Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 127
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Death Note - Analýza jednotlivých výstupních médiíDoležálková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Má bakalárská práce analyzuje jednu z japonských mang, tedy populárních komiksu? Death Note (od scénáristy Takeshi Obaty a kreslíre Tsugumi Ohby), a další média, v kterých se objevila. Jsou to ješte animovaný televizní seriál a dvoudílný hraný film. Snažila jsem se porovnávat je nejen z hlediska výrazových prostredku a deje, ale také jsem zohlednila jejich vztah k japonské soucasné vizuální kulture. Snažila jsem se taktéž obsáhnout širší kontext Japonska, at už vizualitu reklam nebo specificky japonský fenomén ?superflat?. Dalšími zkoumanými jevy byla konkrétní sociální vrstva mladých Japoncu (jejíž zástupci v Death Note podle me vystupují) ? otaku, fenomén Prodigy a také to, jak se v Death Note se samozrejmostí casto objevují a tématizují média. Poté jsem se také zabývala puvodností obrazu zprostredkovaného divákovi, at už komiksem, kresleným seriálem nebo hraným filmem, resp. jeho odvozeností/(ne)puvodností. Cerpala jsem predevším z anglicky psané literatury, ale zdrojem mi byl v hojné míre i internet a císlo casopisu Živel venované Japonsku.
- TVexJindřichová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Ve svém projektu se věnuji vlivu televize (respektive obsahu jejího vysílání) na způsob myšlení, utváření představ o vnějším světě a vnímání každodenní reality. Zavřela jsem se na sedm dní do izolovaného prostoru a sledovala čtyři české kanály. V průběhu tohoto týdne jsem si zvala hosty, se kterými jsem se o televizi bavila a kteří, vzhledem ke svému zaměření, televizní vysílání reflektovali. Celá performance (rozhovory, to, jak reaguji na vysílání, volím programy atd.) byla natáčena. Výstupem je video, které obsahuje tři roviny. První - dokumentární - zachycuje týden strávený sledováním televize. Druhá - reflexivní - zprostředkovává reflexe hostů i mé vlastní. Třetí - televizní - tvoří formální stránka mého videa, kterou tematizuji televizní realitu a způsob, jakým je zprostředkována.
- Paris, je t´aimeJindřichová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15JINDŘICHOVÁ, M.: Paris, je t'aime. Tématická analýza. Bakalářská práce. Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta. Audiovizuální studia. Vedoucí práce Mgr. Helena Bendová. Klíčová slova: Paris, je t'aime, povídkové filmy, zobrazování města ve filmu, autorský styl, francouzská kinematografie, tématická analýza Ve své bakalářské práci se věnuji tématické analýze povídkového filmu Paris, je t'aime. Tento snímek vznikl na základě konceptu, podle kterého se mělo v každé povídce objevit téma (jakékoli podoby) lásky. Text zahrnuje interpretaci dílčích fragmentů (z obsahové i formální stránky) a filmu jako celku. Srovnávám způsob, jakým se ke stejnému tématu staví různí režiséři a jak jsou řešeny přechody mezi jednotlivými povídkami. Každý příběh se odehrává v jednom z pařížských okresků, tzv. arrondissements a ? s ohledem na zastřešující koncept ? řeší téma lásky po svém. Každý tvůrce se vyrovnal s krátkou metráží šesti minut jinak. Některé příběhy jsou velmi zdařilé, jiné propadají a ve výsledku působí celek jako nesourodý soubor spolu nesouvisejících příběhů. Chybí zde zastřešující autorský nadhled, který by fragmenty smysluplně propojil a vytvořil z nich celistvý útvar.
- PlopDoležálková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Počátkem byla polární noc na Islandu. ostrov, na něm tma, v ní sníh, v něm stopy; kolem ucha letí koule. potom jsem házela kameny do vody, padaly tam tak lehce. potkala jsem racky; tančili. hledají jak plout, aniž by se usadili. 1 plus 1 jsou 2 a někdy jedno. tuto videobáseň jsem dokončila už za polárního dne; s pomocí dřevěných postaviček z dětství. šlo to samo, chci říct: zdál se mi sen jak film sestříhat. začíná tady a končí... (je kraj, kde by se mlha dala krájet)
- Hollis FramptonPešek, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Teoretická část bakalařské práce se zaměří na dílo severo-amerického avandgardního filmového tvůrce Hollise Framptona, zejména pak na rozbor filmu Zorn's Lemma z roku 1970. Autor, který se zabýval (mimo jiné) striktní matematickou aplikaci na filmovou strukturu, ve svém díle zanechal komplexní kód; úkolem této práce je dopátrat se základních struktur a domnělé existence vzorců jednoho z děl Framptonovy tvorby.
