dále věnuji historii školy - dnešní Konzervatoři P.J.Vejvanovského, která je pestrá a myslím , že i zajímavá. Zvláštní pozornost si také zaslouží kapitola o budově dnešní školy sahající hluboko do minulosti. Druhý díl věnuji violové třídě, která se na škole postupně vyvíjela.Hlavní částí kapitoly a a snad i celé práce je portrét mého učitele Zdeňka Nováka, který byl jedním z hlavních impulzů pro její napsání. Zde se zmiňuji o jeho osobním životě, pedagogické a umělecké práci, o rodině a zajímavých lidech, kterými se obklopoval. Kapitolu pak uzavírám přehledem jeho absolventů s informacemi o jejich další pedagogické a umělecké činnosti.
- Matěj Kroupa - koncertKroupa, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- Osobnost Vadima Vasilijeviče Borisovského se zaměřením na jeho pedagogickou činnostMichal, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-28Tato bakalářská práce se zabývá osobností ruského violisty V.V.Borisovského. V první kapitole uvádím stručný životopis Borisovského. Ve druhé kapitole se věnuji Beethovenovu kvartetu, kde působil. Těžiště práce leží ve třetí kapitole,která pojednává o pedagogické metodě Borisovského. Tato kapitola je dále členěna na 6 podkapitol - formování hráčů ve třídě Borisovského, rozvíjení profesionálního mistrovství ve třídě Borisovského, technické a umělecké aspekty smyčcové techniky, rozvíjení prstové zběhlosti, zvláštnosti prstokladu na viole, výrazové prosttředky.Následuje závěr, seznam notovývh ukázek a bibliografie.
- Petr Šušlík: Bakalářský koncertŠušlík, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Ševčíkovo - Lhotského kvartetoBosnovičová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-07Tato práce je uměleckým životopisem Ševčíkova - Lhotského kvarteta. Tento soubor patřil v prvních desetiletích 20. století k evropské interpretační špičce a významnou měrou přispěl k propagaci české hudby v zahraničí
- Slavná česká smyčcová kvartetaKrejbich, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Na těchto pár řádcích by autor rád vysvětlil, proč zvolil zrovna téma týkající se smyčcového kvarteta a všeho kolem něj. Na českých konzervatořích to většinou chodí tak, že komorní hra jakožto předmět je povinná od čtvrtého či pátého ročníku, tudíž studenti tak nějak ?ke konci školy? zabrouzdají od svých sólistických cílů do problematiky hry ve skupině, ale pokud se nechystají se jí věnovat nadále na vysoké škole či jinde, moc toho pochytit nestihnou, jelikož práce v komořině je dlouholetá záležitost, chcete-li jí dělat pořádně.
- Slovenskí husliariTruszka, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-05Táto práca je zameraná na históriu husliarstva na Slovensku a profily súčasných Slovenských husliarov. Je v nej uvedená história husliarstva na území Slovenska ako aj zoznam husliarov ktorí pôsobili na území dnešného Slovenska. Súčasťou práce je aj medzinárodná husliarska súťaž Violino Arvenzis.
- Smyčcová kvarteta Pavla BořkovceKroupa, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Tato bakalářská práce se zabývá výsekem tvorby hudebního skladatele a pedagoga Pavla Bořkovce ( 1894 - 1972). Z Bořkovcova rozsáhlého díla si vybírá jeho smyčcová kvarteta. První část práce nastiňuje Bořkovcovo rodinné zázemí, vzdělání a počáteční léta jeho tvorby, v nichž prošel několika vývojovými vlivy, až se z něj stal respektovaný český kompponista, jenž čerpal především z postupů avantgardy. Historiografickou část doplňuje oddíl, který se věnuje rozboru všech pěti Bořkovcových kvartetů, jež napsal v rozmezí čtyřiceti let. I. smyčcový kvartet ještě nese rysy díla Bořkovcova pedagoga Josefa Suka, dalším kvartetem již naznačuje svou integrální cestu. Třetí kvartet zůstal sice torsem, čtvrtý a pátý však vykazují mistrovské rysy Bořkovcovy komorní tvorby.
- Sonáta pro violu a klavír op.147 Poslední dílo Dmitrije ŠostakovičeSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2008-05-26V této práci se zabýváme historií vzniku a rozborem Sonáty pro violu a klavír op. 147 od Dmitrije Šostakoviče.A také nastiňuji obraz autorova života a jeho celkového díla.Tento skladatelský veklikán 20. století mě oslovil svojí hudbou, která vzbuzuje obrovské emoce a má nenapodobitelný charakter.Proto jsem byl potěšen,když jsem objevil tuto skladbu, která je perlou violové literatury vůbec. Můj zájem ještě umocnil fakt, že tato sonáta je Šostakovičovým posledním dílem,kde viola hraje jakousi "Labutí píseň", která vyjadřuje jeho loučení se životem.
- Telemann a jeho koncert G dur pro violu a orchestr Interpretační problematikaTučková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Interpretační problematika obohacená o harmonicko-formální analýzu, osobní zkušenosti s technickými a výrazovými specifiky v návaznosti na Telemannův život a poučenou barokní interpretaci.