Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle vedoucí "BLAŽÍČEK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- ArchetypTýmal, František(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Archetyp je projekčním mechanismem pro 16mm film, který sám sobě vytváří projekční pláno. Instalace tak zcela slučuje formu a obsah projekce a pozorovateli umožňuje volnou interpretaci tohoto díla i celé kinematografie.
- Digitální archivace, případová studie sbírky CASStrnad, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26Diplomová práce ve své první části pojednává příklady nejlepší praxe, standardy a doporučené postupy týkající se archivace audiovizuálního a mediálního umění. Její druhá část spočívá ve využití závěrů z části první pro popis sbírky Centra audiovizuálních studií, popis a evaluaci zvoleného řešení včetně návrhu dalšího rozvoje. První část práce má charakter teoreticko-přehledový, druhá část je případovou studií, přičemž zpracovaná teoretická část se snaží brát v úvahu především takové aspekty problematiky, které jsou pro případovou studii využitelné a nebo pro ni poskytují dostatečný kontext. Práce využívá jako základní rámec referenční model Otevřeného archivního informačního systému (OAIS).
- Fikční světy v současném českém uměníPololáník, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním funkce kostýmu a fikčního univerza v současném českém umění. Cílem bylo zhodnotit, jak popkulturní vlivy cosplaye napomáhají současným uměleckým strategiím. Práce se dá rozdělit na úvodní část, a výzkumnou. Úvodní část definuje obecné mechanismy cosplaye a jeho dřívější kulturní ekvivalenty v Česku. Výzkumná část byla sepsána na podkladě literární rešerše zkoumající jednotlivé poznatky teoretiků a samotných umělců, jejichž shodné výrazové prostředky nebo tvůrčí postupy odkazují k popkulturním fenoménům fandomu, cosplaye nebo uměleckým prostředkům emo-romantismu.
- Glitch v umění a jeho vývojZábrodský, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-09Práce se zaměřuje na vývoj umění pracující s technologickou chybou nazývanou glitch. V celé škále od hudebních počátků ve kterých se termínu glitch začalo používat až po současný multidisplinární stav. Není opomíjeno ani zmínění teorii týkajících se glitche a toho, jak lze chápat jeho význam v rámci kultury, společnosti i historie umění. Glitch je ze své podstaty závislý na technologických podmínkách doby svého vzniku a v práci je tak ponechán prostor i popisu etablovaných metod práce s narušováním datových toků a výsledků těchto zásahů, nicméně jsou popsána i východiska těchto metod a je nastíněn jejich vnitřní princip, jež je možno nalézt v současné době v nových způsobech jeho chápání a využití. Práce se tak věnuje spíše historii glitche než jeho novým podobám, nicméně je završena popisem asimilace jeho estetiky, spíše než principů, masovou kulturou a tím způsobenou změnou jeho estetické funkce v daných popkulturních kontextech.
- Pohyby čteníŠvarcová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Ve své bakalářské práci na základě několika případových studií zkoumám vztah textu a pohyblivého obrazu v uměleckém kontextu. Zajímá mě proměnlivost recepce těchto dvou médií a jejich vzájemné ovlivňování. Zároveň se snažím dopátrat motivací současných umělců využívajících principu ?textu v textu?. Jelikož jde o díla vytvořená v posledních zhruba deseti letech, zasazuji je do aktuálního společenského diskurzu. To znamená, že podnikám menší exkurzy i do neumělecké sféry, kde se princip zdvojení médií též hojně využívá. Ty potom slouží jako pomocné orientační body v analýzách jednotlivých děl. Zajímá mě tedy ne jen otázka nestandardních podmínek čtení, ale stejnou měrou i ideologické podhoubí tohoto principu.
- Remediace jako tvůrčí metodaBílková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Ve své bakalářské práci vykládám termín remediace z pohledu umělce. Text zahrnuje konfrontaci s texty teoretiků Jay Davida Boltera a Richarda Grusina. Obhajuji zde tvrzení, že remediace je tvůrčí proces. Vycházím z přesvědčení, že umělec nehledá nejnovější médium, ale médium nejpřiléhavější tématu díla. Na začátku vykládám pojem médium a charakterizuji remediaci jako proměnu aury. A vysvětluji termín aury jako subjektivní vztah umělce či diváka/návštěvníka galerie k médiu. Nesoustřeďuji se na technické parametry, ale na dojem, který mění médium vytvořeného díla. Práce zahrnuje vybrané příklady ze současné tvorby s užitím metody remediace.
- Trubky a bubliny, L+R=Abrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Site specific instalace. Zvuk a objekty. Zvuková plastika, komunikující s minimalistickými fyzickými objekty na základě proporčního dělení prostoru v jeho osách. L+R= Prostorová instalace postavená na principu vícekanálového zvukového systému. Dva póly. Intimita posluchačova imaginárního světa, rozprostřeného mezi levým a pravým sluchátkem, a schopnost zvukového média zasahovat mimo subjektivní hranice osobního a veřejného prostoru.
- Vlasy (2009-2011), Kůže (2011), Pověděli jim o ptákách (2011), Blau Peru, 1970 (2010)Moralesová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Soubor video-filmů a jedné performance, které jsou remediací filmu videem. Tématem všech prací je způsob percepce, rušení strategie čtení filmu.