Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "MALANÍKOVÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dialogické jednání, improvizace a jáKarda, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-01-10Práce sleduje vývoj Filipa Kardy skrze divadelní improvizaci a dialogické jednání s vnitřním partnerem. Mapuje jeho začátky v improvizaci, hlavní milníky a postupné přecházení od středoškolských let až ke studím na DAMU, kde se seznámil s dialogickým jednáním s vnitřním partnerem. Opírá se o své záznamy z improvizačních představení, záznamy svého dialogického jednání, tří praktickoteoretických setkání na interpretačním semináři s tématem improvizace a reflexí dialogického jednání. V rámci ohlížení se zpět vyvozuje konkrétní představy a myšlenky, které se týkají samostatně, ale i propojeně divadelní improvizace a dialogického jednání. Cílem je přiblížit tuto problematiku a hledat, kde se tyto disciplíny vzájemně prolínají, kde se naopak rozcházejíí a co si mohou nabídnout.
- Jsem učitelkaBlahníková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Autorka ve své diplomové práci hledá spojení mezi psychosomatickými disciplínami vyučovanými na KATaP a svou pedagogickou praxí na gymnáziu. Zabývá se výchovou k hlasu, výchovou k řeči, výchovou k pohybu, dialogickým jednáním a hereckou propedeutikou a reflektuje, jak se zkušenosti ze studia odrážejí ve způsobu jejího vyučování. Autorka přidává také svůj příběh a zkušenosti s psychosomatikou, které využívá při práci se studenty. Autorka se v práci zamýšlí nad tím, jak by bylo vhodné upravit studijní curriculum studentů pedagogiky tak, aby byli do pedagogické praxe lépe vybaveni právě díky studiu psychosomatických disciplín.
- Případ začínajícího učitele na KavkazeŠimáková Dosoudilová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Diplomová práce Případ začínajícího učitele na Kavkaze: autorský přístup ve školském systému je pokusem o ztvárnění a zreflektování zkušenosti učitelských začátků. Případová studie vychází z půlročního působení autorky na mezinárodní škole ve Tbilisi v Gruzii a je vedena snahou „poučit se z krizového vývoje“ a získat potřebný vhled jak do vlastní pedagogické činnosti, tak do možností, jak pracovat uvnitř omezujícího školského systému tvořivě a osobitě. V první části se experimentálně zachází s narativní biografií - „románově“ je líčen první půlrok v práci učitelky, přičemž se využívá autentických deníkových zápisů a úvah, e-mailů a stylizovaných literárních deníkových záznamů z tohoto období. Druhá část vyprávěnou zkušenost reflektuje a rozebírá s pomocí odborné literatury a nachází témata, která i vzhledem k budoucí zamýšlené pedagogické praxi autorky potřebují být hlouběji propátrána (nenásilná komunikace, důslednost, svoboda a řád ve vyučování a vztazích, potřeba zůstat jako učitelka přítomná, zapojená). Autorka pro sebe nalézá k těmto tématům zdroje, které mohou sloužit jako inspirace pro její další výchovnou a učitelskou činnost (metoda nenásilné komunikace, unschooling, dialogické jednání), propojuje impulsy a doporučení z těchto inspiračních zdrojů s příklady ze školní praxe a vytváří si na základě toho vlastní příručku pro další pedagogické (a rodičovské) působení. Na závěr je celý příběh nahlédnut optikou narativní analýzy, která odkrývá prvky shodné s žánrem Bildungsromanu a zjišťuje, že se v podaném vyprávění jedná o příběh hledání. Hledání smyslu konání, hledání sebe, své dospělé podoby, svého místa ve společnosti. Hledání vztahu ke školským institucím a k žákům v nich. V tomto posledním bodě dochází diplomová práce k potřebě vytvoření vzdělávacího systému, který by nebyl hierarchický, ale představoval by spíše společenství rovných, ve kterém se vztahy budují nikoliv na principu moci a síly, příkazů a zákazů, ale na podkladu široce rozvinuté empatie.
- Souvislosti pedagogické a herecké kondiceDrástová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-17Diplomová práce s názvem Souvislosti pedagogické a herecké kondice je shrnutím a popsáním hlavních tvůrčích pedagogických principů samotné autorky, které se vykrystalizovaly pedagogickou praxí a studentským bytím. Práce si klade za cíl reflektovat autorčiny dosavadní pracovní (tj. pedagogické) a autorské konání a pomoct se rozhodnout, kam po důležitém životním milníku, kterým je ukončení studia, bude diplomantka směřovat.
- The Actor and the TrainingKitanovski, Antonio(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-01-10ABSTRACT The Actor and the Training In this thesis I am going to talk about the experience and knowledge I have gained throughout the years spent in the theatre institutions where I have participated as an actor (Macedonian National Theatre Skopje, National Theatre Bitola, and Turkish Theatre Skopje) and the faculties for theatre arts where I have studied (DAMU and ESRA). Starting from the first trials when I have appeared on the stage as a dilettante till the point of awakening of the theatre matter as a whole and acquiring certain discipline as an answer to the assigned theatre question. Also I will mention phrases, thoughts, theatre problems and solutions seen from the point of view of theatre individuals I have been inspired with and traced my path in this area at the same time. It would be a kind of reflection based on my education that I have gained from my colleagues, pedagogues and books together with my personal experience.
- Učení (se) aneb Cesta tam a zase zpátkyAubrechtová Mirakjan, Alina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Diplomová práce Učení (se) aneb Cesta tam a zase zpátky reflektuje autorčinu dosavadní studijní cestu a několikerý zvrat v pohledu na učení (se). Impulzem pro napsání práce bylo nutkání přijít na to, co zapříčinilo ztrátu chuti učit se (a vyučovat) a co naopak způsobilo její návrat. V jednotlivých kapitolách se práce zabývá otázkami, co je učení a jakými způsoby jej lze realizovat; kdo je dobrý učitel či jak se navzájem ovlivňuje učení a sebepoznání. Značná část textu je věnována ozřejmění pedagogických principů uplatňovaných na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU a na kurzu Kreativní pedagogika a pedagogická kondice, protože ty měly největší podíl na změně autorčina názoru na pedagogiku a učení vůbec.