Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation podle vedoucí "SLAVÍČEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Čeští jazzoví bubeníci 20.stoletíStivín, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Tato práce se zabývá českými jazzovými bubeníky 20. století, jejich předchůdci a vývojem jazzu v Čechách i ve světě. Mapuje bubeníky působící v tehdejší Československé republice a některé zahraniční. Metodami výzkumu byly osobní zkušenosti s významnými českými hudebníky a sledování uměleckého působení českých bubeníků napříč významnými jazzovými soubory. Zároveň došlo ke srovnání českého jazzu s vývojem jazzu ve světě a k porovnání jednotlivých hráčských stylů jmenovaných osobností.
- Historie a vývoj pedálu velkého bubnu a bicí soupravyKočí, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Cílem této práce s názvem Historie a vývoj pedálu velkého bubnu u bicí soupravy je seznámit čtenáře s vývojem pedálu a jeho postupnými změnami, kterými procházel od svého zárodku po součastnost. Patřičná pozornost bude zaměřena na techniky hraní na pedál a jejich pozitivní a negativní stránky. Dalším velkým rozborem této práce je popis pedálu dle různosti mechanismů, technických vlastností, dispozic a také užití materiálů, ze kterých se pedál skládá. Aby čtenář porozuměl kontextu práce, je zapotřebí zmínit přehled historických zdokonalení bicí soupravy jako takové, které paralelně hráli velikou roli právě při vývoji mechanisu pedálu. V závěru práce je popsán správný posed při hraní, jak jej doporučují jiní bubeníci a taktéž i já na základě vlastní zkušenosti. A v konečné fázi práce je také komentář známého bubeníka s jeho pohledem na techniku hraní.
- Inovativní materiály pro výrobu bicích nástrojů a jejich srovnání s materiály konvenčnímiPrchal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Bakalářská práce je zaměřena na problematiku bicích nástrojů a materiálů používaných k jejich výrobě. První část práce je věnována základním poznatkům z oblasti historie a vývoje bicích nástrojů a také klasifikaci bicích nástrojů. Následující část se již zaměřuje na materiály, a to především na materiály používané pro blanozvučné bicí nástroje a základní akustické principy bicích nástrojů. Těžištěm práce je kapitola věnovaná materiálu Ultra High Performance Concrete a jeho využití k výrobě korpusů bicích nástrojů. Podrobně je popsán návrh korpusu nástroje. V závěrečné části jsou zmíněny vlastnosti malých bubnů a některé způsoby jejich hodnocení.
- Výrazové prostředky bubenických legend tradičního jazzuJína, Antonín(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Práce se věnuje podrobné definici stylu jednoho z nejvýraznějších bubeníků v oblasti tradičního jazzu. Zpracovává hudbu, kterou Art Blakey vytvořil v padesátých a šedesátých letech dvacátého století se svou kapelou The Jazz Messengers a pokouší se zachytit prvky, které definují kvalitu a výjimečnost jeho stylu hry. Cílem práce je shrnout informace o Artu Blakeym do jedné publikace a zároveň inspirovat současné bubeníky výrazovými prostředky nejvýznamnější bubenické legendy hard bopu a případně je motivovat k tvorbě vlastních modifikací původních materiálů. Důležitou součástí práce jsou transkripce kratších hudebních frází i delších fragmentů v podobě doprovodů a sól na bicí soupravu.
- Výuka hry na soupravu bicích nástrojů v České republice s ohledem na jazz a improvizaci ve 20.stoletíStivín, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Tato práce se zabývá způsoby výuky hry na jazzovou bicí soupravu. Popisuje způsoby, které se používaly v Čechách v průběhu 20. století a srovnává je s metodami běžně používanými v západním světě. Metodami výzkumu byly osobní zkušenosti s výukou u nás před rokem 1989, v 90. letech a také zkušenosti s výukou v USA na konci 90. let. Zároveň došlo ke srovnání zaběhlých metod s originálními metodami u nás, kde byla dostupnost zahraničních materiálů velmi malá.
- Život Arta Tatuma a jeho význam v histor ii jazzuLobanova, Elena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-12Tato práce pojednává o životě a tvorbě jazzového klavíristy Arta Tatuma, jeho významu pro generace muzikantů mezi 40-50 lety. V práci je kladen důraz na jeho hudební život a historii jazzu v 30-40 letech. Jádrem práce je popsání rozvoje Tatuma jako osoby a vznikání a popisu jeho vlastního stylu hry na klavír. Jádrem pojednání je analýza nahrávky jazzového standardu "Ain't Misbehavin' " od vynikajícího klavíristy Fattsa Wallera z roku 1938 v interpertaci Arta Tatuma. Autor své poznatky podkládá vlastními hudebními postoji a východisky.