Diplomové práce / Master's theses (171)
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses (171) podle vedoucí "PINKAS, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Elektrická kytara - paleta zvuků a barevZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Magisterská práce "Elektrická kytara - paleta zvuků a barev" mapuje práci zvukového mistra při pořizování zvukového záznamu hry na elektrickou kytaru. Jejím cílem je obsáhnout co možná nejširší spektrum možností, jak se s tímto úkolem vypořádat. Ohniskem zájmu bude především "vztah" mezi kytarou - kytarovým aparátem a způsobem snímání. Stranou však nezůstanou ani moderní metody, např. re-amping. Pro úplnost se v práci objeví i kapitola o vzniku elektrické kytary, o způsobech hry a o zesilovacích aparaturách. Stejně tak je kladen důraz na poukázání variability zvukových možností nástroje. Přílohou práce je CD ROM se zvukovými ukázkami.
- Pavel Kunčar: Hudební nahrávkaKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Nahrávka profilového CD dua Teres
- Problematika ozvučování prostor v oblasti nízkých frekvencíHamouzová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Tato práce nabízí vhled do problematiky použití subwooferů v oblasti ozvučovací techniky. V úvodu se zabývá rolí subwooferů v ozvučovací praxi a vlivem nízkofrekvenčního spektra na lidský organismus. Dále popisuje tvorbu PA systému v zaměření na nízkofrekvenční spektrum od jeho navržení, přes stavbu až po kontrolního měření. První část práce se zabývá principy spojování více zdrojů do systémů, tzv. arrayů. Popisuje vyzařovací směrové charakteristiky jednotlivých konfigurací a posuzuje také konzistenci zvukového pole na daném frekvenčním rozsahu subwooferů. Další části práce nabízí vhled do zpožďování celého systému nebo jeho částí, tzv. Beam Steering. Cílem práce je posoudit jednotlivé systémy z pohledu praxe při použití v interiérech a tzv. "Open air" neboli venkovních ozvučených akcích.
- Problematika živého ozvučováníKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Práce je zaměřena na problematiku živého ozvučování akustických produkcí, zejména koncertů populární hudby. Přináší přehled technických prostředků, možností jejich použití a řešení možných problémů. Popisuje zapojení elektroakustického řetězce, který se při živém ozvučování používá. Dále přináší přehled a použití uměleckých prostředků mistra zvuku, které jsou běžně používány při práci s živým zvukem. Je zde popsán průběh práce zvukového mistra při produkci.
- Stereofonní mikrofonní systémy v akustickém prostoruHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce nabízí bližší analytický pohled na stereofonní mikrofonní systémy a základní principy lokalizace zdánlivých zvukových zdrojů na stereofonní bázi: časový rozdíl mezi signály ∆t a rozdíl signálových úrovní ∆L. Základ práce tvoří akustické měření v prostorách koncertního sálu, kde bylo pomocí testovacích signálů změřeno více než 100 konfigurací mikrofonních systémů. Na výsledcích měření jsou představeny základní typy stereofonie: fázová, intenzitní a smíšená. U každého typu stereofonie je dokumentován vliv parametrů mikrofonních systémů (velikost báze, odklon mikrofonních os, volba směrové charakteristiky atd.) na zachycený rozdíl ∆t a ∆L. Práce umožňuje blíže studovat principy lokalizace u stereofonních systémů a rozsah jejich platnosti v akustickém prostoru.
- Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.