Diplomové práce / Master's theses (171)
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses (171) podle vedoucí "URBAN, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Formát prostorového zvuku: Dolby AtmosJelínková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11Formát Dolby Atmos se v posledních letech dostává do popředí nejen v oblasti filmové produkce, ale také v oblasti hudebního umění. Na rozdíl od filmové produkce je hudební umění velmi různorodým polem, a to ve všech fázích výroby hudební nahrávky v tomto formátu. Cílem této práce shrnutí dostupných informací o Dolby Atmos v českém jazyce. Tato práce se zaměřuje na možnosti postprodukce v tomto prostorovém formátu a na technická doporučení týkající se režijních místností a jejich technického vybavení. Zároveň také popisuje problematiku instalace systému Dolby Atmos do již existujících režijních místností. Jelikož většina koncových posluchačů poslouchá prostorový zvuk na sluchátka, je zařazena také kapitola popisující binaurální poslech a binaurální formát. Dále se práce zabývá základním prvkem prostorového poslechu, tj. schopností lokalizace lidského sluchového orgánu. Na závěr se také zabývá mikrofonními systémy pro záznam prostorového zvuku. Tím shrnuje informace ze všech součástí postprodukce v daném formátu.
- Fréderic Woff: Hudební nahrávkaWoff, Frédéric(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-20Album CD
- Jan Zázvůrek_:_Hudební nahrávkaZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Nahrávka alba skupiny All Star Refjúdží Band pod vedením Michaela Romanyshyna, žánrově zařaditelná do kolonky world music. Písně v sobě obashují vlivy americké, české, kurdské, čínské, gruzínské, maďarské a švýcarské kultury.
- Normalizace hlasitosti zvukového signálu v digitálních médiíchBeneš, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Práce se zabývá problematikou normalizace hlasitosti a její implementace v digitálních a především internetových médiích. Shrnuje současné poznatky o měření hlasitosti a zabývá se dopodrobna nejrozšířenějším systémem pro měření hlasitosti podle ITU-R BS.1770. Rozebírá strategie normalizace a zkoumá příčiny nejednotných hlasi- tostních standardů mezi médii. Popisuje způsoby normalizace hlasitosti vybraných in- ternetových služeb a hlasitostní standardy některých služeb byly ověřeny experimen- tálně. Práce také nabízí vhled do důsledků problematiky v práci zvukových mistrů.
- Odposlechové systémy při live ozvučeníNavrátil, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-22Tato práce nabízí pohled do problematiky odposlechových systémů při live ozvučených akcích. Zabývá se vznikem, historií a vývojem pódiových odposlechů. Přináší podrobný přehled o jednotlivých komponentech, mezi něž patří mixážní pulty, odposlechové reproboxy, in-earové systémy a bezdrátový přenos zvuku. Neopomíjí téma latence, kterou způsobují digitální zvukové systémy, a ochrany sluchu během vystoupení. Pomocí dat ze dvou dotazníků přináší náhled do praxe s odposlechovými systémy českých zvukařů a hudebníků. V některých případech nabízí informace z profesionálního prostředí od zvukaře s dlouholetou praxí. Zvukaři preferují mix odposlechových cest z monitorového pultu, v praxi však výrazně převažuje míchání odposlechů z FOH pultu. Preference vystupujících umělců tíhnou k používání in-earových systémů. Během vystoupení jako hlavní odposlechový systém stále mírně dominují odposlechové reproboxy. Odposlechové systémy v dnešní době nabízí vystupujícím umělcům mnohdy vyšší zvukový komfort, než má publikum, pro které vystupují.
- Problematika malých nahrávacích studií v ČRMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Tato práce prezentuje problematiku malých nahrávacích studií zaměřených na záznam zvuku v ČR. Jedná se o moderní, rychle se rozvíjející oblast zvukových studií, která doposud nebyla seriózním způsobem zmapována. V první části popisuje malá nahrávací studia, důvody jejich vzniku, rozdíly mezi malými a velkými studii. Druhá část je zaměřena na zpracování a vyhodnocení sebraných dat z osobních návštěv studií. Popisuje současné problémy, nabízené služby, vybavení a odbornost majitelů. Data byla sebrána při osobní návštěvě všech uváděných studií v této práci. Na závěr práce předkládá virtuální model statisticky průměrného malého nahrávacího studia v České republice.
- Současný stav problematiky hlasitosti zvukového signáluKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-12Práce se zabývá dlouhodobě se zhoršující situací v oblasti hlasitosti a dynamického rozsahu zvukových signálů, a to jak signálů distribuovaných na klasických nosičích, tak těch šířených pomocí vysílání, ať už rozhlasového, televizního nebo internetového. Diskutuje příčiny a důsledky současného stavu. Problematika je totiž naprosto obecná a dotýkající se skutečně každého posluchače a diváka. Velmi nevyrovnaná hlasitost vysílání a odstrašující stav některých nahrávek vydávaných u hlavních vydavatelství jsou terčem stížností již delší dobu. Až v současnosti se objevují metody jak situaci zlepšit, těm je také věnována podstatná část práce a s jejich pomocí jsou ukázány vzorové nevhodné případy.
- Vícekanálové formáty pro záznam hudbyVaniš, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Práce se zabývá problematikou reprodukce prostorového zvuku ve formátu 5.1 pomocí sluchátek. V úvodu práce je zmíněno teoretické pozadí prostorového zvuku. Práce zde popisuje prostorové vlastnosti zvuku a principy, díky kterým je člověk schopný lokalizovat zdroj zvuku v prostoru. Dále se věnuje reprodukci zvuku pomocí surroundové konfigurace 5.1. Zmiňuje také způsoby, kterými lze dosáhnout prostorového zvuku při reprodukci pomocí sluchátek. Stěžejní částí práce je psychoakustický poslechový experiment, jehož cílem je zjištění kvality lokalizace zdroje zvuku v transverzální rovině při reprodukci 5.1 signálu pomocí sluchátek. Zde je v práci zmíněná metodologie a samotný průběh experimentu, analýza naměřených dat a jejich výsledná interpretace. Naměřená data prokazují, že lokalizace azimutu v celém prostoru kolem posluchače je při reprodukci 5.1 signálu na sluchátka možná.