Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KALFUS, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autorská realizace - významotvornost materiáluBenešová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
- Býti AlenkouStránská, Marianna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-29Neni ctižádostí inscenátorů ilustrovat doslovně text knižni předlohy, ale snažit se divákům nabídnout cestu do fantazie, kterou text inspiruje, /nebo může inspirovat/ Bakalářská práce ?Býti Alenkou? se zabývá tématy jako: imaginace, zážitky z dětství, vzpomínky, asociace, paměť, prostor, předmět, ale především se zaměřuje na diváka samotného. Hledá možnosti, jak divákovu imaginaci aktivovat a jak s ní pracovat. Práce je rozdělena do tří částí: A. Seznamovací - vznik a scénosled představení B. Teoretická - obecné definice zmíněných pojmů C. Praktická - analýza autorského představení ?Kabaret luknja?
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace hry Milana Pavlíka Paní BídaZiółkowska, Joanna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace hry Milana Pavlíka Paní Bída
- Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český textZiółkowska, Joanna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Shrnutí Bakalářská práce Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český dramatický text je pokusem o ukázání procesu tvorby nad zvoleným textem v kontextu dějin českého a polského loutkového divadla ve druhé polovině dvacátého století. Práce je rozdělená do dvou bloků, esejistického a praktického. První z nich se zabývá charakteristikou jednotlivých polských a českých divadel. Hledá v nich souvislosti, rozdíly a proměny. Komentuje minulost, navazuje na současnost a klade otázky na budoucnost. Je to ve formě podobné eseji, proto vyjadřuje často můj názor, podotýká jenom některé problémy, je hypotézou. Vedoucí linkou je pojem divadla předmětu jako prostoru uplatňování rozmanitých výrazových prostředků. Praktická část je rozdělená do dalších dvou částí. První vysvětluje volbu dramatu Milana Pavlíka Paní Bída, odhaluje ideologii, pracovní postup, řeší požadavky textu ve stylu maňáskového divadla. Druhá část je další variantou scénografické interpretace tohoto textu. Popisuje řešení ve stylu demonstračního divadla. Obraz, který jsem si udělala během zamyšlení se nad českým a polským divadlem, se stal mojí inspirací. Vypovídá o vnitřní problematice Pavlíkovy tvorby z jiného pohledu a mluví o růžných aspektech dnešního loutkového divadla.
- Scénografický projekt : Kabaretluknja - výtvarné řešení autorského představení v loutkovém divadle v Lublani v rámci festivalu LutkeStránská, Marianna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-29Analýza autorského představení Kabaretluknja ve spolupraci s loutkářem Matijou Solcem.
- Scénografický projekt : Mirar mucho tiempo tus valles - výtvarné řešení tanečního představeníKoníčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Tato práce se vztahuje k inscenaci Mirar mucho tiempo tus valles, která vznikla v roce 2009 v Londýně v rámci mé stáže na Rose Bruford College s týmem španělských výměnných studentů. Jak už název napovídá budu se zabývat objektem v tanečním představení. Chtěla bych nalézt a popsat styčné body, které mi toto představení nabídlo. Hlavním tématem kusu jsou pokřivené vztahy čtyř charakterů, které se navzájem proplétají. Tato inscenace se pro nás všechny stala volným polem pro různé experimenty, které vyústily zatím v nejzajímavější projekt, na kterém jsem měla možnost spolupracovat. Díky této zkušenosti jsem nalezla pro další práci určující způsoby scénografického vyjádření. Moto: ? Se srdcem zahořklým se jednou zrána dáme, svou tužbou puzeni, bez cíle na pochod. A jdouce v rytmy vln, my tiše kolébáme tak nekonečno své na konečnosti vod.? (Charles Baudelaire, Cesta)
- Scénografický projekt : Za zdí času - výtvarné řešení a realizace mezinárodního site specific projektu v Drážďanech, lokace - stará cihelna Umweltzentrum DresdenGajdošíková, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, )Tématem mé bakalářské práce je fenomén Site specific. Snažím se popsat jeho smysl, vývoj a historii. V druhé části se zabývám projektem Under-on-up, který jsem realizovala spolu se skupinou umělců v semestru 2009 v Drážďanech v rámci programu Erasmus. Popisuji v ní historii lokace, její strukturu, koncept projektu a jeho výsledky. Čerpám při tom z vlastních zkušeností i odborné literatury.
- Scénografický projekt :Tři měsíce prázdnin - výtvarné řešení inscenaceBenešová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
- Smysl, vývoj, historie site specificGajdošíková, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-09-15Tématem mé bakalářské práce je fenomén Site specific. Snažím se popsat jeho smysl, vývoj a historii. V druhé části se zabývám projektem Under-on-up, který jsem realizovala spolu se skupinou umělců v semestru 2009 v Drážďanech v rámci programu Erasmus. Popisuji v ní historii lokace, její strukturu, koncept projektu a jeho výsledky. Čerpám při tom z vlastních zkušeností i odborné literatury.
- Využití objektu v tanečním představeníKoníčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Tato práce se vztahuje k inscenaci Mirar mucho tiempo tus valles, která vznikla v roce 2009 v Londýně v rámci mé stáže na Rose Bruford College s týmem španělských výměnných studentů. Jak už název napovídá budu se zabývat objektem v tanečním představení. Chtěla bych nalézt a popsat styčné body, které mi toto představení nabídlo. Hlavním tématem kusu jsou pokřivené vztahy čtyř charakterů, které se navzájem proplétají. Tato inscenace se pro nás všechny stala volným polem pro různé experimenty, které vyústily zatím v nejzajímavější projekt, na kterém jsem měla možnost spolupracovat. Díky této zkušenosti jsem nalezla pro další práci určující způsoby scénografického vyjádření. Moto: ? Se srdcem zahořklým se jednou zrána dáme, svou tužbou puzeni, bez cíle na pochod. A jdouce v rytmy vln, my tiše kolébáme tak nekonečno své na konečnosti vod.? (Charles Baudelaire, Cesta)