Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 230
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- O jednom malém ježkoviNejedlá, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12
- Aktovka Ann Marie Di Mambro: Poštovní schránka- problém výběru tématu a inscenačního zpracováníVojtíšková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-12
- Veliký hněv Filipa HotzeNachlinger, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12
- Veliký hněv Filipa HotzeHašek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-12
- Lady MŠtolcpartová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12
- Plamínek režijní koncepce plovoucí na skořápce scénářeJevič, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12
- Ach, Romeo, ty zvíře!Hilská, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12
- Postup a problémy při inscenování jednoaktovky T.Bernharda - Claus Peymann opouští BochumJiřička, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12
- Scénografický projekt John SinclairČerníková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10JOHN SINCLAIR Na motivy příběhů Jasona Darka napsala Petra Tejnorová. Režie : Petra Tejnorová Scénografie : Marie Černíková, Jaroslav Fidrmuc Sound design : Cossiga Beatbox : Johny Typek Herci : Jakub Gottwald, Zdeněk Pecha, Petr Vančura, Kristýna Matějová, Barbara Humel, Vendula Štíchová, Tereza Tausingerová, Václav Jelínek DIVADLO NOIR - fantazy jízda dimenzemi o několika obrazech. Čerstvě naporcovaná zvrhlá literatura. Nesvázanost žádnými konvencemi ani pevnými syntaktickými vztahy - takové je divadlo noir. Onu zvláštní atmosféru - JOHNA SINCLAIRA - jako jednoho z demonstrativních představení této nové divadelní vlny, doplňuje i předloha - brakový exces Jasona Darka, který vytvořil postavu superhdiny Johna Sinclaira. Z jeho série příběhů na pokračování jsme vybrali LABYRINT, tedy díl, ve kterém je unesena Johnova sekretářka Gledna, protože Asmodina chce získat od Johna stříbrný hřeb, kterým by mohla zabít Solo Morassa alias doktora Smrt, protože on jediný jí konkuruje v černé magii! Atmosféra plná divného eroticismu a popkulturních metafor. Enormní detail se střídá s širokoúhlou vizí. Loutky a akční herectví, vše je v nekonečném stavu proměny a zrození nových forem.
- Sinclair versus Sternenhoch - proces vzniku představeníTejnorová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-27Tuto bakalářskou práci s názvem Sinclair versus Sternenhoch vnímám jako příležitost pro to zachytit, zreflektovat a zamyslet se nad procesem vzniku dvou inscenací - John Sinclair a Utrpení knížete Sternenhocha, které jsem realizovala v rámci tříletého bakalářského studia na DAMU v oboru režie-dramaturgie alternativního a loutkového divadla. Každá z obou inscenací si žádala jiný přístup a oba dva procesy vzniku prošly jinými dramaturgicko-režijními postupy, počínaje prací na scénáři, přes samotné zkoušení až k výslednému tvaru. Tato práce mi poskytuje možnost dotknout se hlavních bodů procesu zkoušení obecně, ale zároveň také příležitost srovnat dvě konkrétní zkušenosti.
- Scénografický projekt - Jan Werich, Ondřej Lážnovský Lakomá BarkaHubená, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Pohádku Lakomá Barka najdeme v knize Fimfárum. Její příběh pochází z vesnice Dejvice, jejíž obyvatelé ani trošku nedělají čest jménu své obce. Žádný z nich nadává více, ale nejlakomější je farská kuchařka Barka. Je nejen lakomá, ale také zvědavá, a proto se jí dostane odplaty. Trestu neujdou ani ostatní z vesnice, kteří šidí a podvádějí.
- Výtvarné řešení inscenací: B.Baronová Alter Ego, V.Klimáček Mária SabínaFonová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Práce zachycuje proces hledání inscenačních prostředků pro zpracování dvou divadelních her současných autorů (Viliam Klimáček: Mária Sabína, Barbora Baronová: Alter ego). Obě hry obsahují podobná témata: téma dvou žen, které jsou ve své podstatě jedinou bytostí, téma touhy po muži a nenaplněné lásky. Obě hry jsou prostoupeny tajemnou atmosférou kouzel a zvláštních zjevení. Výrazové prostředky jednotlivých inscenací do jisté míry určovaly již prostory, v nichž byly hry inscenovány: exteriér átria nabo intimní prostor komorního divadla. Je zde popsán proces hledání výsledné podoby inscenace, zabývá se nerealizovanými nápady a koncepcemi a přibližuje finální tvar. Porovnává přístup (klady i zápory) režisérek obou inscenací ke spolupráci se scénografem. Jedna, s menšími zkušenostmi práce se scénou, určila úkoly pro výtvarníka a očekávala řešení. Druhá se naopak chtěla velkou měrou na hledání vizuálních prostředků podílet.
