Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle vedoucí "KOŘÍNEK, David"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální tvorba původních obyvatel Severní AmerikyKlinger, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce je kombinací obecně přehledového výzkumu jednotlivých podob audiovize původních obyvatel Kanady, ale i USA, z důvodu toho, že z hlediska původních obyvatel mezi zeměmi není hranice, k nim vybraných analýz narativních filmů pracujících s jejich tématy, symbolikou apod. Věnuji se především filmům dokumentárním, hraným i experimentálním a výtvarnému umění. Práce seznamuje čtenáře se základními obrysy sociální situace původních obyvatel, což je obzvlášť důležité, protože tato je základním hybatelem tvorby, která získává klíčovou funkci při emancipaci etnika a hledání svého vlastního jazyka.
- Christianity and Occultism in Queer Experimental CinematographyKriška, Adrián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11The aim of the work is to examine and re-evaluate the relationship between christianity and occultism in queer experimental cinematography and question coexistence of these two supposedly contradictory subjects. The work will try to define what queer experimental cinematography precisely is, and in order to achieve this result it will analyse three audiovisual works from authors connected with queer experimental film, starting with one the earliest homoerotic film Fireworks by Kenneth Anger, through Derek Jarman's Sebastiane and In the Shadow of the Sun and concluding with A Fire in My Belly by David Wojnarowicz. The thesis will seek its parallels and answers via feminist, queer and leftist perspectives based also on personal observations.
- Deziluze svobodyRampula, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tématem práce je rozbor iluze svobodného rozhodování ve světě videoher. A dále toho, jak se tento proces podílí na struktuře narativu. Jak je řešen komplikovaný vztah autora, který utváří děj jistým směrem, hráče, který má zažívat pocit, že se do stejného místa dostal svou vlastní svobodnou vůlí, a v neposlední řadě programu, ve kterém se toto vše odehrává. Práce je rozdělena do tří částí, v kterých se nejdříve zabývám ujasněním terminologie a jednotlivými prvky, které se spolupodílejí na výsledném prožitku. Jedná se o “Kdo, s kým a proti komu”, “Autor je mrtev. Ať žije hráč” a na závěr “Co na to Stanley”. Jako případovou studii jsem vybral hru The Stanley Parable (Galactic Cafe, 2013). Spadá do žánru walking simulator. Hlas vypravěče, který zazní hned na začátku a provází nás doslova na každém kroku, vystupuje jako glosátor dění, rádce, ale i jako uražený průvodce. Skrze své komentáře odhaluje zákulisí vztahu hráče, stroje a programátora. Úryvky (v kurzívě) budou uvádět jednotlivé kapitoly a stejně jako její části budou ilustrovat celý složitý proces soužití téměř platónského trojúhelníku, kdy jednotlivými vrcholy jsou hráč (subjekt), programátor (objekt) a stroj (Bůh).
- Digitálne aspekty v pohybovej performanciiJúdová, Mária(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26V práci sa zameriavam na polohy súčasného tanca implementujúce digitálne technológie- zmieňujem možnosti, ktoré sú dosiahnuté medziodborovou spoluprácou choreografov, performerov, vizuálnych umelcov a kreatívnych kóderov, no venujem sa i stratégiám, metodikám a konceptom, ktoré sú v danej oblasti obzvlášť problematické. Prostredníctvom priekopníckych pohybových štúdií spochybňujem novosť či prelomovosť, s ktorými je digitálna performancia typicky spájaná, a zasadením do historického kontextu navrhujem, že skôr prirodzene nadväzuje na postupný odklon od konvenčného ponímania choreografie, a prináša nové formy a postupy špecifické pre digitálne technológie. Široké spektrum aktuálnych tendencií ďalej analyzujem na príkladoch interaktívnej performancie, interaktívnej inštalácie, a vizualizácie, ktorá s fyzickou prítomnosťou performerovho tela priamo nepracuje. Pomocou filozofických konceptov nazerám na algoritmický prístup zaznamenávania a vizualizácie pohybujúceho sa tela, ktorý v súčasnosti najvýraznejšie rezonuje v kultúrnom povedomí, no pojednávam aj o iných prístupoch, ktoré z môjho pohľadu predstavujú dôležité alternatívy.
- Pohyby mysleMilec, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Vo svojej absolventskej práci Pohyby mysle rozoberám telesnosť v kontexte histórie a teórie filmu, avšak s presahom do iných umeleckých disciplín. Robím krátky prehľad výskumu kognitívnej lingvistiky Georga Lakoffa a Marka Johnsona, aby som čitateľa uviedol do problematiky tzv. telesných kognitívnych metafor. Taktiež sa obraciam na zbierku textov Embodied Cognition and Cinema (ed. Peter Kravanja, 2015), z ktorej čerpám konkrétne poznatky a ilustrujem ich pomocou štyroch diel patriacich do rôznych smerov a žánrov talianskej kinematografie, pričom pracujem s hypotézou o tom, že telesnosť (embodiment) bude dôležitým výrazovým prostriedkom týchto filmov. Snažím sa objasniť problém terminológie filmového disembodimentu a navrhujem nový nástroj – škálu telesnej signifikácie. V každej časti textu polemizujem o etických a ideologických implikáciách telesnosti vo filme.
- Případová studie DIS a K-HoleBurda, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21DIS a K-Hole reprezentují v rámci druhé generace postinternetových umělců tzv. komercionalizované kolektivy. Tato práce uvádí do kontextu aktivity obou kolektivů v rovině jejich činnosti v institucích a obecně v rámci kulturního průmyslu. Umělecká praxe obou kolektivů byla enigmatická a skrývala identitu původních tvůrců. Kolektivy upřednostňovaly komunikaci skrze digitální, dobře šiřitelná média, která více inklinovala k marketingovému typu sdělení. Tvůrčím vrcholem kolektivu DIS byla kurátorská pozice na bienále v roce 2016 v Berlíně. K-Hole se nejvíce proslavil výrazem normcore, který byl použit v jednom z trend reportů a později se rozšířil v populární kultuře. Práce se dále zabývá teorií značek v kontextu ekonomických a marketingových teorií, které definují funkce značek z hlediska emocionality nebo racionality spotřebitelů. Rozvrstvení uměleckých pracovníků a firem na základě fragmentace dle faktorů kapitálu a potenciálu k rozvoji je analogické. Kolektivy DIS a K-Hole představují příklad start-upových firem, zatímco populární značkoví umělci odpovídají korporátním podnikům velkých rozměrů.
- Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion filmHorová, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce se zaměřuje na žánr fashion filmu. Primárně se zabývá filmovými režiséry, kteří natáčí autorské fashion filmy pro módní značky. Práce si klade za cíl přinést analýzu formálních a obsahových prvků jednotlivých filmů a celkový rozbor způsobu reprezentace módy v digitálním světě. Fashion film považuji za důležitý kulturní a průmyslový produkt, na kterém lze pozorovat nejen vyobrazení současných módních směrů, ale například i obecné přístupy k propagaci na internetu.Při zkoumání vztahů mezi značkami a filmovými režiséry je důležité neopomíjet tzv. cobrand a jeho možné dopady na obě spolupracující strany. Cobrand značkám pomáhá vytvářet obsah, který nemusí být nutně vnímán jako reklama v negativním slova smyslu, nýbrž jako reklama s přidanou uměleckou hodnotou.