- Či, bod rozhodnutíPešek, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Sérií paradoxních úvah jsem nabyl přesvědčení o podobě instalace nesoucí jméno "Či". Rád bych instalací představil linearitu stroje jako zmenšený model představy o podobné linearitě lidské bytosti. V centrálním uspořádání místnosti se bude nacházet překladač ? na dvou počítačích běžící program. Sérií předprogramovaných operací bude v reálném čase stroj překládat nesrozumitelný obrazový vstup (předpřipravený šum) z jedné projekce do člověku čitelného obrazu - projekce druhé. Jedná se o strojový percepční model. Celý proces probíhá automaticky a předpovídatelně, k bodu "či" ? teoretickému narušení predikovatelnosti jevu, nebo-li rozhodnutí, tedy nikdy nedojde. Plně deterministická instalace se dotýká problematické otázky míry lidské svobody v procesu utváření svých rozhodnutí. Šum je zamýšlený jako ?objektivní? pohled na okolní prostředí, oproti tomu ?přeložený? již čitelný obraz je představa, jakou naše mysl o světě generuje. Čtvrtým rokem se intenzivně věnuji programování strojů. Ty mě do jisté míry naučily přemýšlet způsobem, který byl zapotřebí k jejich zkonstruování. Svět takového myšlení je funkční ve své omezené vnitřní ?kleci?. Jeho nespornou výhodou je, že vše, co se v něm odehrává, je vysvětlitelné. Každý jev má svojí příčinu a následek, přesně tak, jak si to logická mysl žádá. Počítač se stal doposud nejdokonalejším modelem představy o uspořádání. Ty samé výhody jsou však zároveň i jeho největším omezením. Stroj, navržený k mechanickému naplňování programu, je z tvůrčího pohledu velmi limitovaným systémem. V nedávné době jsem se začal zabývat právě limitacemi stroje. Z ryze technického pohledu mě zaujala řešení pro simulaci procesu strojové schopnosti učit se. V minulosti, již ve čtyřicátých letech minulého století, vznikl obor nazvaný kybernetika. Za jeho duchovního otce je považován Norbert Weiner, ale také Alan Turning, který jako první definoval podmínky uvažujícího stroje. Warren Sturgis McCulloch, v roce 1943 formuloval teorii strojového modelu lidské percepce a potažmo mysli, systém nazval ?Nervous net?. Jednalo se o koncept hledání analogie mezi biologickým modelem nervové tkáně použité ve strojovém výpočtu. Na něj postupně navázala řada dalších teorií a modelů, například Gorgona Paska, Herberta Maturany, Francisco Varela a dalších. Zajímavou otázkou je, zda-li klasické pojetí kybernetiky nehledá od počátku na špatném místě. Mám na mysli otázku, jestli ona volba - ryzí doména svobodné vůle a součást definice lidské bytosti není již od počátku chybným východiskem. Instalace si pohrává s myšlenkou světa bez přítomnosti svobodné vůle; světa, kde moment rozhodnutí je jen iluzorní vyústění postupných jevů na sobě přímo závislých. Má instalace rozhodně nenabízí odpovědi na takto kladené otázky. Jedná se v podstatě o symbolickou hříčku. Jsem ale přesvědčen, že svoboda lidského rozhodování bude postupem času stále aktuálnějším předmětem diskuse v postupně se technologizující společnosti. Kryštof Pešek vizuální instalace Či : bod rozhodnutí model analogie mezi myšlením člověka a strojekoncept praktické bakalářské prácevedoucí práce: Miloš VojtěchovskýKryštof Pešek, CAS 2009 vizuální instalace Či : bod rozhodnutí návrh instalace: zdrojová projekce(šum) kamera snímajícíprvní projekcipřekladač, sada strojůpočítačůdvě obrazovky sživým průběhemprocesu překladuprojektor 1projektor 2výsledná projekcepřeložený obraz místa k sezení vizuální instalace Či : bod rozhodnutí návrh instalace hala IIM:
- Neoficiální umění ve veřejném prostoru na českém územíTurner, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Svou práci jsem zaměřil na umění ve veřejném prostoru, vznikající mimo oficiální struktury. Zajímá mne povaha jednotlivých technik, prostředí ve kterém dílo vznikalo včetně intencí autora, socio- kulturní dopad a také mediální obraz díla. Práce začíná definicí veřejného prostoru, na základě sociálně kritických teorií se pokouším popsat dnešní českou společnost. Pokračuje historickým nastíněním uměleckých aktivit na hranici zákona, kde šlo umělcům o přímý dopad na veřejnost- chronologicky od Vladimíra Boudníka, přes Milana Knížáka a akční umělce až do 90.let. Hlavní pole zájmu je však současná tvorba na poli Public artu. Definuji ilegální veřejné umění včetně svých podkategorií. Na pozadí jednotlivých výrazných děl se pokouším vystihnout atributy dnešní angažované umělecké tvorby. Mapuji snahy českých umělců proniknout svými díly do