Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KAUPOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák - Kantáta Svatební košile op.69Prokopová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Tato práce si klade za cíl podrobně vysvětlit a objasnit vznik kantáty " Svatební košile", jejíž autorem je Antonín Dvořák. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol , z nichž první obsahuje stručný popis uměleckých začátků skladatele, následně pak navazuje krátká synopse vzniku balady " Svatební košile" od Karla Jaromíra Erbena a závěr této kapitoly objasňuje vznik samotné kantáty " Svatební košile". Druhá kapitola je formálním a hudebním rozborem celé skladby.
- Antonín Dvořák a jeho cyklus Večerní písněHradecký, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce pojednává o českém hudebním skladateli Antonínu Dvořákovi a jeho známém písňovém cyklu s názvem Večerní písně. Hlavním cílem a posláním této bakalářské práce je přiblížit čtenáři tuto známou českou osobnost hudební scény, hudebního skladatele, který je spjat s českou romantickou hudbou 19. století. V práci se dále zabývám vznikem písňového cyklu, obsahem a porovnáním se stejnojmenným cyklem v tvorbě Bedřicha Smetany. Další kapitoly tvoří informace o životě a tvorbě autora textu tohoto písňového cyklu, kterým byl Vítězslav Hálek. Ve výzkumné části bakalářské práce jsem oslovil respondenty formou kvalitativní metody – rozhovoru a získal tak potřebné informace k danému tématu. Sběr dat probíhal individuálním rozhovorem s respondenty, kteří odpovídali na předem připravené otázky. Jelikož chci dosáhnout kvalitativního výzkumu, oslovil jsem pět respondentů. Jeden student z 1. ročníku, tři studenti ze 2. ročníku a jeden student ze 3. ročníku bakalářského studia. Bakalářská práce by mohla být nápomocná studentům vysokoškolského studia se zaměřením na zpěv a operu, kteří si ve svém studiu vyberou právě cyklus Večerních písní od Antonína Dvořáka. Dozví se zde, které písně byly pro interprety náročné, jak na ně působily, ale práce může také posloužit všem čtenářům, kteří by se chtěli blíže seznámit s cyklem Večerních písní od Antonína Dvořáka a se skladatelem samotným.
- Doc. Zdeněk Vimr - pedagog a osobnost DJKT PlzeňFlorian, Rostislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na sbormistra Doc. Zdeňka Vimra, který v letošním roce ukončuje svoji kariéru, a je pro plzeňské publikum vysoce ceněnou osobností. Velký důraz je kladen na životopisnou stránku tohoto sbormistra, jeho pedagogickou činnost a především činnost v oboru sbormistrovství. V tomto směru jsou zde zpracovány sbory, se kterými pan Vimr dlouhodobě spolupracoval. Je zde také shrnuta historie plzeňského divadla Josefa Kajetána Tyla, kde Zdeněk Vimr působí přes dvacet let. Práce je zakončena rozhovorem s touto osobností.
- G.F.Handel Kantata HWV 150- “Ero e Leandro“Dudikj, Stefani(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05In this thesis, I focused on George Frideric Handel's cantata "Ero e Leandro". At first, I define the opera, cantata and oratorio, as well as compare the works, the development of the cantata as a music form, also about composer's impacts on his life and making a music creation. And as the main part of my bachelor thesis, I outlined the content and the music analysis of the cantata that I have chosen. The aim of my work is to present and reflect the cantata which I had been singing.
- Gabriela Petirová: Bakalářský koncertPetirová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Kostelanský Ján : Bakalářský koncertKostelanský, Ján(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Křížová Veronika : Bakalářský koncertKřížová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Moje cesta k Janáčkovi a jeho Lišce Byst roušceKývalová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01V této práci jsem se zaměřila na známou operu Leoše Janáčka Příhody lišky Bystroušky. Předně jsem zde pojednala o umělcích podílejících se na vzniku konečné podoby opery. Tedy o spisovateli Rudolfu Těsnohlídkovi, který vytvořil fejetony ke kresbám Stanislava Lolka. Cílem mého příspěvku bylo zamyšlení se nad postavou Bystroušky. V bakalářské práci rozebírám Bystrouščinu stěžejní árii "Kradla jsem!".
- Opera v AzerbajdžánuPashayev, Mikhail(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Tématem této bakalářské je práce Opera v Ázerbajdžánu. Práci rozděluji do tří kapitol. V první kapitole píši o jednom z nejdůležitěších představitelů operní tvorby v Ázerbajdžánu Uzeiru Hadžibejovi. Ve druhé kapitole představuji první aktivisty a příznivci tohoto velikého skladatele. Třetí kapitola je věnována historii Divadla opery a baletu bratrů Mailových. Jako přílohu přikládám CD s hudebními ukázkami ázerbajdžánské operní a lidové hudby a fotografiemi umělců.
- Písňová tvorba Sergeje RachmaninovaHasymau, Raman(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Diplomová práce se zabývá písňovou tvorbou Sergeje Rachmaninova. V první části této práce se popisuje specifičnost lyricko-dramatických písní Rachmaninova, a jeho skladatelského stylu. Druhá část se zaměřuje zéjmena na rozbor posledního cyklusu písní - op. č.38. V této části se probírá specifičnost písňové formy, melodický a harmonický styl skladatele. Tato bakalářská práce je určena především pro operní pěvce, režiséry a odborníky, kteří se zajímají o vokální tvorbu, zejména komorní.
