DAMU Disertační práce / Doctor theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet DAMU Disertační práce / Doctor theses podle vedoucí "DVOŘÁK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Český mladý cirkusAdolfová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-12-10Cílem této práce bylo zdokumentovat historii českého mladého cirkusu do roku 2023. Práce podrobně popisuje fungování osmi největších českých organizací mladého cirkusu a porovnává jejich shody a rozdíly na základě dat získaných rozhovory s jejich zakladateli a zakladatelkami a autorčiných patnácti let žitých zkušeností v oboru. Práce využívá poznatky z autorčiny studie českého mladého cirkusu k pojmenování výzev oboru, dává je do kontextu se stavem mladého cirkusu v Evropě a Severní Americe a nabízí české cirkusové pedagogické komunitě doporučení pro nadcházející roky. Práce se také věnuje konceptu mladého hlasu v organizacích mladého cirkusu a prezentuje data získaná výzkumem mezi mladými lidmi a jejich lektorským a organizačním vedením v cirkusových programech v ČR a USA. Závěrem práce je uznání českého mladého cirkusu jako oboru, který se navzdory finančním a dalším překážkám za posledních patnáct let rozvinul na úroveň srovnatelnou s mladým cirkusem v zemích západní Evropy.
- Dramaturgie a kreativní management performačních umění při oživování prázdného místaMírek, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-12-04Disertační práce zkoumá oživování a reaktivaci prázdných nevyužitých budov uměleckými projekty z pohledu managementu a dramaturgie. Práce popisuje světový a český historický kontext vzniku nezávislých kulturních center, vyjmenovává a zkoumá vybrané kulturní organizace, mezinárodní a národní sítě. Nezávislá kulturní centra se nevěnují pouze kultuře, ale jejich činnost přesahuje do oblasti sociální, komunitní, environmentální, vzdělávací, komerční i regionálního rozvoje. Všechny tyto oblasti se používají při jednorázových, dočasných i dlouhodobých oživovacích projektech a táto práce je zkoumá z pohledu přípravné fáze, která je pro vývoj jakékoli organizace nejdůležitější. Jedním z cílů je zjistit, proč nabízí nezávislá kulturní centra napříč Evropou podobnou programovou nabídku. Významnou část v práci zaujímají ostravské oživovací aktivity v průmyslových areálech a místní nezávislá umělecká scéna, která souběžně s nimi znatelně vyrostla a je zde podrobně popsána, stejně jako neúspěšná reaktivace Provozu Hlubina.
- Ku kreatívnym možnostiam manažmentu divadlaCieślaková, Adriána(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-05-15Dizertačná práca s názvom Ku kreatívnym možnostiam manažmentu divadla skúma rôzne možnosti a cesty umožňujúce rozvíjať tvorivý potenciál jednotlivcov, osobu kreatívneho manažéra, vedenie ľudí v kreatívnych tímoch a napokon smerovať k vytvoreniu a stabilizácii kreatívnej organizácie. Tieto štyri témy tvoria prvé štyri kapitoly dizertačnej práce. Základnou metódou výskumu je syntéza poznatkov od renomovaných autorov v oblasti kreatívneho manažmentu, kulturológie, ekonómie, psychológie a psychiatrie, neurológie, od dramaturgov, režisérov a manažérov. Súčasne sa opieram o výsledky svojho pedagogického pôsobenia na Katedre produkcie DAMU a o vlastné skúsenosti, ktoré si dovoľujem sumarizovať pri jednotlivých popisovaných fenoménoch. Predkladaná dizertačná práca nemá ambíciu stopercentne vyčerpať danú tému, ale priniesť postrehy v nových súvislostiach, nových prepojeniach, najmä na rôzne zdroje tvorivosti a možností kreatívneho riešenia problémov vo vzťahu k manažérskej práci a z hľadiska divadelno - profesijného na osobu dramaturga, čomu je venovaná záverečná, piata kapitola. Touto prácou si kladiem za cieľ dokázať využiteľnosť a účelnosť tvorivého prístupu, ktorý má predpokladám pozitívny vplyv na ľudí, tímy aj celé organizácie ako v kvantitatívnej rovine, najmä v efektívnosti procesov, tak po kvalitatívnej stránke. Tieto poznatky sú už do istej miery spracované v literatúre manažérskej, avšak len zriedka v umelecko – manažérskej. Východiskom výskumu realizovaného v rámci doktorandského štúdia na Katedre alternatívneho a bábkového divadla DAMU je hypotéza, že poznanie a využívanie metód kreatívnych postupov povedie k zvyšovaniu úspešnosti vybraných organizácií, prechodu od kreovania nových myšlienok k ich artikulácii, realizácii a evaluácii, ktorá prinesie ďalší posun motivovaných ľudí, ktorých práca v prvom rade baví. Organizácia rozšíri množstvo a zvýši kvalitu projektov a iných výstupov, spolupracovníkov, divákov, zvýši úroveň finančnej stability, odozvu u mediálnych partnerov.
- Marketing divadlaSulženko, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-03-31Tato práce by neměla být marketingovou příručkou, návodem, jak dělat "dobrý divadelní marketig". Jejím cílem je pohlédnout za základní marketingové kategorie směrem k trendům, současnému vývoji, a to jak v technikách marketingové komunikace, tak v trendech diváckých preferencí a životního stylu diváků. Měla by tak pomoci lépe pochopit změny, které se za posledních několik let v oblasti marketingu udály. A zároveň shrnout zásadní témata marketingu a marketingové praxe.