Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "BEČKA, Marek"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmové postupy v loutkovém divadle.Šumbera, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Tato bakalářská práce se zabývá použitím základních filmových postupů v loutkovém divadle. Zabývá se změnami perspektivy, pohybem mezi detailem a celkem, metodou filmového střihu a interpunkce, deformacemi času a obrazu. Práce nezkoumá animovaný film nebo loutkový film a rozdíly animace v něm a v divadle, nezkoumá ani použití projekcí nebo videa a ani historickým vztahem mezi loutkovým divadlem a filmem. V první části práce autor definuje film jako takový a následně jej srovnává s loutkovým divadlem, obecně tím vymezuje manévrovací prostor použití filmových postupů a jejich základní principy. V druhé části popisuje konkrétní metody, jejich převedení do inscenační praxe a různá technická řešení. Použití filmových postupů uvádí na příkladech z inscenační praxe.
- Já mezi materiálem a animacíHavelka, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17V této bakalářské práci pojednávám o své cestě světem loutkového divadla a animace. Uvažuji o způsobech animování různých druhů divadelních i filmových loutek. V celé práci se odkazuji na dětskou hru jako výchozí bod mé cesty k oživení materiálu. Leitmotivem se stává iluze v loutkovém divadle. Na jednotlivých projektech od školních cvičení, studentských inscenací i inscenací v profesionálním divadle, kterých jsem byl součástí, popisuji své dojmy a poznatky. Postup je vždy sledován od prvotní myšlenky přes proces výroby a zkoušení až po výsledný tvar. Má účast na projektech byla většinou v souladu s myšlenkou devised theatre, takže není definováno, jestli na témata nahlížím z role herce, režiséra nebo scénografa. Snažím se najít – ze svého úhlu pohledu – dokonalý způsob animace.
- Malé / velké loutkyStrýček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-27Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím praktického uměleckého projektu, jenž byl závěrečným výstupem z bakalářského studia předmětu Animace, na katedře alternativního a loutkového divadla Akademie múzických umění v Praze. Jejím cílem je zhodnotit s odstupem proces tvorby projektu, od počátečního teoretického vytýčení, až po závěrečnou realizaci. Současně by měla problematiku jednotlivých bodů tvorby argumentačně podpořit ověřeným teoretickým zázemím a vytvořit tak možný návod a příklad pro všechny, kteří by chtěli v budoucnu vytvořit loutkové představení na podobných principech. V první části se práce zabývá otázkou profilu typického diváka loutkového divadla, snaží se rozbít panující mýtus, že loutky jsou jen pro děti a hledá hranici mezi tím, co lze označit za „loutkové pro děti“ a „loutkové pro dospělé“. V druhé části se práce zabývá problematikou stavby děje příběhu, o němž v průběhu představení rozhoduje divák. Snaží se odhalit všechny rizikové faktory, poukázat na již existující praktické ukázky a pátrá po tom, proč je tento postup v divadelní tvorbě na okraji zájmu. V poslední části se pak zaměřuje na problematiku zkušebního procesu s loutkou a na možnosti, kterými při něm omezuje nebo naopak obohacuje živého herce.
- Svět animacíCikán, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Tato bakalářská práce je teoretické shrnutí příprav, postupů a procesu na zrealizovaném školním projektu, který byl zadaný na volném tématu v předmětu Animace. Má poukázat na možnosti, které se objevují při přípravách inscenace. Zároveň detailně popisuje jaké to je, když chcete napsat svůj vlastní scénář podle počítačové hry a využít potenciál na interakcích s diváky. Částečné ovlivnění děje ze strany diváků je hlavním bodem, ze kterého jsem vycházel. Popisuji zde, i jak moc pro mě byla důležitá práce se zvukem a střihem. V závěru poukazuji na chyby a nedostatky, které se během výstupu objevily a ze kterých budu do budoucna vycházet při dokončování tohoto projektu.