Katedra dirigování / Department of Conducting
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dirigování / Department of Conducting podle vedoucí "FARKAČ, Hynek"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dirigenti - skladateléŠindelářová Shuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Ve své diplomové práci na téma "Dirigenti - skladatelé" jsem se pokiusila udělat přehledný a podrobný soupis životů významných skládajících dirigentů anebo dirigujících skladatelů a rozebrat některá z jejich děl. Zajímaly mně časové a historické podmínky formování těchto osobností, důvody a příčiny jejich působení v obou oborech, to čeho tito lidé dosáhli jako dirigenti a jako skladatelé. U každého jednotlivého dirigenta jsem se snažila shrnout jeho zásluhy na dirigentském postu, jeho vliv na rozvoj hudební scény v zemi, kde působil a přínos o který se zasloužil v institucích a tělesech, kde pracoval. Rozebírám skladatelský styl a techniky, které autoři používali a možná provedení těchto skladeb.Soudobé české dirigenty, které v této práci uvádím, jsem požádala o odpovědi na otázky, jak vnímají sebe a skloubení těchto dvou povolání.
- Eugen Suchoň - portrét skladatelePohůnek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-21Cílem předkládané bakalářské práce je představit čtenáři život a dílo významného slovenského hudebního skladatele 20. století, Eugena Suchoně.
- Italská komická opera 18.stoletíGalanis, Georgios(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-05-29Tématem této bakalářské práce je ucelený pohled na Italskou komickou operu 18. století , jak se ve stejné době rozvíjela v Neapoli, Benátkách a v Římě a dalších italských městech. Obsahuje životopisy nejvýznamnějších skladatelů a libretistů tohoto žánru a poskytuje ucelený pohled na její vývoj během tohoto století. Italská opera buffa je nejpůvodnější a nejzajímavější téma v dějinách hudby, proto bylo pro mě jeho objevování velmi přitažlivé.
- Karel AnčerlJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Ve své práci jsem se zaměřil na osobnost českého dirigenta Karla Ančerla.Zamýšlím se nad jeho životním osudem i nad jeho profesní kariérou.V jeho osudu se zrcadlí dějinné zvraty dvacátého století.Karel Ančerl, jako málokterý český umělec, dosáhl na samé dno lidských možností v době svého věznění v koncenračních tábarech, ale přitom dosáhl také vrcholu dirigenstké kariéry jako šéf České filharmonie.Tato éra, která patří k vrcholům dějin České filharmonie, náhle končí v roce 1968, kdy Karel Ančerl odchází do exilu. Zde v roce 1973 umírá. V této práci jsem se také pokusil popsat v rámci možností jeho významné umělecké počiny.
- Koncert se symfonickým orchestremJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Neobarokní styl Igora Stravinského a rozbor orchestrální suity PulcinellaStanček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-11Tato bakalářská práce nabízí vhled do života skladatele Igora Stravinského, rozsáhlého období hudebního stylu neoklasicismu se zaměřením na barokní inspiraci a analytický rozbor orchestrální suity Pulcinella.
- Opera Bouře od Zdeňka FibichaŠedivý, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-29Tématem diplomové práce je opera Bouře, op. 40 od Zdeňka Fibicha. Jejím úkolem je objasnit příčiny vzniku díla, jeho genezi, zařazení do kontextu operní tvorby skladatele. Dále zmapování provádění opery Bouře v Čechách a na Slovensku, které je doplněno obrazovou přílohou z vybraných inscenací. Hlavnim těžištěm práce je dramatická analýza opery, kde jsou popsány základní rozdíly mezi Vrchlického libretem a původní předlohou Williama Shakespeara. Práce se zabývá také základní charakteristikou postav a obsahuje seznam příznačných motivů s ukázkami. V závěru diplomové práce nalezneme hudebně-dramatický rozbor třech vybraných míst opery Bouře.
- Orchestrální díla Wojciecha Kilara se zaměřením na dílo OrawaErlebachová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-29Tato práce se zaměřuje na orchestrální dílo polského hudebního skladatele Wojciecha Kilara a především na jeho kompozici s názvem Orawa. První část práce je věnována osobnosti autora a jeho tvůrčím obdobím. Druhá část se zabývá všemi ryze orchestrálními skladbami Wojciecha Kilara, a to skladbami Choralvorspiel, Générique, Kościelec 1909, Krzesany, Mała uwertura, Przygrywka i kolęda, Ricordanza per archi, Riff 62, Springfield Sonnet, III. Symfonia „September Symphony” a Uwertura uroczysta. Poslední a hlavní část práce se věnuje skladbě Orawa. Jsou zde zaznamenány nejen inspirace a okolnosti vzniku skladby, ale také formální, harmonický a tektonický rozbor. Jsou zde přiloženy i přehledné grafy znázorňující fakturu, formu, harmonii a tektoniku skladby.
- Šindelářová Shuklina Valentina : Magisterský koncertŠindelářová Shuklina, Valentina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13
- Symfonická tvorba Zdeňka FibichaŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Práce Symfonická tvorba Zdeňka Fibicha pojednává analyticky i synteticky o velmi pozoruhodné a dnes téměř zapomenuté kapitole české romantické orchestrální tvorby. Vedle formálních a obsahových rozborů jednotlivých děl a kontextu jejich vzniku se zabývá i aspekty a možnostmi jejich dramaturgické použitelnosti v současné době.
- Tomáš Žídek- bakalářský koncertŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Úloha dirigenta při práci s orchestry různých typůIwasaki, Chuhei(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-11Tato diplomová práce pojednává o dirigentské úloze a zabývá se tím, jak se tato úloha liší při práci dirigenta s různými orchestry. Pro nalezení odpovídajících charakteristik dirigentovy úlohy se práce věnuje rozboru jeho práce s několika typy orchestrů, které jsou v práci zastoupeny konkrétními příklady. Na základě rozboru vybraných koncertních programů a jejich přípravy jsou nalezeny mnohé rozdíly, které poukazují na specifičnost dirigentovy úlohy ovlivněné mnoha rozličnými okolnosti.