Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "HAVELKA, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadlo kompliců.Rothermel, Emil(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-16V této práci se budu věnovat ilegálním divadelním akcím Agentury De.lux v prázdných budovách po Praze. Na základě těchto akcí a jejich fungování popisuji Divadlo kompliců.
- Dramaturgické myšlení performeraVaverka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-17V této bakalářské práci autor shrnuje své dosavadní poznatky o dramaturgickém myšlení performera a improvizované dramaturgii. Popisuje tento jev na základě praktických zkušeností ze studia a z jeho osobní praxe. Popisuje, jakým způsobem může ovlivnit dramaturgické myšlení performera kreativní proces během autorské kolektivní tvorby divadelních děl.
- Improvizace skrze tři podoby aneb tři podoby skrze improvizaci.Formanová, Antonie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Na následujících stránkách prozkoumávám stav Nevím, kterým začíná každá improvizace, a to především na svých zkušenostech. K jeho dalším analýzám se dostávám skrze koncept hráče. Mé poznatky jsou doplněny výroky a zkušenostmi mých spolužáků z DAMU, spoluhráčů a poznatky z vybrané literatury zaměřující se na divadelní improvizaci. V další, výzkumné části vám zprostředkovávám rozhovor s hudebníkem Petrem Vrbou, který mě zasvětil do specifik volné hudební improvizace. Následně, na základě rozhovoru s tanečnicí a choreografkou Dorou Sulženko Hoštovou, rozebírám, jak funguje improvizace či stav Nevím v tanci. V závěru této práce se pokouším shrnout všechny poznatky a vzájemně je porovnat s ohledem na jednotlivé disciplíny (herectví, tanec a hudba). Ke konci bychom tedy mohli vědět o něco více, anebo naopak o mnohem méně. Co vím alespoň v tuto chvíli, je, že bez toho slova na I to zkrátka nelze. S jistotou také mohu říci, že toto mé tvrzení pramení právě z mého momentálního Nevím.
- Jenom jakoGajdoš, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-18Tato bakalářská práce vychází z autorova setkání se s principy kouzelnických triků a jeho dosavadní divadelní zkušenosti. Srovnává rozdíl mezi iluzí v kouzelnické show a iluzí v divadle. Zároveň ale otevírá otázku jejich propojování a vzájemného využití určitých prvků. První část porovnává tyto dva druhy iluze, a to zejména ve vztahu k divákovu vnímání. Zabývá se také otázkou, zdali může být kouzelnická show divadlem a naopak. Ve druhé části pak vybírá konkrétní iluzionistické triky a popisuje možnosti uplatnění jejich principů v divadle. Jednotlivé příklady pak demonstruje na konkrétních viděných i autorem realizovaných divadelních pracích, převážně pak na jeho absolventské inscenaci Moře klidu.
- Neslyšitelný pláčDudová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-15Tato práce detailně popisuje průběh studia na KALD DAMU, oboru režie/dramaturgie v bakalářském stupni. Soustředí se na proces tvorby a inscenování vlastního autorského textu " Neslyšitelný pláč". Předlouhou k vzniklému textu byl příběh dětské vražedkyně, jejíž jméno bylo Mary Bell.
- Sametová simulace aneb Historické rekonstrukce na jevištiNěmec, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Tato bakalářská práce se zabývá rozborem divadelního triptychu Sametová simulace z roku 2019, jehož se autor zúčastnil jako herec. Pohlíží na to z pohledu historické rekonstrukce na jevišti. Používá k tomu příklady z živé historie, dokumentárního divadla a příklady konkrétních inscenací. V souvislosti s tím uvažuje nad populární historií a jak ovlivňuje historické povědomí lidí. Dále se zabývá popisem své herecké práce v rámci Sametové simulace, a to včetně problémů, na které při ní narazil. Hlavní část práce rozebírá dvě její části: Federál od skupiny 8lidí a Kabinet režírovaný Jiřím Havelkou. Popisuje práci s textem, herecký přístup i inscenační prvky, a nakonec obě části srovnává.
- Sólová improvizaceKarda, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Práce popisuje jev sólové improvizace v kontextu divadelních sportů. Začleňuje metodu improvizovaného příběhu mezi ostatní existující disciplíny sólové improvizace. Mapuje autorovu cestu a roční zkušenost se sólovou improvizací a na závěr shrnuje zkušenosti a dává praktické rady potenciálním sólovým improvizátorům. Práce je doplněna o rozhovory s lidmi, kteří se věnují disciplínám sólové improvizace, aby ukázala odlišné přístupy této individuální disciplíny.
- Vliv vedlejších komunikací na zkoušení autorského divadlaDušková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Tato bakalářská práce se pokouší nastínit možné komunikační problémy v osobním vztahu mezi režisérem a herci a najít jejich kořeny v psychologii. Zpracovány jsou především situace vzniklé při zkoušení autorského divadla v rámci studentského prostředí na DAMU, a to zejména při zkoušení klauzurní inscenace Nesladim (premiéra 19. 1. 2011). Jedním z hlavních aspektů komunikace je manipulace ve všech svých podobách. Práce se zaměřuje na způsoby vzájemné lidské manipulace, a to jak ze strany herce vůči režisérovi, tak v běžném osobním i pracovním životě. Problémy jsou v jednotlivých kapitolách rozebírány na přímých příkladech z praxe a ze života, doprovázeny socio-psychologickým vhledem do situací.