Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "SOPROVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fašiangy / MasopustLyga, Andrej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Obrad masiek v ľudovej tradícií – Fašiangy – v Čechách a na Slovensku. Pokus o definovanie fenoménu masky, jej významy, funkcie a formy naprieč históriou a v rôznych odvetviach. Skúmanie vlastných dojmov a vytrácania obradnosti a vážnosti z tradícií. Hľadanie pôvodných významov od kultových rituálov cez antické slávnosti, stredovek, slovanské formy tradícií až po súčasnosť. Zhodnotenie vlastnej skúsenosti, účasť na pražskom masopuste. Skúmanie vzniku a vývoja spoločenskej masky a jeho vplyvu v spojení so spracovávanou témou. Získanie prílišnej racionality vedenej k vytrateniu sa rituálnosti a magickosti z tradícií. Dramatické umenie ako pomoc pri zachovaní obradnosti v tradíciách. Vzájomná pomoc a inšpirácia.
- Klaunky, humor a genderJörgler, Stefanie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Tato diplomní práce se soustředí na téma humoru v oboru klaunérie, na její historii, a taky na to, jak se na její tvorbě podílely a podílejí ženy. Prostřednictvím porovnání třech mužských s třech ženských klaunů se tato práce pokusí objasnit rozdíly v jejich tvorbě a možnosti klaunství. Cílem je objasnit genderový aspekt v klaunérii a ukázat její další perspektivy a možnosti jejich využití. Součástí práce bude i má osobní zkušenost s klaunérii.
- Lionel Ménard - tvůrce silných obrazůNechanická, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-05Bakalářská práce je předběžným portrétem francouzského režiséra, herce, uměleckého pedagoga a pohybového trenéra Lionela Ménarda, se specifickým zaměřením na jeho učební metodu zvanou choreodrama. Práce je napsána na základě osobních zkušeností s touto výukovou metodou a osobním rozhovorem s Lionelem Ménardem. Cílem práce je sebereflexe mých dosavadních hereckých zkušeností a aplikace jeho výukové metody, konkrétně uváděna v rámci procesu zkoušení inscenace "Než vše začalo..."(Avant tout).
- Na rozhraní sportu a divadlaDlohoš, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-12Bakalářská práce se zabývá porovnáním principů sportu a divadla, jejich společnými rysy a rozdílnostmi, které se týkají principů přípravy a realizace, ale také cílů, které jsou u sportovního výkonu a divadelního představení odlišné. Vymezuje specifika obou aktivit, jejich možné prolínání a vzájemnou inspiraci. Zamýšlí se nad vztahem k divákovi, který není u sportu nezbytný, ale divadlo bez něj nemůže existovat. Konkrétně se pak práce zaměřuje na nový sport parkour, jeho filozofické i technické aspekty, a jeho možné využití v divadle. A to v souvislosti s absolventským představením Level Up.
- Neutrální maska Jacquese LecoqaHolba, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-08Tato bakalářská práce se zabývá problematikou užití neutrální masky při přípravě herce ve 20. století se zaměřením na metodiku Jacquese Lecoqa. Práce se zabývá také porovnáním Lecoqovy neutrální masky s neutrálními maskami jiných divadelníků a zkráceně je zde popsán stav neutrality a význam masky jako takové.
- Novodobý bouffonJešutová, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Cílem této bakalářské práce je popsat vizi novodobého bouffona tak, jak ji vytvořil Jacques Lecoq. Dále se ve své práci zaměřuji na obecné upřesnění termínu bouffonerie a na využití tohoto specifického stylu v praxi.
- Pantomima a tanec v meziválečném obdobíŠírková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Tato práce si vytyčila za cíl obeznámit čtenáře s postavením pantomimy a tance v meziválečném období a celkovou důležitost propojení těchto dvou stylů umění. V úvodu vysvětluje základní pojmy: pantomima, výrazový tanec a meziválečné období. Ukazuje postavení těchto uměleckých odvětví v Československé republice a vytyčuje několik důležitých osobností tanečního umění, které ovlivnili pantomimu a mimické divadlo. V závěru se soustředí na důležitost tance pro umělce mimického divadla a hledá možnou inspiraci tehdejšího období v současné tvorbě.
- Setkání dvou světůKřížková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Cílem bakalářské práce je přiblížení divadelní tvorby bratří Formanů a její přenesení zatypických divadelních prostor na oficiální kamenné scény. Na inscenacích La Belle et la Bête / Kráska a Zvíře, Dobře placená procházka, Čarokraj a Jeníček a Mařenka se dokládá funkčnost setkání těchto dvou světů.
- VIEWPOINTS V PRAXIJícha, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Tato diplomová práce se zabývá hereckým tréninkem Úhly pohledu (Viewpoints), který vyvinula Anne Bogart a divadelní společnost SITI. Konkrétně je každý z devíti úhlů pohledu definován popisem praktických cvičení používaných v tréninku. Popsána jsou také cvičení, která používají kombinaci úhlů pohledu. Práce rovněž zkoumá aplikaci úhlů pohledu na příkladě inscenace Bacchae, kterou vytvořila společnost SITI se členy letního intenzivního kurzu v Saratoga Springs v červenci 2018. Práce vychází z autorových praktických zkušeností s kurzy SITI Company během let 2017 a 2018.