Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle vedoucí "JANEČEK, Vít"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hranice ghettaLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Dokumentární film je syntézou materiálu nasbíraného za poslední dva roky v rámci mého projektu se skupinkou převážně romských dětí z dětského domova. Moje snaha byla vytvořit plastický obraz o dětech, které se identifikují se svým ideálem - představou o ghettu plném černochů, kde lidé tančí a zpívají na ulici a zároveň mají mezi sebou pevná pouta a podporu, přičemž tato identifikace je pro děti jedním ze způsobů, jak se vyrovnávají s absencí rodinných vztahů, ale také se svým romským původem.
- KYI SOE TUN v myanmarských kinech napříč transformacíHsu, Khin Khin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Moje práce je o úspěšným režisérovi U Kyi Soe Tun, který je pořád respektováním režisérem ve filmovém oboru.Moje bakalářská práce bude o stavu oboru barmského filmu, který se postupně zhoršoval, když se dostal do rukou vlády, a nikdy se nezlepšila kvalita ve filmech, než se Barma stala demokratickou zemí od 2010. Touto práci bych vás chtěla seznámit s životy režisérů/ filmařů a jejich znalostmi o tvorbě filmu pro lidi.
- O mediální realitěTurner, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Dne 17.6.2007 se umělecká skupina Ztohoven, napojila do vysílání České Televize. Do ranního pořadu Panorama na programu ČT2, vpravili montáž, která zobrazovala fiktivní atomový výbuch v malebné krajině Krkonoš. Chtěli tím přispět do veřejné debaty o mediální manipulaci - celá akce byla nazvána "Mediální realita". Témat bylo nakonec otevřeno mnohem víc. Nehledě na pointu celého aktu, začali být umělci označováni za nebezpečné hackery nebo digitální piráty. Debata o (ne)závislosti médií se změnila na obžalobu pro šíření poplašné zprávy. Není divu. Píchli do vosího hnízda, dotkli se slabého místa systému a odkryli víc problémů než měli v úmyslu. Nyní je za to sedm členů, dosud anonymní skupiny, vláčeno soudními síněmi. Dostali pokutu od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a na druhou stranu jsou oceněni Národní Galerií, cenou NG333 pro mladé umělce. Celá věc se tak táhne již více než rok a stalo se z ní něco, co si nikdo z členů nepředstavoval.
- SAN MINN (ANEB) UMĚLEC, KTERÝ DÁVÁ PŘEDNOST TVORBĚ A OBRAZŮM PŘED SVÝM ŽIVOTEMZeya, Pyin Nyar(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Nikdo nemůže ovládat svobodné myšlení a inspiraci umělce. Přestože jeho obrazy a tvorba byly vystaveny velkému tlaku a na nátlak shora zakázány, jejich umělecká hodnota nikdy neklesla. Proto píši tuto práci. San Minn vystoupil zbarmského malířského mainstreamu a nikdy nenamaloval komerční obraz. Je stále věren své víře v umění a malbu a přichází vždy s novými způsoby, jak přistoupit malování. Jeho tvorba se podstatně odlišuje od jeho souputníků a jeho styl se výrazně liší. V barmském malířství je unikátním jevem. Naskytla se mi možnost studovat jeho styl, myšlenky, způsob uvažování a jeho odhodlání s jakým umění vytváří. Moje práce má za cíl ukázat život umělce a malíře, který vyrostl a žil 50 let pod vojenskou nadvládou, a skrze pohled na jeho případ popsat vývoj a stav výtvarné scény v Barmě. Zprostředkuji tak nejen zájemcům o malbu, ale všem ostatním čtenářům vhled do barmského malířství a místní umělecké scény. Doufám, že moje práce tak bude vhledem prospěšným a barvitým. Zdá se, že jakožto malíř, San Minn chce, aby jeho publikum cítilo a zažilo jeho práce, ale jen zřídka odhaluje svůj osobní život, který se odvíjí za jeho plátny. Pro mě je tato práce zároveň i příležitostí jeho osobní rovinu alespoň trochu poodkrýt na následujících stránkách. xxxxxxxxx Cíl Práce Má práce může být zajímavá pro každého, kdo se zajímá o současnou uměleckou scénu Barmy (Myanmaru). Umožňuje čtenáři, aby se dočetl o jednom z nejslavnějších a nejvýznamnějších umělců a uměleckých směrů v Barmě (Myanmaru). Jeho malby jsou svědectvím o více než 40 let dlouhé cestě pod dohledem cenzury, avšak na každém kroku ukazují na jeho nebojácnost řešit politické a sociální otázky. Mnohé z uměleckých děl San Minna jsou autobiografické, vytváří břitký sociální komentář k populární kultuře a zrcadlí sociální hodnoty, stejně jako situace, které jejich autor prožíval. xxxxxxxxxxxx
- Válka proti šílenství kulturní studie o video kampaních "pověd omí o nemoci" na svépomocných webových stránkáchBen-Horin, Yael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Ve své práci se chci pokusit prozkoumat roli webových kampaní 'povědomí o nemoci' při distribuci psychiatrického/psychologického étosu a jeho využívání při výkladu určitých oblastí chování, emocionálních stavů a sociálních fenoménů. Mé podklady budou zahrnovat i seznam demonstrativních videí nashromážděných na různých svépomocných webových stránkách, jež budu analyzovat za účelem prokázání signifikantních audiovizuálních rysů a přesvědčovacích technik v těchto kampaních obsažených.
- Veřejnoprávní televize, náboženství a hranice univerzalismuTýmal, František(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Pravidelnou součást českého veřejnoprávního vysílání tvoří pořady s náboženským charakterem. Jejích záměrem je šířit duchovní hodnoty a myšlenky mezilidské tolerance a pokojného života. Východiskem autorů těchto pořadů je univerzalismus ? snaha o oslovení všech diváků, bez rozdílu jejich vyznání. Televize je však velice komplexním médiem, které může snadno zkreslovat vložené informace a z náboženské otázky učinit součást spektáklu. Ve své práci analyzuji čtyři televizní křesťanské magazíny zaměřené na mladého diváka a popisuji na nich nejproblematičtější aspekty přenosu takto abstraktního obsahu médiem. Mezi nejvýznamnější zdroje podkladů pro mou práci patřil internetový archiv České televize a literatura zaměřující se na vztah duchovna a náboženství. Pro prohloubení orientace v problematice jsem také konzultoval s dramaturgy Centra náboženské tvorby České televize. Všechny zpracované pořady hodnotím jako originální v hledání cest k divákovi, ale ne vždy zcela schopné předávat skutečnou podstatu duchovní skutečnosti. Cílová divácká skupina je pro takto specifické a citlivé informace příliš široká. V bezprecedentní situaci, která v našem regionu ohledně vysílání tohoto druhu pořadů existuje, považuji snahu autorů za důstojný pokus integrovat takto složitou látku do televize a nacházím řadu možností, jak toto vysílání nadále zdokonalovat.
- Zvyk poslušnostiKrejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Dokumentární esej o obchodu se strachem.