Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "PILÁTOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta jednoho hlasuPozniak, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato práce s názvem Cesta jednoho hlasu je reflexí mých individuálních profesních a životních zkušeností za poslední dva a půl roku. Po dvou letech aktivního studia v Praze a po intenzivním vystupování jako zpěvačka a hudebnice se v této práci snažím poukázat na prostředky, které mi pomohly pracovat s traumatickými zážitky, a na nové perspektivy rozvoje, jež se mi otevřely. Opakovaně hledám souvislosti mezi svým životem a profesí (konkrétně herectvím a zpěvem) a ukazuji, jak jsou neoddělitelně propojeny. Práce je plná úvah a poznatků, jež jsem získala během této doby.
- Odebráno
- Dialogičnost argentinského tangaWojtkowiak, Urszula(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Tato práce zkoumá argentinské tango jako disciplínu osobního a tvůrčího rozvoje. Jejím cílem je ověřit hypotézu, že argentinské tango je formou dialogického jednání, psychosomatické disciplíny objevené prof. Ivanem Vyskočilem a rozvíjené především na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU v Praze. Práce srovnává analogie a rozdíly dialogického jednání a argentinského tanga, přičemž styčným bodem je zde především pojem dialogu. Práce vychází z osobní zkušenosti s dialogickým jednáním, argentinským tangem, kontaktní improvizací a divadelním tréninkem ? v případě posledních dvou uvedených jde i o zkušenost s pedagogikou těchto disciplín a taky zkušeností práce s dětmi.
- Divadlo krizeČonková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-11Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.
- Inspirace a práce se starozákonním příběhem " O potopě "Jenšík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Tato práce je zaznamenáním pohledu na fenomén mytického příběhu O potopě a jeho následného prolnutí do tvůrčího, profesního a osobního života. Práce se skládá z pěti částí. První část pojednává o písemném projevu autora z hlediska předmětu Proměny autorství. Druhá část je reflexí autorovy osobní zkušenosti s fenoménem Potopa. Ve třetí části autor zaznamenává paralely mýtu O potopě v kontextech několika kultur. Čtvrtá část zachycuje autorovu zkušenost s mýtem O potopě v rámci předmětu Přednes a jeho pedagogika. Pátá část pak reflektuje autorovu současnou profesi vychovatele v diagnostickém ústavu, inspirovanou tímto mytickým předmětem
- Jeden nepodařený projekt? aneb Ze stromu divadelní antropologieFrys, Martin Heřman(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-24
- Jsem na konci - stojím za začátkuFleková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-24
- Karneval a jeho role ve společnostiCieslarová, Olga Věra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Basilejská Fasnacht je největším karnevalem Švýcarska a zároveň je jediným protestantským karnevalem na světě. Její kořeny sahají do středověku, nicméně v posledních dvou stoletích postupně dozrála do překvapivě aktuální a živé podoby. Je gejzírem společenské a politické satiry, na které se podílí velká část města v podstatě po celý rok.
- Kočí v ChotčiGrohová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-22Záměrem této práce je zaznamenání kulturních poměrů a možností v obci Choteč na Jičínsku a autorčin vztah k tomuto místo a domovu. Autorka si pokládá otázku, jak a zdali zde dochází ke kulturní proměně v kontextu současných společenských proměn a zdali je možné zrodit novou tradici skrz hru a festival Kočí v Chotči.
- Koncepce vnímání autorského představeníMikulska, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tato práce se zaměřuje na definici pojmu „skupinové autorské představení“ na základě autorčiných zkušeností získaných během uvádění a rozboru autorského představení Caza casasueños v rámci uměleckého projektu Autorské divadlo v komunitě bez divadelního povědomí, který proběhl v červenci a srpnu 2016 na území Kolumbie. Práce popisuje zrod a vývoj nápadu a zdůrazňuje při tom procesuálnost vzniku autorského představení, jehož podoba je průběžně modifikována na základě specifického vztahu mezi autory-herci a diváky. V hlavní části práce autorka popisuje reakce a zpětnou vazbu, kterou představení a jeho tvůrci obdrželi od účastníků divadelních dílen, jež pořádali v kolumbijském Guadalupe. Prostřednictvím jejich konfrontace se zkušenostmi s obecenstvem z jiných míst v Kolumbii autorka ukazuje, jak se představení měnilo, a podtrhává při tom zejména vliv kultury na obecnější způsob, jímž lidé vnímají realitu. V závěru práce autorka reflektuje příběh vzniku a vývoje skupinového autorského představení ve vztahu k dílům a myšlenkám velkých divadelních tvůrců 20. století – Augustu Boalovi, Eugeniu Barbovi a Jerzymu Grotowskému.