- Inscenace John Sinclair - výtvarné řešeníČerníková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Tato práce se vztahuje k inscenaci John Sinclair. Autorka kostýmů a loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, poukazuje na ovlivnění své tvorby současnými trendy, přiznává zaujetí pro comics, okouzlení pohybem a krásou lidského těla. Autorka také objasňuje soudobé pojetí lidské krásy a zmiňuje se o dalších inspiračních zdrojích a odkazech: fantasy literatuře, noirových filmech, pornografii a světu populární hudby.Autorka hledá obecně platná kritéria pro tvorbu loutek a kostýmů a naznačuje svůj způsob práce na kostýmech a loutkách.Druhá polovina práce obsahuje popis loutek (materiál, velikost a pohybová možnosti) a popis jednotlivých kosýmů (materiál, střih,barva).Bakalářskou práci doplňuje rozsáhlá obrazová příloha obsahující výtvarné návrhy, plakát k inscenaci, fotografie z inscenace a rozhovor s režisérkou inscenace John Sinclair.
- Scénografický projekt - Barbora Baronová Alter Ego, Viliam Klimáček Mária SabínaFonová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Videozáznam, návrhy a technická dokumentace scénografie k představení Alter ego a Mária Sabína.
- Analýza motivací tvůrců jednotlivých komponentů uměleckého díla na akademické půdě a v profesionálním divadleLážnovský, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Abstrakt (Souhrn) Bakalářská práce reflektuje proces vzniku studentské inscenace dramatizace Werichovy předlohy Lakomá Barka, kterou jsme připravili společně se scénografkami Lenkou Hubenou, Petrou Vykoukalovou a herci Bašou Humel, Kristinou Matějovou, Terezou Tausingerovou, Zdeňkem Pechou a Jakubem Gottwaldem ve třetím ročníku našeho studia na klauzurní zkoušku letního semestru akademického roku 2006/2007. Práci jsem rozdělil do šesti oddílů (nepočítaje v to úvod a závěr),ve kterých se věnuji nejprve tomu, zda jsem si vhodně zvolil téma a text pro svou semestrální práci s herci. V dalším oddílu se snažím popsat a zhodnotit, jaké cílem jsem si kladl před samotnou realizací inscenace, jak se proměňovaly v průběhu práce, a k čemu jsme nakonec při zkoušení s herci došli. Ve třetím oddílu reflektuji dramaturgickou fázi. Čtvrtý oddíl se věnuje práci s textem, jeho dopisování, zkracování, vymýšlení situací apod. V pátém oddíle se věnuji hledání výtvarné podoby inscenace a spolupráci se scénografkami. V dalším oddílu popisuji několik fází zkoušení od generálkové verze až po konečnou klauzurní a následné reprízy. Zamýšlím se nad vývojem zkoušení, nad problémy, které v průběhu zkoušek vznikaly, i nad tím, kam nás dovedlo jejich překonávání. V závěrečné části se snažím popsat a s několika měsíčním odstupem zhodnotit zkušenosti, které jsem získal během přípravy i v průběhu zkoušení s herci.
- Kompleltní výtvarné řešení inscenace: Jan Werich Lakomá BarkaHubená, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Bakalářská práce Kompletní výtvarné řešení inscenace Lakomá Barka od Jana Wericha je pokusem o postižení procesu tvorby divadelního představení z pohledu scénografa. Práce je rozdělena do dvou základních bloků, teoretického a praktického. První z nich komentuje volbu div. předlohy, zabývá se charakteristikou lit. předlohy a jejího autora, dramaturgií, dále pak celkovou problematikou dramatiky pro děti. Zmiňuje se o dalším uvedení lit. předlohy v jiných médiích. Praktická část nás přivádí do tvůrčí atmosféry se všemi jejími detaily. Tak na příklad odhaluje počáteční ideologii, průběh spolupráce mezi režií a scénografií. Zabývá se pracovním postupem při výrobě loutek i scénografie, popisuje ne jen její konečné řešení. Podstatnou část této kapitoly tvoří zdroj inspirace, která nás seznamuje s informelním uměním a unáší nás tak ze světa divadelního do světa statického obrazu. Práce se tak stává další z mnoha výpovědí o tvorbě divadelní ne jen z pohledu diváka, či kritiky a popravdě také vypovídá o vnitřní problematice procesu tvorby, která se na představení může ale nemusí projevit.