společnosti, spojit umění s životem. Zajímá mne percepce umění širokým otevřeným publikem. Omezuji se zejména na tvorbu ve městě, i když je pravděpodobné, že je veřejný prostor zdravější právě mimo něj. Záměrně z práce vynechávám platformu, kde se v dnešní době nejsvobodněji uplatňuje možnost svobodné komunikace a umělecké tvorby- internet. Vymezení mé práce spočívá hlavně v těchto pojmech: ilegální pouliční tvorba v rozličných médiích, společenská kritika, umění mimo galerie a oficiální struktury, dopad umění na veřejnost, angažované umění, subverze, streetart, život ve městě. Ve své práci se pokusím zodpovědět na otázku, zda je český veřejný prostor (pokud vůbec nějaký existuje) svobodně využíván jakožto platforma pro nezávislé umění
- O mediální realitěTurner, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Dne 17.6.2007 se umělecká skupina Ztohoven, napojila do vysílání České Televize. Do ranního pořadu Panorama na programu ČT2, vpravili montáž, která zobrazovala fiktivní atomový výbuch v malebné krajině Krkonoš. Chtěli tím přispět do veřejné debaty o mediální manipulaci - celá akce byla nazvána "Mediální realita". Témat bylo nakonec otevřeno mnohem víc. Nehledě na pointu celého aktu, začali být umělci označováni za nebezpečné hackery nebo digitální piráty. Debata o (ne)závislosti médií se změnila na obžalobu pro šíření poplašné zprávy. Není divu. Píchli do vosího hnízda, dotkli se slabého místa systému a odkryli víc problémů než měli v úmyslu. Nyní je za to sedm členů, dosud anonymní skupiny, vláčeno soudními síněmi. Dostali pokutu od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a na druhou stranu jsou oceněni Národní Galerií, cenou NG333 pro mladé umělce. Celá věc se tak táhne již více než rok a stalo se z ní něco, co si nikdo z členů nepředstavoval.
- Ultimum RefugiumVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Ultimum refugium je celovečení dokumentární film. Jest polytematický a jakožto živoucí koláž je zprávou z místa na Zemi, kde vše uplývá, život je křehký a není kam se skrýt.
- Trubky a bubliny, L+R=Abrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Site specific instalace. Zvuk a objekty. Zvuková plastika, komunikující s minimalistickými fyzickými objekty na základě proporčního dělení prostoru v jeho osách. L+R= Prostorová instalace postavená na principu vícekanálového zvukového systému. Dva póly. Intimita posluchačova imaginárního světa, rozprostřeného mezi levým a pravým sluchátkem, a schopnost zvukového média zasahovat mimo subjektivní hranice osobního a veřejného prostoru.
- NocJindřichová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Film je volně inspirován povídkou Noc od Guy de Maupassanta. Tato povídka je impresionisticky laděná a jejími klíčovými motivy jsou strach a nejistota. Hlavní hrdina prochází noční Paříží a pomalu si uvědomuje, že se něco změnilo. Není však schopen tuto proměnu popsat. Místa, která dřív důvěrně znával, jsou nyní cizí a děsivá. Film přenáší některé dějové prvky a témata do současnosti.
- Osobní, etické a okrajové v obrazovém myšleníVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Diplomová práce nazvaná Osobní, etické a okrajové vobrazovém myšlení pojednává o základních pojmech, které se váží kprodukci a recepci obrazů. Vychází především zpraktických zkušeností sfilmem ? a to jak divácké tak tvůrčí. Těmito pojmy jsou styl, deník, manipulace, zrcadlo, identifikace, osamění, opakování, montáž atd. a jsou aktualizované vzákladní ?struktuře? protikladu nebo analogie. Cílem práce není tyto pojmy definovat a zařadit a kritizovat. Spíše je sintenzitou používat, čímž mohou pro čtenáře vyvstat více či méně důležité souvislosti či jej inspirovat k vlastnímu ?textu?. Práce je manifestací svobodného pohybu a radosti, které musí mít své místo vzákladech každé lidské činnosti a ve vědě obzvlášť.
- Je mi 30 a život je na hovnoBažantová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Několik krátkých asociativních filmů na hranici reality.
- Možnosti filmu v artefileticeLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Moje magisterská práce bude teoretickou reflexí a výzkumným prohloubením mého absolventského projektu s dětmi z dětského domova. Cílem je analýza formování reálné/fikční identity dětí z dětského domova prostřednictvím filmového média. Výzkumným materiálem jsou vlastní audiovizuální díla skupinky 7 převážně romských dětí a rozhovory s nimi, které budu vyhodnocovat v kontextu ideologické analýzy mediálních obrazů, které na děti působí.