- Osobnost tvůrce v dílePitterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26V předložené práci se autorka snaží zodpovědět otázky, které ji vyvstaly v průběhu praxe autorské tvorby. Co obnáší inscenovat své vlastní životní zkušenosti a zážitky? V čem tkví nebezpečí jejich zveřejnění? V jaké formě existuje, případně kde je hranice mezi divadelním tvarem a subjektivním vyprávěním? Co je autenticita? Je autenticita automatickým důsledkem osobní zainteresovanosti? Co s sebou nese přistupovat k postavě s odstupem či naopak se silným ponorem? V první části práce se snaží shromáždit konkrétní zkušenosti jako podklady k úvahám o možnostech a smyslu tvorby vznikající v souvislosti s určitými limity, ve „hře s osudem“. Ve druhé části popisuje své další zkušenosti z tohoto okruhu. K otázkám, které se tím postupně vynořovaly, se vrací ve třetí části práce.
- Past na tajemstvíKokourova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato práce je věnována mým osobním zkušenostem souvisejícím s mou divadelní činností v Rusku a Česku, od dětství až po současnost, od amatérského divadla až po studium na divadelní škole. Polovina mé diplomové práce obsahuje popis práce na hře Podzimní sonáta; Ingmara Bergmana, která vznikla z mimoškolní iniciativy spolužáček, kde jsem nejprve působila jako režisérka a poté jsem se transformovala do autorské herečky. Hlavním cílem práce je reflektovat vlastní zkušenost, odhalit, co umožňuje vznik tvůrčího procesu během práce, a co bylo před psaním této práce skryté nebo považované za samozřejmost, zamyslet se nad chybami a nad tím, co se z nich mohu naučit. Práci píši formou deníku, který popisuje důležité životní události související s mou hereckou a režijní zkušeností, setkáními s lidmi, kteří mě ovlivnili, zkouškami Podzimní sonáty, jejím uvedením před diváky a všem, co s tím souviselo: co se podařilo a co ne, moje úvahy a pochybnosti, ztráty a objevy.
- Odebráno
- Pohyb zevnitř a zvenkuTůmová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Popisuji a reflektuji svojí zkušenost práce s představou v pohybu, jak jsem jí zažila během řady workshopů a dílen pro herce a tanečníky a v rámci některých předmětů na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Reflexe zahrnuje konfrontaci se zkušenostmi několika dalších účastníků dílen a se záměry vybraných pedagogů. Kladu si otázky, co může přinést pohybu práce s představou, jak může obohatit pohybový a celkově výrazový rejstřík a co může přinést naší zkušenosti s tělem. Zároveň se ptám, jak takový druh zkušenosti působí na celou naši psychosomatickou jednotu. První část práce se zabývá teoretickými souvislostmi tématu. Druhou část tvoří podrobný popis jednotlivých cvičení s představou v pohybu doprovázený reflexemi a odkazy na další souvislosti. Třetí část popisuje využití práce s představou v pohybu při tvorbě jevištního tvaru.
- Studnice Jakubova, aneb Jacob's Well, aneb jak Jakob překládal Ivana Vyskočila, jako by to nebylo nemožnéKeller, Jakob(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-24Diplomová práce mapuje, diachronicky a kvalitativně, autorův pokus o překlad do rodné angličtiny výběr textů Ivana Vyskočila, s náhledem do problematiky tohoto specifického počinu: z čeho projekt vzešel, jaký je a k čemu vedl. Práce je prezentována jako součást autorovy širší cesty hledání témat a významů, jak diplomové práce samotné, tak v přesahu jeho života a existence vůbec. V počinu překladu textů z češtiny do angličtiny nachází autor odraz jedné ze svých důležitých životních úloh: interpreta, překladatele a tlumočníka, mezi jazyky, lidmi, kulturami, dobami, žánry, a ukazuje jak tato vykvetla z jeho existence mezi kulturami a ze studia jazyků a literatury, a studia na katedře autorské tvorby a pedagogiky.
- Útěchy jeskyněLotker, Howard(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-24