- Proces vzniku představení T.Williams - Dům na zbouráníRiedlbauchová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Abstrakt (Souhrn) Riedlbauchová, Veronika: Proces vzniku inscenace Tennessee Williams Dům na zbourání, bakalářská práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2006, 46 str. Bakalářská práce reflektuje proces vzniku studentské inscenace jednoaktové hry Tennesseeho Williamse Dům na zbourání, která měla premiéru 29. 4. 2005 v 18.00 v Řetízku (Řetězová ulice, Praha 1) a byla součástí klauzurní zkoušky v letním semestru akademického roku 2004/2005. Na této inscenaci se, ve spolupráci s pedagogy pod vedením profesora Josefa Krofty, podíleli studenti druhého ročníku Katedry alternativního a loutkového divadla: Veronika Riedlbauchová (režie-dramaturgie), Kateřina Štolcpartová (scénografie) a herci Miroslava Venclová, Jakub Prachař, Veronika Khomová, Luděk Smadiš a Jiří Chvalovský. Práce je rozčleněna na 5 oddílů, jež z různých hledisek sledují vznik inscenace od výběru textu až po samotnou realizaci. První oddíl je věnován důkladnějšímu rozboru hry, který se stane východiskem pro dramaturgický záměr. Ten je představen v oddílu druhém a týká se otázek výběru textu, akcentace tématu, strukturování hry a práce s textem. Ve třetím oddíle, věnujícím se inscenačnímu záměru, je popsáno hledání výtvarné podoby inscenace, vyjadřovacích prostředků a jevištní metafory od první verze až do začátku vlastní realizace, jejíž proces je přiblížen v oddíle čtvrtém. V tomto oddíle jsou blíže představeny jednotlivé složky inscenace. Autorka sleduje, jak se během zkoušení proměňovaly, jaké problémy přinášely a jak se podílely na celkovém vyznění inscenace. Všímá si také komunikace během zkoušení, tj. spolupráce s herci, scénografkou a dalšími osobami. Závěrečný, pátý, oddíl je pak věnován celkovému zhodnocení procesu inscenace a posouzení jeho výsledku.
- Smysl, vývoj, historie site specificGajdošíková, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-09-15Tématem mé bakalářské práce je fenomén Site specific. Snažím se popsat jeho smysl, vývoj a historii. V druhé části se zabývám projektem Under-on-up, který jsem realizovala spolu se skupinou umělců v semestru 2009 v Drážďanech v rámci programu Erasmus. Popisuji v ní historii lokace, její strukturu, koncept projektu a jeho výsledky. Čerpám při tom z vlastních zkušeností i odborné literatury.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Titus Andronicus - Let mouchyŠilar, Antonín(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Titus Andronicus - Let mouchy.
- Jan Fenomén TleskačBalzerová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-01Bakalářská práce Jan Fenomén Tleskač popisuje vznik inscenace Jan Tleskač z pohledu dramaturga. Inscenace vznikla v rámci Pražského Quadrienale 2007 jako jeden z projektů s podtitulem Dotknout se nebe. Jednalo se tedy z velké části o výtvarný projekt.Příběh Jana Tleskače, chlapce, který vynalezl létající kolo, je známý z populární knihy Jaroslava Foglara Záhada hlavolamu. V naší inscenaci jsme se však soustředili pouze na linii Jana Tleskače a vytvořili jsme tak svébytný příběh. Připsali jsme do příběhu nové postavy- tři učně ze zámečnické dílny, postavu jeptišky z kostela sv. Jakuba a zachovali jsme důležitou postavu Tleskačova mistra Ema. Základní linii známého příběhu jsme tak obohatili o nové postavy, které Tleskačův příběh posouvají do jiného světla, než jak ho známe z foglarovek.