Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle vedoucí "BREGANT, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Etika filmového restaurování základní restaurátorské principy a možno sti jejich aplikace na filmové restaurováníFrodlová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Etické principy filmového restaurování představují komplexní problematiku, která nikdy nebyla plně uspokojivě vyřešena. Tuto situaci v posledních desetiletích ještě zkomplikoval nástup digitálních technologií, které sice umožňují překonat limity fotografického média, ale s novými možnostmi se naléhavěji projevila absence široce přijímaných etických principů, které by proces filmového restaurování zasadily do obecnějšího teoretického rámce. Tato diplomová práce se zabývá základními restaurátorskými principy (autenticita, reverzibilita a transparentnost) a možností jejich aplikace na filmové restaurování. Současně zohledňuje transformaci archivní a restaurátorské praxe v digitální éře a soustředí se na některé etické otázky, které se objevují v souvislosti s rozšířením digitálních technologií v tomto oboru. Práce však nenabízí jednoznačné řešení problémů diskutovaných po desetiletí, ale spíše nabízí možná hlediska na vybrané etické principy a otevírá prostor k dalším úvahám či diskuzím.
- Obraz, paměť a traumaKryvenko, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Tato práce snaží se odhalit problémy reprezentací paměti pohraničních událostí, které zahrnují, například, zločiny proti lidstva. Analyzuje se problematika osobních svědectví, například ve filmu Claude Lanzmanna Shoa, vyjádřená formou literární tvorby W.G.Sebalda a prezentovaná pomoci fotografii. Teto otazce věnována zvláštní pozornost. Ve fotografii obraz současně působí jako primární zdroj v historické vědě, ale formálně je formou tvůrčího vyjádření umělců. Je odhalen koncept post-paměti, který zaujímá významné místo v analýze vlivu vizuálního umění na formování paměti následujících generací. Trauma studies je ukázaná na přikladu post-vietnamského syndromu.