Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "HONZÁK, Jaromír"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza stylu Kurta Rosenwinkela na albu Our Secret WorldLacina, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Diplomová práce se zabývá stylem amerického kytaristy Kurta Rosenwinkela. Konkrétně na albu Our Secret World z roku 2010. Zde vystupuje Rosenwinkel jako hlavní sólista a je doprovázen jazzovým orchestrem Orquestra Jazz de Matosinhos. Těžiště práce leží především v analýze Rosenwinkelových improvizací. Hlavním zdrojem k analýze je zvuková nahrávka a transkripce pořízené autorem práce. Autor zkoumá Rosenwinkelův moderní improvizační jazyk jak z pohledu jazzového hudebníka, tak z pohledu kytaristy. Práce analyzuje deset kytaristových sól a jednu introdukci. Dále jsou přiloženy notové zápisy jednotlivých skladeb. Nejedná se o přepisy celých orchestrálních aranžmá, ale o základní melodicko-harmonická témata skladeb, ze kterých materiál pro improvizace vychází. Práce zprostředkovává praktické nástroje všem, kteří chtějí proniknout do tajů hry Kurta Rosenwinkela a moderní jazzové improvizace.
- Craig Taborn a vývoj jeho dosavadní tvorbyPudlák, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Předkládaná diplomová práce s názvem Craig Taborn a vývoj jeho dosavadní tvorby se zaměřuje na osobnost předního newyorského klavíristy Craiga Taborna (*1970). Cílem práce je vytvoření umělecko-estetického portrétu na základě chronologického přehledu hudby, kterou buď sám vytvořil, nebo se na ní významně podílel. Autor této práce zkoumá, jak se Tabornova hudba za třicet let pianistovy kariéry vyvíjela, k čemuž si dopomáhá zkoumáním Tabornových výroků a myšlenek s cílem přiblížit čtenáři, z jakých inspiračních zdrojů Tabornova hudba vychází, na jakých estetických hodnotách je založena a jak tyto estetické hodnoty výsledně formují Tabornovo skládání a improvizaci.
- Kompoziční prvky v díle Pata MethenyhoBeneš, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce se zabývá analýzou kompozic Pata Methenyho z jeho rané autorské tvorby. Cílem analýzy je specifikovat jednotlivé kompoziční prvky, popsat jejich úlohu v konkrétních kompozicích a zhodnotit, na kolik se vzájemně ovlivňují a doplňují. Výstupem diplomové práce bude analýza vlastního kompozičního záměru doplněného o nabyté zkušenosti.
- Kvarteta bez harmonického nástroje v současném jazzuKyncl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Cílem této práce je popsat historii a význam jednoho ze vzácnějších obsazení, která se v jazzové hudbě vyskytují, tedy kvarteta ve složení dva dechové nástroje, kontrabas a bicí. Bude v ní proveden stručný výklad vývoje zkoumaného formátu, jakož i vyjmenování jeho nejvýznamnějších zástupců spolu s popisem jejich tvorby a definicí jejich hlavního přínosu k rozvoji tohoto formátu. Jak už vyplývá z názvu této práce, jádrem jejího zkoumání je současná jazzová scéna, a to jak evropská, tak zámořská. V praktické části práce budou uvedeny transkripce vybraných děl se stručným komentářem.
- Opomíjený soul-jazzoví kytaristé 60.letŠmoldas, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce se zabývá hudebním stylem na pomezí jazzu, gospelu a blues, tzv. soul-jazzem, který vrcholil v 60. letech 20. století v USA a jako převážně afro-americká hudební forma existoval stranou zájmu kritiků a novinářů. Cílem práce je specifikovat jeho charakteristické rysy, vybrat vhodné zástupce z řad kytaristů a popsat jejich profesní kariéru a styl. Výstupem diplomové práce bude obohacení vlastního stylu a to jak improvizačního tak i kompozičního.
- Perkusivní technika hry na akustickou kytaru a její snímáníTomeček, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Předmětem této magisterské diplomové práce je vlastní projekt kytaristy Kryštofa Tomečka, jehož cílem bylo vytvořit nový a originální způsob doprovázení interpreta na akustickou kytaru tak, aby byla co nejlépe suplována jak harmonická, tak rytmická funkce celé kapely. Práce detailně popisuje speciálně vytvořenou perkusivní techniku hry na nástroj a dále i její snímání a zvukovou postprodukci jednotlivých snímačů, včetně finálního míchání zvuku v integrovaném mixpultu. Jsou zde konkrétně popsány všechny kytarové efekty, syntezátory a další komponenty, které jsou v projektu využity. Dále zmiňuje napájení, kabeláž a ovládání pedalboardu a také je zde popsán výběr konkrétní akustické kytary, která byla postavena přímo pro účel tohoto projektu.