Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation podle vedoucí "KŘIŠŤAN, Vít"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Harmonický systém Barryho HarriseJochmann, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Cílem mé bakalářské práce je objasnit způsob, jakým klavírista a profesor Barry Harris přistupuje k harmonii. Na příkladech jeho interpretací skladeb se pokusím srozumitelně vysvětlit, jak vytváří akordy a harmonické postupy, které používá v improvizaci. Hlavním zdrojem pro mou bakalářskou práci jsou především osobní návštěvy jeho workshopů a dále studium nahrávek a videoškol.
- Improvizace Wyntona Kellyho na albu Someday my Prince will comeValenta, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce se zabývá improvizací a stylem hry post-bopového amerického pianisty s jamajskými kořeny, Wyntona Kellyho, konkrétně na jeho albu Someday My Prince Will Come z roku 1961. První, teoretická část rozebírá Wyntonovy hudební začátky, sólové projekty a zčásti i projekty, na kterých se podílel jako spoluhráč. Kromě toho pojednává hlouběji přímo o albu Someday My Prince Will Come, o jeho natáčení, spoluhráčích a celkového zasazení do kontextu té doby. Teoretická část se také velmi obecně a stručně dotýká fenoménu improvizace jako takové. Jádro práce tvoří část praktická, a sice rozbor Kellyho hry na základě melodicko-harmonicko-rytmické analýzy, práce s časem, práce s frází, s melodickými ozdobami, využitím bluesu, to vše doprovázené konkrétními notovými ukázkami získanými transkripcí jeho sól a částí skladeb. Práce si klade za cíl především inspirovat hudebníky hrou jednoho z nejnadanějších pianistů, co se frázování a melodického hraní týče.
- Keith Jarret Trio - Live in Tokyo 1986: analýza Jarrettova sóla ve skladbě You and the Night and the MusicPudlák, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Předmětem předkládané bakalářské práce je analýza sóla do písně You and the Night and the Music amerického jazzového klavíristy Keitha Jarretta z koncertu v Hitomi Memorial Hall v Tokiu 26. října roku 1986, kde vystoupil se svým triem. V analýze autor práce sleduje formální a tektonickou výstavbu Jarrettova sóla a prezentuje získané poznatky o interpretově schopnosti vytvářet formálně ucelený tvar o koherentní struktuře v reálném čase v rámci improvizovaného jazzového sóla. Směr analýzy vede autor práce nejprve zevnitř, kdy zkoumá průběh sóla detailně chronologicky takt po taktu a popisuje Jarrettem zahraný hudební materiál, a poté nabízí pohled na Jarrettovo sólo z vnější perspektivy pomocí grafické analýzy.
- Specifika hry současných jazzových pianistů USA a EvropyValenta, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-30Tato práce se zabývá klíčovými rysy hry vybraných exemplárních pianistů a snaží se je vysvětlit jak z hudebního hlediska ve smyslu melodie, harmonie a rytmu, tak i z hlediska širšího kontextu, jako například etnického, geografického, věkového nebo žánrového. Skládá se ze dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část rozebírá jednotlivé osobnosti z hlediska celku, jejich původu, hudebního vzdělání a zázemí, dosavadní práce a cílů. Pokusí se je pojmout v obecných souvislostech či naopak upozornit na případné odlišnosti. Také se stručně dotkne tématu vymezení hranic jazzu. Praktická část se věnuje analýze hry na základě transkribovaných ukázek improvizací, doprovodů, témat a harmonických postupů. Upozorňuje na zajímavosti, poukazuje na originalitu, variabilitu a zkoumá hudební identitu jednotlivých pianistů. Cílem této práce je zjistit, jak dnešní pianisté hrají a co činí jejich styl současným. Dalším cílem je zjistit, do jaké míry snadná informační dostupnost ubírá na vlastní identitě a do jaké míry ji naopak posiluje.
- Tradice a novátorství v jazzové hudběBártová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato diplomová práce se zabývá vývojem jazzové hudby z hlediska tradičních a nových či novátorských přístupů. Dále se zabývá těmito přístupy z pohledu profesionálního jazzového hudebníka, který působí na české jazzové scéně. Mapuje vliv tradice, inovací a zcela nových přístupů v hudebním jazzovém světě. Vyhodnocuje anketu, která se zabývá těmito přístupy, v níž odpovídali čeští jazzoví hudebníci napříč generacemi.
- Způsoby gradace v sólech Omera KleinaBulatkin, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Cílem této bakalářské práce je hloubková analýza způsobů výstavby a gradace, improvizovaných sól izraelského pianisty a skladatele Omera Kleina. Pomocí rozboru transkripcí tří sól práce popisuje způsob, jakým Klein využívá melodii, harmonii, rytmus a jiné hudební elementy, aby vytvořil „dějovou linii“ svého sóla.