- Popelka - pohádka jako téma operyMartinec, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato bakalářská práce se zabývá pohádkou O Popelce jako tématem opery a možnými odlišnostmi výkladu známé předlohy v operních dílech napříč staletími. Součástí práce je přehled autorů inspirující se Popelčiným příběhem ve své tvorbě a jejich pojetí známé předlohy. V první kapitole je objasněn pojem pohádka, vznik tohoto literárního žánru a příběh Popelky v literárních předlohách. Zbylé jednotlivé kapitoly jsou věnovány autorům, kteří zhudebnili stejný pohádkový námět v různých evropských jazycích. Cílem této práce je analýza různého pojetí stejného pohádkového tématu u několika autorů stejného titulu a napomoci tak čtenáři k lepší interpretaci či schopnost srovnání stejného titulu různých autorů.
- Psychologie výkonu a metody mentálního tréninku pěvceHeboussová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Tato práce se zabývá psychologií výkonu v umělecké sféře, konkrétně v pěveckém oboru. Vychází z principů užitých ve vrcholovém sportu. Popisuje základní aspekty psychologie výkonu a způsoby práce s nimi. Dále se zabývá mentální přípravou k podání vrcholného výkonu a nástroji, jež nás přiblíží k co nejlepším výkonům z hlediska soutěží, předzpívání a jiných důležitých vystoupení, při kterých na sobě můžeme pociťovat zvýšený tlak. Práce analyzuje konkrétní techniky, jako jsou vizualizace, dechová cvičení a práce s chybou, které mohou zpěvákům pomoci zvládat stres a zvyšovat jejich sebevědomí. Důraz je kladen na aplikaci těchto metod v praxi a jejich integraci do každodenního cvičebního režimu. V závěru práce je proveden průzkum mezi pěvci o povědomí a užití metod mentální přípravy v České republice formou jak kvantitativní, tak kvalitativní. Výsledky průzkumu poskytují cenný vhled do aktuálního stavu využívání psychologických nástrojů mezi pěvci a nabízejí doporučení pro další zlepšení.
- Ruská opera 19.století a počátku 20.stoletíUlasavets, Yanina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Diplomová práce se zabývá ruskou operou 19. a počátku 20. století. První kapitola je věnována vzniku ruské opery, kulturného života Ruska 19. století a operního divadla na přelomu 19. a 20. století. Druhá kapitola se zaměřuje na rozbor některých oper, jako "Chovanština" M.P. Musorgského, "Kníže Igor" A.P. Borodina, "Sněhurka" N.A. Rimského-Korsakova, "Jolanta" P.I. Čajkovského a "Bohatýři" A.P. Borodina. Tato bakalářská práce je určena především pro operní pěvce, režiséry a odborníky, kteří se zajímají o vokální tvorbu.
- Scény šílenství koloraturních sopránů ve světových operáchSkarková, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato bakalářská práce se zabývá vybranými scénami šílenství koloraturních sopránů ve světových operách. První část je věnována teoretickému pojetí daného tématu. Na začátku práce je vysvětleno, co znamená pojem šílenství z psychologického hlediska a je uvedeno pár příkladů scén šílenství z vybraných oper. Druhá část této práce se věnuje zvoleným italským a francouzským operám, konkrétně, Lucia di Lammermoor (Gaetano Donizetti), Puritáni (Vincenzo Bellini), Hamlet (Ambroise Thomas) a Faust a Markétka (Charles Gounod). Následně jsou scény šílenství analyzovány v samostatných kapitolách.
- Slovenský tenoristi v SND a ich úspech na svetových scénáchKostelanský, Ján(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V mojej bakalárskej práci sa budem zaoberat´ úspechom a prínosom slovenských tenorových osobností na svetovej scéne, ktorý sa stali priekopníkmi slovenskej národnej hudby vo svete. Tému som zvolil na základe môjho možno profesionálneho pôsobenia v zahraničí ako tenorista, ale i z úcty k týmto vel´kým osobnostiam, ktorý svojim spôsobom ovplyvnili aj mňa, a to nie len po speváckej stránke, ale aj pedagogickej.
- Soňa ČervenáŠmatláková Pavlů, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Operní pěvkyni Soňu Červenou jsem si vybrala proto,že jsem ji měla možnost poznat a dokonce s ní stát na jednom jevišti a pochopit, že je to Umělkyně s velkým U.Celý svůj život obětovala divadlu, ale pro ni to oběť nebyla, brala divadlo jako svoji rodinu. Ráda bych touto prací připomněla její nevyčerpatelnou pracovitost a jak je důležité nebát se a jít dopředu s hlavou vztyčenou naproti osudu.
- Vokální tvorba Samuela BarberaKřížová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Cílem této práce je představit vokální tvorbu Samuela Barbera, jednoho z nejdůležitějších a nejuznávanějších amerických skladatelů dvacátéto století. Navzdory tomuto faktu, česká muzikologická literatura doposud zmiňovala jeho jméno pouze zřídka. Proto se autorka textu spoléhá na zahraniční informační prameny, a to především na mongrafii Barbary B. Heyman Samuel Barber : The Composer And His Music. Dále měla autorka textu k dispozizi řadu nahrávek a notových materiálů, které ji umožnily poznat Barberovu hudbu ve větším detailu. První kapitola popisuje Barberův život v kontextu s jeho uměleckým vývojem. Zbytek práce se zabývá Barberovou vokální tvorbou pro sólový hlas a posledním tématem jsou jeho opery.
- W.A.Mozart, La clemenza di Tito - VitelliePetirová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Práce se zabývá životem W.A.Mozarta, s důrazem na čas strávený v Praze, a jeho operou La clemenza di Tito. Opera je rozebrána z pohledu historických souvislostí, frekvence nastudování i obsahu díla. Blíže se pak bakalářská práce zaměřuje na postavu Vitellie a její nelehkou árii " Non piú di fiori".