Katedra produkce - KP / Department of Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce - KP / Department of Production podle vedoucí "CZESANY DVOŘÁKOVÁ, Tereza"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Finanční a divácká úspěšnost evropského dětského filmuŽďárská, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-20Tato diplomová práce se zabývá evropským dětským filmem a jeho cestami od námětu až po úspěšnou mezinárodní distribuci. Zaměřuje se především na detailní rozbor šesti vybraných evropských celovečerních filmů, které měly v posledních pěti letech úspěch v mezinárodní distribuci nebo na významných filmových festivalech. Na základě tematických polostrukturovaných rozhovorů s producenty těchto titulů se autorka pokouší podrobněji zmapovat vývoj, samotnou realizaci a v neposlední řadě šíření každého ze snímků. Na konkrétních datech zjišťuje, z jakých zdrojů byly jednotlivé filmy financovány, jak byly úspěšné z hlediska diváckého zájmu i z ekonomického hlediska, a zda úspěch na specializovaných filmových festivalech pro děti a mládež reálně ovlivnil zájem sales agentů a mezinárodní prodej. Výsledkem této práce je nejen analýza příkladů dobré praxe, ale také syntéza osvědčených postupů v produkci úspěšného dětského evropského filmu.
- Návykové látky ve filmu a televiziBělková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Návykové látky jsou v audiovizi již od minulého století běžným motivem. Tato práce se věnuje zobrazování návykových látek na obrazovkách televizorů, počítačů, telefonů a v kinech, a tomu, jak toto téma vnímá dnešní generace mladých lidí ve věku 12 až 15 let. Kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu si poté klade za cíl najít odpověď na následující výzkumné otázky: Jsou pubescenti v České republice ve formování svého postoje k návykovým látkám ovlivňováni tím, co vidí ve filmech a seriálech? Má tlak ze strany vrstevníků na toto formování větší, či menší vliv, než audiovizuální díla? A setkávají se pubescenti více s tvorbou, ve které jsou návykové látky normalizované, nebo s tvorbou, která by návykové látky zobrazovala jako odrazující? V práci jsou pomocí dotazníkového šetření a doplňkově polostrukturovaných rozhovorů výše uvedené hypotézy ověřeny a jsou vyvozeny závěry, které mohou být vodítkem například profesionálům v audiovizuální tvorbě, kteří vytváří obsah pro dospívající diváky.
- Role koordinátora intimity v audiovizuálním průmysluKostelková, Amelie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Koordinátor*ka intimity je osoba, jejíž prací je pomáhat a podporovat účinkující vystupující v intimních scénách v audiovizi. Nejen vlivem hnutí #metoo se koordinátorstvo intimity jako nově vzniklé profese postupně stávají běžnou součástí štábu. Wellbeing, rovnost a bezpečné dodržování intimních hranic členstva štábu a účinkujících slouží k maximalizaci efektivity natáčecího dne a tvoří příklady pozitivní praxe nové normy bezpečí audiovizuální produkce. Výzkum analyzuje producentský přístup české AV k bezpečnostním opatřením ve vztahu k intimitě, a zjišťuje, jak vnímají česká natáčení herečky a herci v ČR. Práce ukazuje, že navzdory existenci určitých bezpečnostních postupů je třeba většího důrazu na systematické začleňování pravidel pro ochranu duševního zdraví.
- Odebráno
- Odebráno
- Vliv dramaturgického konceptu filmového cyklu na mladé publikumMalečková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Tato magisterská práce se věnuje zkoumání vlivu dramaturgických konceptů filmových cyklů na mladé publikum. Cílem bylo zjistit, jak dramaturgie ovlivňuje sociální a emocionální reakce mladých diváků a jak přispívá k jejich vzdělávání. Využitím kombinace kvalitativních metod, včetně rozhovorů, zkoumaných skupin a dotazníků, byla získána podrobná data o tom, jak mladí lidé vnímají a reagují na filmové obsahy. Analýza ukázala, že filmové cykly mohou významně ovlivnit sociální postoje a emocionální stavy mladých, zejména když jsou dramaturgicky řízeny tak, aby rezonovaly s jejich aktuálními zájmy a potřebami. Interaktivní a participativní prvky zvyšují zapojení diváků a podporují hlubší reflexi témat. Práce přináší cenné poznatky pro organizátory filmových festivalů a tvůrce kulturních politik, zdůrazňuje potřebu reagovat na dynamické očekávání mladého publika. Výzkum obohacuje oblast filmových studií a mediálního vzdělávání. Nabízí nové perspektivy pro další zkoumání vlivu filmové dramaturgie na mladé diváky a tím způsobený sociální a kulturní rozvoj.