Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "LJUBKOVÁ, Marta"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A osel funěl na mé herectví.Šafařík, Denis(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Práce je především koncipována jako reflexe studia na DAMU. Na několika vybraných hereckých workshopech autor mapuje svůj osobnostní a herecký vývoj. Jako pomyslné završení toho vývoje považuje autor výstupní klauzurní inscenaci Breivik, kterou ve své práci reflektuje s akcentem na hledání hereckého stylu, práci v kolektivu a práci s režisérem. Poslední část práce se zabývá komparací výstupní klauzury Breivik a první mimoškolní spolupráce v inscenaci divadla Komedie A osel na něj funěl.
- Čas a jevištní realitaKrušinová, Marie Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-17Tato bakalářská práce se zabývá pojetím času v divadelně uměleckých tvarech. Na poli tanečního happeningu Momentum sleduje efekt změněného vnímání času a klade si otázky týkající se významové hodnoty samotné délky představení. V dalších částech se zabývá kontrastem slow artu a zrychlené doby stejně tak jako uvádí rozdíl mezi různými zkušenostmi časového trvání. Poslední kapitola se věnuje reflexi klauzurního představení, které se dotýká tématu svobody běžného konání, stejně tak jako klade otázky týkající se vnímání času z pohledu diváckého i autorského. Klíčová slova
- Divadelní prvky v katolické liturgii.Říhová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-16Jádrem bakalářské práce je analýza římsko-katolické mše v její současné podobě tzn. po II. vatikánském koncilu. Důraz je kladen na české prostředí, ve kterém je každodenně celebrována. Jelikož katolický obřad podléhá konkrétním pravidlům, která se zpřítomňují při jeho realizaci, rozhodla jsem se tato pravidla analyzovat z hlediska performativity. Cílem práce je zjistit, jaké divadelní prvky jsou v katolické liturgii uplatňovány (bez ohledu na jejich transcendentní rozměr), a jakým způsobem se mezi ně dá umělecky vstoupit.
- Divadelnost barokaKotrbová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-19Ve své práci se zabývám divadelností barokního slohu. Považuji ji za zásadní vlastnost tohoto období, jeho umění a svým způsobem i myšlení. V práci se tento názor pokusím doložit. Na příkladu tří církevních staveb na území Čech a Moravy dokazuji svá tvrzení a vysvětluji, v čem tato divadelnost spočívá. K rozboru záměrně volím tři velmi odlišné stavby – kostel sv. Michaela v Brně, Svatou Horu v Příbrami a poutní chrám Panny Marie Dobré rady u Nových Hradů. Čím více se od sebe jednotlivé stavby liší, tím širší možnosti při dokazování tvrzení mi skýtají.
- Divadlo teď a tadyŠuman, Domen(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11Ve své bakalářské práci jsem se snažil pojmenovat některé aspekty své práce v rámci tří tematických okruhů: zkoušení, herectví a čas. Vycházím přitom ze tří inscenací, které jsem režíroval: Hledání všeho času, Až umřu, pusťte mi... a Svatá. V kapitole o zkoušení se zabývám přípravou na zkoušky a zkoušecí proces. Pojmenuji si tři důležité vlastnosti při zkoušení: intuici, náhodnost a inspiraci. Důležitá je myšlenka, že divadlo se nedá vymyslet, ale se musí vyzkoušet. Zabývám se také kompozicí jako nástrojem k vytvoření struktury inscenace. V kapitole o herectví pojmenuji tři herecké prostředky a to, jak se vyskytují ve třech inscenacích: monologičnost, divadelnost vs. performativita a choreografie. V poslední kapitole o čase se zabývám postdramatickým vnímáním času, kde scenický proces nejde oddělit od času diváků. Zabývám se časem performativním, kde se zabývám rytmem, který je jednou z hlavních energetických sil inscenace. V divadle je pro mě důležité téma smrti, o kterém píšu v souvislosti s časem a jeho objevováním se v mé tvorbě. Celá bakalářská práce představuje základnu pro další tvorbu, kde můžu pojmenované aspekty tvorby posunout ještě o krok dál a pracovat s novým jazykem, který se vybudoval skrz psaní teto práce.
