Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ORAMUS, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adaptivní hudba v interaktivním vyprávěníBieliński, Bartłomiej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26Tato diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby práce s adaptivní hudbou v interaktivním vyprávění, konkrétně ve videohrách. Cílem bylo definovat pojem interaktivního vyprávění, stručně nastínit historický a technický vývoj interaktivních médií a adaptivní hudby a ukázat některé techniky, které se při práci s takovýmto typem hudby používají. Na základě zpracované literatury a důkladné analýzy hudby ve hrách Detroit: Become Human a Life Is Strange práce poukazuje na to, jakým způsobem lze s adaptivní hudbou ve hrách nakládat a jak různé přístupy ovlivňují hráčovu percepci díla. V závěru práce jsou obě analyzované hry krátce srovnány z hlediska práce s hudbou a její adaptabilitou.
- Hayao Miyazaki a jeho zvukový světVomočil, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26Tato závěrečná magisterská teoretická práce se zaměřuje na filmové dílo Hayaa Miyazakiho z pohledu zvuku a zvukové dramaturgie. Popisuje spolupráci s hudebním skladatelem Joe Hisaishim. Soustředí se zejména na zvukové a dramaturgické prvky, které jsou pro Miyazakiho filmografii typické. Prvky, jako filmové ticho, hudební motivy a mickey-mousing či vokalizaci popisuje na konkrétních případech a zárovněn vyzdvihuje rozdíly mezi japonským originálem a následnou americkou verzí filmů.
- Přístup ke zvukové tvorbě remaků demonstrovaný na filmech The GrudgeŠvancarová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-27Diplomová práce řeší tvůrčí možnosti zvukové složky při tvorbě remaků. Tuto problematiku zkoumá pomocí zvukové komparace tří verzí filmu The Grudge – Ju-on: The Curse (2000, Takashi Shimizu), The Grudge (2004, Takashi Shimizu) a The Grudge (2020, Nicolas Pesce). Práce zkoumá a porovnává jednotlivé verze na úrovních – mluvené slovo, ruchy, atmosféry, filmové ticho a hudba – a dává je do souvislostí s přístupem jejich tvůrců, jejichž kompletní rozhovory jsou zařazeny v přílohách.
- Vliv bezdrátových mikrofonních technologií na filmovou tvorbuKocáb, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-27Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj bezdrátových mikrofonních technologií ve filmové tvorbě. Během posledních několika desetiletí prošly bezdrátové mikrofonní technologie rapidním vývojem, který dramaticky ovlivnil způsob, jakým jsou filmy vytvářeny a vnímány. Práce začíná historickým přehledem bezdrátových mikrofonních systémů, sleduje jejich evoluci od prvotních rádiových systémů až po moderní digitální technologie. Popisuje i překážky související s používáním těchto technologií, jako je například otázka interference a regulace rádiového spektra. Dále se věnuje významným zvukařům, kteří použitím bezdrátových mikrofonů v raných fázích jejich vývoje rozšířili možnosti práce s filmovým zvukem. Cílem této práce je poskytnout komplexní přehled o vývoji a významu bezdrátových mikrofonních technologií ve filmové tvorbě a přispět tak k lepšímu porozumění této klíčové oblasti audiovizuální produkce.
- Výroba zvukové stopy 360° filmů a videíBláha, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-24Tento text popisuje existující technologie a nástroje sloužící k výrobě, přenosu a reprodukci imerzivních zvukových stop sférických neinteraktivních lineárních audiovizuálních děl, určených především pro sledování skrze headset virtuální reality. Je kompilací základních znalostí o specifikách natáčení, postprodukce, masteringu, dramaturgie a reprodukce těchto zvukových stop. Věnuje zvýšenou pozornost ambisonické technologii a její implementaci v rámci výroby těchto děl.