Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 99
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Soubory Derevo a Teatr novogo frontaJanč, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Klaun a jeho partneřiZhigunova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Němý film jako zdroj inspiraceMléčková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Vitamín "H"Vláčil, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Příbuznost v oblasti tance a pantomimyVaculíková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- AntimuzikálZázvůrková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30nonverbální představení
- Využití klaunerie v šoubyznysuZázvůrková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Tato diplomová práce je zaměřena na výrazné osobnosti, které zasvětili svůj život klaunerii. Zaujali mě nejen pro svůj talent, ale i skromnost a píli, čímž se v tomto oboru stali jedinečnými a výjimečnými.
- Pantomimissimo (etuda)Vizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Stačí holá scéna, paprsek světla a člověk s bílou tváří. Vypráví příběh, aniž by použil jediné slovo. A přece mu všicni rozumí. Veselé i smutné, krátké i dlouhé, sólové i společné, ale hlavně autorské moderní pantomimy, které svým tragikomickým pohledem útočí na svět plný zbytečných slov, komerčních masmédií a chaosu. Příběhy, u kterých se budete smát i plakat. Protože právě u vás začíná ten příběh - takový, jaký si přejeme, a záleží jen na vás, jak jej uvidíte. Zjistíte, že příběhy beze slov vám dokážou sdělit víc než sáhodlouhé texty a projevy. Pantomissimo je pantomimická báseň v obalu metaforického vyprávění a je zakomponována do autorského představení "Mime must go on!" souboru Theatro Pantomissimo (Radim Vizváry a Miřenka Čechová).
- KomediantPikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Komediant je tím, čím svět není, čím by být měl, jsou laskavou výčitkou těm, kteří nám a sobě stěžují beztak těžké přežívání.
- NosferatusPikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30nonverbální představení
- Pierot v dějinách pantomimyVizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Tato práce zachycuje nejdůležitější osobnosti a umělecká díla, od vzniku Pierota v lidových římských fraškách až po konec 20. století, zasluhující se o přežití divadelního typu. Každý velký herec posouval a proměňoval svého Pierota silou vlastního talentu a imaginace. Mezi ně patřil především rodák z Kolína Jean Gaspard Deburau, francouzský herec Jean Louis Barrault, francouzský mim a průkopník moderní pantomimy Marcel Marceau, český mim Ladislav Fialka a mim slovenského původu Milan Sládek. Jejich vliv na mojí uměleckou činnost je shrnut v závěru práce a dokládá fakt, že tyto osobnosti se staly mojí velkou inspirací a vzorem.
- Inspirace - múza umělce i vědceŠvecová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10V bakalářské práci se zaměřuji na umělce Jana Špátu. Vycházím z jeho osobnosti a jeho příkladného přístupu k tvorbě umělce. Tento postoj aplikuji na práci herce mimického divadla.
- Jak jinak anebRichta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Abstrakt K této práci mne inspirovala věta jednoho našeho vyučujícího, který mi jednou řekl, že na dveřích našeho ateliéru by mělo být mimo jiné napsáno: - jak jinak - Zeptal jsem se, co tím myslí a on mi odpověděl, že bychom tu měli studovat mimo jiné i to, jak jinak lze divadlo dělat. Tedy vezměme si nějakou situaci a řekněme si, jakými různými způsoby by se dala udělat. Potom, co proberete tyto způsoby, se zkuste zamyslet, jak jinak by se tato situace dala ztvárnit. A to způsoby úplně jinými. To mi začalo vrtat hlavou a tak jsem si řekl, že to podrobím bližšímu zkoumání. a proto jsem si toto téma zvolil jako úkol na bakalářskou práci, v. Vycházím z toho, že mám-li najít nějaké další a jiné způsoby vyjádření, musím nejprve probrat způsoby, které jsou již probádané. K tomu mne přivedla povídka ?Exercises in Style? od Raymonda Queneau, v anglickém překladu od Barbary Wright. Stylistická cvičení, např. ?99 variací na téma historky o mladíkovi v autobuse a jeho setkání s přítelem a nepřišitém knoflíku = 99 X" jsou situace popsány pomocí různých jazykových vrstev a slangů. Nejdříve bych chtěl předeslat, že mým prvotním cílem bylo vyzkoušet něco takového jako Ryamod Quenau, ale aplikováno na divadlo a díky tomu se zrodil i nápad, že by se dalo pomocí této metody přijít na to, jak jinak dělat divadlo. Jednotlivé ukázky jsou na přiloženém DVD. Nejsou zde zastoupeny všechny žánry co jsem našel, ale pro moje pozorování je to myslím více než dostatečné. Není to záznam z představení, ale jen studijní materiál - tedy nastudování této situace a jeho zpracování v tom určitém stylu. Jde o spíše ukázky samotné jako o inspirativní materiál.
- Akrobatické jednáníBrtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10V této práci se pokouším zodpovědět některé otázky týkající se akrobacie v divadle. Na začátku uvádím definice pojmů, které později používám. Části zabývající se akrobatickým vyjádřením a tvorbě akrobatického jednání jsou stěžejními kapitolami. Krátce se věnuji historii, žánru nový cirkus a divadelní akrobacii v praxi. Práci doplňuji pro lepší představu obrázky a video přílohou.
- Mišíková Barbora : RomanMišíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-08
- Terapia pohybomKlimová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10V tejto práci sa snažím poukázať na význam pohybovej terapie.Krátko spomeniem historiu a pohyb samotný.Ďalej uvádzam rozne techniky a druhy pohybovej terapie. Chvílu sa venujem práci terapeuta a poskytujem rozhovor s jedným z nich.Na záver ,pre lepšiu zrozumitelnosť, uvádzam register cudzích slov, ktoré v práci používam.
- Švecová Alena : RomanŠvecová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10
- Improvizace o improvizaciMišíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-06-08V mé bakalářské práci "Improvizace o improvizaci" jsem se snažila vymezit ono široké pojetí, jež představuje improvizace. Stěžejním pilířem mé práce jsou rozhovory s několika osobnostmi z různých uměleckých oborů a mé vlastní zkušenosti a zážitky, na základě kterých vyplývá, že improvizace je nedílnou součástí každého uměleckého projevu, jež je odrazem našeho každodenního života.
- Eliška Brtnická : On AirBrtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10"Na otevřeném moři s děravou lodí, do které teče, máte dvě možnosti, usilovně plavat ke břehu anebo se utopit. Vyberete si tu třetí. Plácáte se." /Buster Keaton/ O jednom usilovném plácání se za štěstím přes všechny nástrahy, jaké jen rafinované 21.století rafinovaně podsouvá.
- Klimová Jana : RomanKlimová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10