- Herec a jeho zdrojeMensdorff-Pouilly, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-17Bakalářská práce se zabývá možným nežádoucím vlivem zdrojů, které herec využívá ke své práci. Pátrá po specifických důvodech zpomalení dynamiky tvůrčího hereckého procesu. Zvažuje předpoklad, že některé znalosti a dovednosti jsou pro herce v jistých případech přítěží. Snaží se zjistit, zda tomu tak skutečně může být a jak takové situace případně prakticky řešit. K tomu využívá osobní zkušenosti autora, rozhovory a výsledky sledování práce režisérů Jiřího Adámka, Jiřího Havelky, Hany Burešové a Dušana Davida Pařízka.
- Kytice - světelná instalaceVítek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-15Práce se zabývá reflexí světelné instalace Kytice inspirované básnickou sbírkou Karla Jaromíra Erbena. Blíže vysvětluji vybrané prvky z Kytice, které určily směr mého uvažování. Cílem je nalézt základní inspirační zdroje, které mě v tvorbě ovlivnily, vysvětlit dramaturgický koncept instalace jako celku a jednotlivě analyzovat každou baladu ztvárněnou v instalaci.
- Loutková guerilla jako zrcadloCísařová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-19Práce se zabývá tématem zvolení formy, se kterou performer vstupuje do veřejného prostoru za účelem sdělení určitého obsahu (účelem sdělení jeho uměleckého či tvůrčího postoje). Cílem je zreflektovat dosavadní práci z průběhu bakalářského studia a to především během klauzury v druhém ročníku Jsousoší Jsousedi. Všímat si budu především jakým způsobem zvolená forma (objekt, instalace, loutky, akce, slovo) reflektuje zvolený obsah. Kdy zvolená forma sdělení funguje a kdy se naopak mine účinkem. A pokud se mine účinkem, jak vyznívá a jak by na ní bylo třeba zapracovat.
- Odpovědné divadloProkop, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Práce se zabývá vztahem fenoménu odpovědnosti k divadlu. Autor se v ní věnuje morální etice a snaží se zachytit její nejdůležitější aspekty, které ovlivňují i divadelní tvorbu. Dělá tak především s přihlédnutím ke koncepcím etiky životního prostředí. Následně navrhuje možné rozlišení tří druhů odpovědnosti a zamýšlí se nad tím, jak může vypadat odpovědná divadelní tvorba. Na základě zkušenosti ze zkoušení absolventské inscenace Pláž pak reflektuje problematické oblasti odpovědnosti v tvorbě, jež se vyjevují v praxi.
- Politické divadlo jako platforma dialogu herce a divákaVan Vleet, Stephanie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-17Bakalářská práce se zabývá otázkou, zda je možné v divadelním prostředí nastolit dostatečné prostředí k diskuzi v divadle mezi diváky a herci a představení politického divadla jako veřejného prostoru. V první části práce je tato tématika rozebírána přes analýzu publika a tématu inscenací politického divadla. V druhé části se práce věnuje porovnávání osobních zkušeností s politickým divadlem – nejprve diváckých a poté i tvůrčích.
- Prvky performativity ve vlastní tvorběHutečková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-16Tato práce popisuje prvky performativity, které autorka nachází ve čtyřech inscenacích, představujících výsledek její dosavadní režijní praxe. Na základě rozboru daných prací a jejich komparace s jinými inscenacemi, performancemi či konceptuálními díly, odhaluje autorka mechanismy fungování vlastních projektů a zařazuje je do uměleckých kategorií. Nakonec se pokouší formulovat, co ji v její tvorbě vede k opakovanému používání těchto prvků.
- Sama na jevišti aneb o aspektech sólového herectvíTodorová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-18Tato bakalářská práce se zabývá především reflexí vlastního autorského procesu a zkoušení sólového tvaru. Zkoumá aspekty sólového herectví, formy dialogu v rámci takového tvaru, dialogické jednání s vnitřním partnerem a komunikaci s jevištním partnerem či divákem. Vychází také z vlastních diváckých zkušeností a zkoumá tvorbu autorských i interpretačních sólových inscenací. Součástí práce je rozhovor s tanečnicí a performerkou Terezou Ondrovou, ve kterém se společně zamýšlíme nad sólovou tvorbou. Cílem práce je důkladná reflexe vlastní zkušenosti, uvedení sólové tvorby do současného kontextu a nahlédnutí na bytí sama na jevišti v kontextu herecké práce.