Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "DOHNAL, Lubor"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- BabičkeMicenková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-19Tento scenár je osobnou, skoro autobiografickou výpoveďou o istom období života mojej babičky. Prelínam tu fiktívne - fantazijne prvky s dokumentárno -realistickými. Je to príbeh o osobnosti mojej babičky, ktorá sa nezlomila ani pri najtvrdších skúškach a dokázala zabojovať s nevyhnuteľnosťou osudu - so samotou, opustenosťou, beznádejou, chorobou... a vždy si dokázala nájsť cestu, spôsob, ako sa so všetkým pobiť. Je to o sile vôle a slobode ducha, o dlhej ceste za osvietením.
- Bakalářský filmový scénář: Hádés TourKocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Hádés Tour, s.r.o. je tragikomedie o postoji člověka ke smrti. Hlavní postava, studentka medicíny Veronika, dostane po smrti příležitost se vrátit do života a něco změnit. Neví, že její dědeček, kvůli kterému se rozhodne vrátit, si v jisté reklamní akci zakoupil dva hroby, aby k nim získal pohřeb zdarma. A neví, že mrtvý muž, na jehož pitvě byla v den své smrti, je dědečkův soused ? kněz, který se patologicky děsí své vlastní smrti.
- Bakalářský filmový scénář: MagdaLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Scénář ?Magda? vypráví o mladé dívce, která po roztržce s milencem navazuje spiklenecký vztah s malým chlapcem. Jejich vztah funguje na principu hry ?na indiány?. V rámci této hry ?na život a na smrt? Magda dokáže dospět .
- Bakalářský filmový scénář: PláštěnkyGodovič, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20Ako to, že jedna žije vedľa druhej a sú vlastne jedno ? Ako to, že človek dokáže vidieť svojho dvojníka, svoje druhé ?ja? až vtedy, keď už nie je k videniu ? Začíname sa približovať k podstate až po smrti. Odovzdávame si to, čo sme nestihli. Punková dráma dvoch mladých žien pohybujúcich sa na hrane ulice a divadla. Obrazy ich intímneho sveta; tušenia budúceho, spomienky na minulé, prežívania v prítomnosti. Máme sa rady, majte nás radi !
- ČtenářkaPoláček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Její ruce jsou jemné jako světlo, které jde oknem zleva. A v její ruce přehnutý papír dopisu? Vítkovi je patnáct, když na křesťanské akci v Nizozemí v roce 1999 potká Elisabeth. Elisabeth je Belgičanka, takže Vítek mluvící anglicky, německy a česky nemá šanci se s ní dorozumět, protože Elisabeth mluví jen francouzsky a vlámsky. Přesto si myslí, že dostal od Boha znamení, že je Elisabeth ta pravá. I Elisabeth není Vítek lhostejný, ale na své znamení teprve čeká. Oba se rozjedou domů, aniž by věděli o tom druhém něco víc. Na řadu přichází čekání, snění a dopisy. Scénář je podivným milostným příběhem dvojice, která se nemá šanci sejít a žije jen v představách. Zároveň je příběhem přechodu mezi dětstvím a dospělostí. Mezi spoléháním se na okolí a vlastní zodpovědností. Mezi racionalitou a citem. Západní a bývalou východní Evropou. Je i pohledem na Českou Republiku z Belgie a na Belgii z Čech a tedy je plný odkazů?
- Dny na stromechHájek, Bruno(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22
- Feministické přístupy a etické zásady ve vybraných dílech Ester KrumbachovéLubojacki, Josefina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Má bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou všestranné umělkyně Ester Krumbachové z pohledu dvou zásadních hodnot, které jsou mému životu blízké, a které doposud nebyly zpracovány. Jsou jimi feminismus a etika/ morálka, tedy společně lidské kvality a přesvědčení, které posouvá člověka jako jednotlivce, ale ve výsledku především celou společnost. Obě tyto témata jsou spojena více, než by se na první pohled mohlo zdát. Feminismus jako takový se zastával a zastává skupin lidí, kteří jsou svým genderem, původem, sexuální orientací nebo třídním původem utlačováni nebo diskriminováni. Což na nejzákladnějším principu koresponduje s etickými a morálními zásadami člověka. Z vybraných děl Ester Krumbachové zmíňuji ty, které se svým obsahem nebo myšlenkou zabývají jedním z výše uvedených témat. Zároveň se snažím zapojit i část korepondence a osobních textů Ester Krumbachové, které dané téma doplňují, abych tak lépe vytvořila přesnější komplexnější obraz jejího vnímání a prožívání světa.
- My a OniBernardová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Scénář "My a Oni" je vědecko-fantastickým zamyšlením nad situací několika lidí, kteří zůstanou zcela sami na Zeměkouli. Tato skupina nerozumí tomu, co se stalo. Stojí před volbou věřit jedné z nich, že ví, o co jde a co mají dělat, nebo nevěřit a postarat se o sebe sami. Každý z nich se se situací vyrovnává jinak a s odlišnými důsledky pro ostatní. Hlavními hrdiny jsou mladík Brandon, jenž trpí od dětství halucinacemi, a tudíž mu je celá situace ještě o něco vzdálenější než ostatním, dívka Jerry, která se snaží celou skupinu dostat do bezpečí a přesvědčit je o své pravdě, a Vermut, přijímající věci tak, jak jsou. Děj se odehrává během jejich cesty z Anglie do Paříže. Paříž je zde městem naděje, od něhož všichni podvědomě čekají záchranu. Země bez lidí s dohasínající civilizací, postupně odcházejícími stroji a změněnými barvami je ale brzy přesvědčí, že je jejich situace vážnější, než se odvážili si připustit.
- Nespolehlivý vypravěč ve filmových adaptacích novely Henryho Jamese Utažení šroubuZeithammerová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-02Tato bakalářská práce zkoumá krátkou novelou Henryho Jamese The Turn of the Screw (Utažení šroubu), publikovanou roku 1898 a jejích následných celovečerních adaptací, konkrétně The Innocents (Neviňátka) z roku 1961 režírované Jackem Claytonem a The Turning z roku 2020 režírované Floriou Sigismondi. Třebaže se jedná o adaptace stejné novely, jsou mezi nimi značné rozdíly. Cílem práce je analýza předlohy a samotných snímků, popsat využité adaptační klíče v souvislosti s místem a časem vzniku adaptací, a uvést, do jaké míry se filmům podařilo zachovat nespolehlivého vypravěče, který je pro mnohoznačné vyznění novely naprosto klíčový.
- Nevyzpytatelné směry větruToul, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22
- O JohanceBokšteflová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Kavárnu Laputa si postavila sama. Kamínek po kamínku uprostřed moře. Představa, že by někde jinde dělala něco jiného, ji děsí. Zaslechla, že je jí sedmadvacet a že by měla chtít od života víc. Neřekli však čeho. Kouká na nebe přecpané Slunci a tuší, že zůstane stará a samotná.