Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "POLANSKÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- BodySpaceMotionThingsKolková, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-18Bakalářská práce má za cíl nastínit historický kontext k tvorbě francouzsko-české umělkyně Marie Gourdain a získat teoretický aparát k porozumění tohoto typu tvorby. Práce je zaměřena na sledování vývoje prolínání výtvarného a tanečního umění v čase od šedesátých let dvacátého století až po současnost. Vybrala jsem si pro tento účel tvorbu dvou umělců, Roberta Morrise a Auréliena Boryho, a umělkyně Marie Gourdain. Seznámím se s uměleckými díly samotných autorů a přiblížením jejich tvorby chci získat potřebné informační prostředky pro závěrečné porovnání přístupů těchto umělců k tělu, prostoru, pohybu a objektu. Práce rovněž stručně shrnuje významné momenty experimentů v umění kolem newyorské scény šedesátých let, především spojené s Judson Dance Theatre. Klíčová slova: Marie Gourdain, Robert Morris, Simone Forti, Aurélien Bory, tělo, prostor, objekt, pohyb
- Labanova analýza a žonglováníŠefrnová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce vyšla z popisu metod orientace tanečníka v prostoru a prostorové inteligence. Představuje základní koncepty Labanovy analýzy a popisu pohybu. Nově tuto metodu přenáší z odvětví tanečního a aplikuje ji na popis žonglování. Porovnává tento taneční přístup s běžnými popisnými systémy žonglování. Je doplněna technickými kapitolami věnovanými pozornosti, motorice a propriocepsi.
- Tělo a objektHabartová, Matylda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Bakalářská práce je zaměřena na srovnání přístupu dvou současných umělců ke kontaktu těla s objektem. Jedním z nich je francouzský cirkusový umělec Camille Boitel, druhá je vizuální umělkyně Pavla Sceranková. Hlavní částí práce je srovnání tvorby Scerankové a Boitela. Srovnání se soustřeďuje především na materiály, které umělci používají, na možnosti kontaktu mezi divákem a objektem a na to, jakým způsobem objekt ovlivňuje pohyb lidského těla. Práce rovněž stručně shrnuje hlavní momenty vývoje a využití objektů v cirkuse a ve výtvarném performanci 20. století, a také prolínání a setkávání těchto dvou disciplín.