Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "NEUBAUER, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AI & MasteringTrš, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-29V uplynulé dekádě se začaly prosazovat online služby nabízející automatický mastering hudebních nahrávek (nezřídka s využitím tzv. "umělé inteligence"), což nutí k zamyšlení nejen nad jejich technickým provedením, ale i nad povahou masteringu samotného.
- Digitální restaurování optické zvukové stopyPoledna, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08V práci se věnuji oboru restaurování optické zvukové stopy filmového díla. Práce obsahuje zevrubný popis historického technického vývoje záznamu filmového zvuku a náhled do problematiky snímání, restaurování obrazové domény zvukové stopy a postprodukčního restaurování. Postprodukční fáze je demonstrována na konkrétním průběhu restaurování zvukové stopy filmu Ostře sledované vlaky. Práce na závěr obsahuje stručnou obecnou polemiku nad specifičností oboru filmového restaurování.
- Hudobné a zvukové spracovanie seriálu Stranger ThingsMarinová, Viera(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-30Táto magisterská práca sa venuje analýze zvukovej stránky seriálu Stranger Things, pričom sa opiera o jeho prvé tri série. Analýzou hudby, zvukového dizajnu a ďalších zvukových zložiek si kladie za cieľ overiť predovšetkým ich dramaturgickú funkčnosť, a tým aj v konečnom dôsledku posúdiť zohranú úlohu zvukového spracovania v kontexte celkového diváckeho úspechu seriálu, či jeho odbornej kritiky. Podobne aj pri analýze zvukového mixu nesústreďuje pozornosť na technické - ale umelecké prostriedky a postupy ktoré ovplyvňujú vnímanie emócii a významov v príbehu, a ktoré posúvajú zmyslový a kinestetický divácky zážitok. Práca vychádza najmä z vlastného pozorovania, nasledovnej kategorizácie, popisu a zhodnotenia funkčnosti daných dramaturgických prostriedkov, a to špeciálne na poli rozsiahlejšieho televízneho formátu s kinematografickými ambíciami. V menšej miere čerpá aj z prevzatých rozhovorov s tvorcami seriálu, skrz ktoré približuje ich zámery a postupy, ktoré môže porovnať s naplneným diváckym dojmom, a zároveň čiastočne vyvážiť subjektivitu hodnotenia autorky textu. Táto magisterská práca je zacielená hlavne na študentov filmu, či začínajúcich filmárov, za účelom dodania inšpirácie či odvahy byť v tvorbe kreatívny a zároveň sa nebrániť aj zaužívaným zvukárskym postupom, pretože tým môžu dosiahnuť osviežujúci a zároveň divácky stráviteľný filmový či televízny zážitok, aký ponúkajú aj doterajšie tri série Stranger Things. Zároveň môže práca slúžiť ako podklad pre pozornejšie sledovanie nadchádzajúcej série (či sérií) tohto seriálu.
- Karel Kachyňa: Lásky mezi kapkami hudby. Hudba mezi láskami a smutky.Vacula, Richard(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-30Sonda do zvukové dramaturgie výjimečných filmů československého a českého režiséra Karla Kachyňy, s akcentem na jeho práci s hudební složkou,
- Subjektivní hodnocení kvality kontaktní dialogové složky audiovizuálního dílaKašpárek Vyšínská, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-30Subjektivní aspekty sluchového vjemu způsobují rozdílnost názorů při hodnocení kvality zvuku. Práce shrnuje atributy zvukové kvality a problematiku rozdílného vnímání kvality ve vztahu ke kontaktní dialogové složce audiovizuálního díla. Experimentální část práce má za cíl prostřednictvím subjektivních poslechových testů ověřit hypotézu o rozdílných schopnostech školených a neškolených posluchačů vnímat rozdíly mezi původním neošetřeným kontaktním zvukem a jeho verzí upravenou pomocí základních postprodukčních řešení.
- Technologické inovace a jejich dopad na podobu zvukové stopy filmuChaloupka, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-30Magisterská práce se zabývá tématem, jak technologické inovace změnily v průběhu historie podobu zvukové stopy filmu a práci s ní. Jednotlivé milníky řadí chronologicky, popisuje jejich funkce a dopad na finální dílo a reflektuje je na praktických příkladech či filmových ukázkách.
- Zvuková dramaturgie počítačových herOramus, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce analyzuje možnosti zvukové dramaturgie u interaktivních děl - především počítačových her. Navazuje na bakalářskou práci "Tvorba zvukové složky počítačových her", která se zaměřovala se na technické aspekty tvorby zvukové složky. Zde je naopak kladen důraz možnosti kreativní práce se zvukem, jeho působení na diváka resp. hráče a také na možnosti, které oproti jiným médiím interaktivní tvorba nabízí.