Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "POZZI, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká Road MovieHašek, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17Tato teoretická práce se zaměřuje na žánr road movie. Konkrétně na jeho zpracování v české kinematografii. Pracuje s předpokladem, že české prostředí není pro tento žánr, vycházející ze specifického geografického i kulturního prostředí Ameriky, příliš vhodné. Analýzou několika vybraných českých road movie zkoumá, jak tyto filmy s žánrem, jeho znaky a postupy pracují a zároveň se snaží původní předpoklad potvrdit, nebo vyvrátit.
- Existenciální moment v žánrové struktuře giallaPokorná, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Italští filmoví tvůrci v druhé polovině dvacátého století představili světu giallo - žánr kombinující v sobě zejména prvky hororu, thrilleru a detektivky s mysteriózním nádechem. Tato bakalářská práce konfrontuje vybrané zástupce giallo filmů s myšlenkami filosofie existence a snaží se dokázat předpoklad, že i v žánrovém filmu lze hledat osobitou filosofii.
- Fantomická postava a její vliv na strukturu dílaDufková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Práce vychází z teorií Michela Chiona o akuzmetrovi a deakuzmetrizace, které definoval ve své knize Voice in Cinema. Práce tuto teorii úzce spojenou se zvukem zobecňuje, zavádí pojem fantom a defantomizace. Fantom je jednající postavou, která však z vůle režiséra zůstává divákovi skryta. Defantomizace je pak momentem, kdy je odhalena fantomova tvář. Práce třídí typy příběhů s fantomem podle toho, zda dochází k defantomizaci v expozici, uprostřed filmu, nebo v jeho závěru a analyzuje dopad tohoto odhalení na celé dílo.
- Hraný webseriál v českém internetovém prostředíHobzik, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Tato bakalářská práce pojednává o pojmu hraného webseriál. Práce má za cíl objasnit historii vývoje webseriálů, popsat zákonitosti jejich výroby a šíření a na konkrétním příkladu případové studie projektu PIZZA BOY adaptovat tyto poznatky pro české internetové prostředí s cílem zjistit, zda je hraný webseriál pro český internet vůbec životaschopný formát. Práce je řazena do čtyř hlavních tematických částí: Historie, Teorie, České internetové prostředí a Projekt PIZZA BOY. Všem, kteří se zajímají o praktickou stránku věci, doporučuji především čtvrtou kapitolu, v níž je kompletně popsán projekt, který se nyní nachází ve stádiu realizace. Rád bych na tomto místě vyjádřil přání, aby tato práce byla inspirací i dobrým průvodcem pro další tvůrce, kteří sbírají odvahu i znalosti pro tvorbu hraného webseriálu.
- Interaktivní hudební videoklipyKrajčírová, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-17Má bakalářská práce pojednává o interaktivních hudebních videoklipech, novém prosperujícím formátu, umožňujícím uplatnění scénáristů dosud nevídaným technologickým způsobem. Zajímá mě přitom především různorodost možných přístupů a způsobů využití interaktivity,. Uvádím na příkladech dosud nejznámějších a nejzajímavějších klipů.
- Italské giallo v kontextechHolubová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-16Bakalářská práce je věnovaná proudu italského gialla vznikajícímu zejména v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století. Postupně se zaměřím na specifikum diváckého prožitku, jenž tento směr vyvolává, a na jeho genezi na základě určité práce s narativními a stylistickými strukturami filmového média. Následně zohledním možnosti gialla v současné kinematografii a v závěru se pokusím reflektovat giallo ve vztahu k tématům, v jejichž kontextu bývá nahlíženo s určitou kontroverzí.
- Kultovní dílo Kevina SmitheKocábek, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Tato práce se zaobírá životem a dílem amerického scenáristy, režiséra a vypravěče Kevina Smithe. Především pak fiktivním universem zvaným View Askewniverse, které Smith svými filmy stvořil. Zároveň tato práce řeší otázku, zda je možné považovat Kevina Smithe za kultovního filmaře, co tento status znamená, jak jej filmový tvůrce může získat a jak udržovat.
- Postavy s mentálním hendikepem v české kinematografii 1993 - 2007Mištová, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-15V této bakalářské práci nejprve popisuji změny pohledu společnosti na osoby s mentálním hendikepem v posledních stoletích, následně přibližuji významy slov „mentální hendikep“ a stručně vysvětluji různé druhy klasifikace těchto hendikepů. Dále se zabývám přímo problematikou pojetí postav s mentálním hendikepem v české kinematografii v letech 1993 - 2007. Pro odhalení negativních stereotypů v českých filmech využívám rozboru konkrétních filmů z daného časového období a v závěru nejčastější negativní stereotypy objevující se v těchto filmech stručně shrnuji. Jedním z nejčastějších negativních stereotypů je například prezentace smrti – nebo nějaké formy zneškodnění, umlčení, či uvěznění - postavy s mentálním hendikepem jako jediné možné řešení pro takovou postavu i pro společnost.
- Reflexe hluchoty ve filmu a televiziKadlec, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10V této bakalářské práci se nejdříve zabývám postavením kultury Neslyšících a v návaznosti na to analyzuji reflexi jejich tématu ve filmovém a televizním médiu. K tomu si vybírám filmy s co nejpestřejším možným záběrem. V práci se objeví analýzy filmů amerického, ukrajinského, japonského i českého původu. Tyto filmy spojuje zmiňované téma, narativní a obrazové postupy se však výrazně liší. Mimo jiné se v jednotlivých kapitolách věnuji tématu estetizace znakového jazyka ve filmech Tvář vody a Piano, vymezuji rozdíl mezi filmovou reflexí hluchoty a neslyšící postavou a srovnávám hluchotu a nevidomost v kulturním kontextu. V závěru komparuji analyzované filmy.
- Snové sekvencie vo filmoch bratov CoenovcovKucka, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-15Táto práca analyzuje použitie snových sekvencií vo filmoch Zmätky v Arizone (1987), The Big Lebowski (1998) a Barton Fink (1991) od scenáristického a režisérskeho dua, známeho ako bratia Coenovci. Práca sa opiera o texty zamerané na podobnosť snov a filmov a režijný štýl bratov Coenovcov. Skúma a analyzuje jednotlivé snové sekvencie vo vybraných filmoch, analyzuje ich filmovú reč a uvádza ich do kontextu tvorby Joela a Ethana Coenovcov.
- Vizuální styl zesílené kontinuity ve fil mu Scott Pilgrim proti zbytku světaBobreková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Tato práce je zaměřena na způsob vyprávění a vizuální styl ve filmu Scott Pilgrim proti zbytku světa. Důraz je kladen na vliv komiksu, jehož adaptací film je, a rovněž na vliv počítačových her a video-her. Rovněž se zabývá vizuálním stylem, definovaným Davidem Bordwellem jako Zesílená kontinuita. Tento styl zahrnuje práci kamery, jako je ostření a různé její pohyby, střih a délka záběru. Se zřetelem k Bordwellově Zesílené kontinuitě práce rovněž uvádí, jakým způsobem autoři filmu tento styl dále rozvinuli, čímž je výsledný film mnohem dynamičtější.