Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "SOBKOVÁ, Ivana"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 100 let Junáka v Kutné HořeJeřábková, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-27Pro skauting a organizaci Junák byla v České republice druhá polovina 20. století velmi turbulentním obdobím. Mladá zájmová organizace byla komunistickým (či nacistickým) režimem několikrát zakázána a znovu povolena. Jestliže chtěli skauti a skautky pokračovat v činnosti s mládeží, museli se přesouvat do jiných, snáze ovladatelných spolků – například turistických oddílů nebo pionýrů. Hlavní náplní této bakalářské práce je popis vzniku, realizace a zhodnocení třídenní dílny, která se právě historií skautingu ve 20. století zabývala, a to s důrazem na historii Junáka v Kutné Hoře, odkud autorka této práce pochází. Jelikož je téma historie skautingu často opomíjené, bylo cílem dílny seznámit účastnice ve věku 14-19 let s historií skrze dramaticko-výchovné metody a techniky – poskytnout jim jiný náhled na tuto problematiku a ukázat cestu, jak tato témata vnášet mezi mladé skauty a skautky. V teoretické části popisuje práce historii skautingu jak světového, tak českého. Mimo to nabízí popis technik a metod dramatické výchovy, které byly v dílně využity. Po charakteristice skupiny, která se dílny zúčastnila, už následuje samotný popis her a aktivit dílny, což je hlavním výstupem této práce. Název bakalářské práce je „100 let Junáka v Kutné Hoře“, protože měl být projekt zařazený do plánovaných oslav století skautingu v Kutné Hoře. Kvůli pandemii covidu-19 se však oslavy neuskutečnily.
- LINDA - Téma žaček bezpečně vyústěné v inscenační procesPalaščáková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Tato bakalářská práce zachycuje kolektivní tvorbu jedné ze tříd literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole v Liberci. V práci jsou podrobně zachyceny a popsány jak jednotlivé fáze inscenačního procesu, tak i fáze, jež inscenační práci předcházely. Práce dále popisuje a rozvádí jednotlivé aspekty tvůrčího procesu se skupinou. Projekt je specifický především svou nepřímočarostí a maximálním ohledem na bezpečí kolektivu. Výsledný tvar obsahuje řadu obrazových metafor, interních spojitostí se skupinou, pracuje se symboly. Hlavním inscenačním klíčem je postupná proměna divadelního jazyka. Cílem práce je pojmenovat fáze procesu, metodicky zhodnotit své postupy, ale zároveň i představit vzniklý jevištní tvar v jeho současné podobě.
- O princezně na klíčekVrabcová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-27V této práci se zaměřuji na popis procesu vzniku inscenace s mládeží věkové kategorie 10 – 15 let. Proces vznikal v rámci setkávání se na hodinách literárně dramatické výchovy v DDM Libertin v České Lípě. Práce je zasvěcena popisu procesu vzniku inscenace, jejím úskalím a hledání divadelních prostředků pro práci s literární předlohou. V jednotlivých kapitolách se snažím prezentovat naši společnou práci od charakteristiky skupiny i jednotlivců, přes hledání příběhu a jeho témat až k výslednému produktu celé skupiny.
- Od formulování námětu a tématu k autorské inscenaciGréeová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-03Práce se zabývá tvorbou autorské inscenace se skupinou devíti děvčat ve věku od třinácti do patnácti let, v rámci hodin dramatické výchovy na ZUŠ F. L. Gassmanna v Mostě. Mapuje celý proces tvorby inscenace – od zformulování tématu přes sběr materiálů až k premiéře. Následují kapitoly pojednávající o postupné proměně inscenace během reprízování a jeho zásadním vlivu na skupinu. Věnuji se také reflexi jednotlivých představení s ohledem na rozmanitost prostoru i publika
- Práce s hudebním motivem v dramatické výchověMartykánová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-04Bakalářská práce je zaměřená na využití hudebních motivů v dramatické výchově. Text práce čtenáři nabízí zajímavé propojení hudebních a dramatických metod a technik v rámci projektu, který byl realizovaný při výuce literárně-dramatického oboru na základní umělecké škole ve třídě žáků mladšího školního věku. Během osmi na sebe navazujících lekcí žáci pracovali se symfonickou básní Péťa a vlk od ruského skladatele Sergeje Prokofjeva. Cílem projektu byl rozvoj nejen dramatických, ale také hudebních dovedností dětí, zejména v oblasti hudební improvizace a aktivního poslechu.
- Příběh o KrabatoviPtáčková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-01Tato bakalářská práce se zabývá transformací literární předlohy Otfrieda Preusslera Čarodějův učeň do podoby příběhového dramatu se žáky ve věku 10 – 15 let na základní škole a v zájmové činnosti dramatické výchovy v Domě dětí a mládeže. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se věnuje rozboru předlohy, její proměně pro potřeby skupiny a úvaze o následné inscenační práci. V praktické části je navrženo osm lekcí, které sledují témata přátelství a moci na základě příběhu o Krabatovi prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy.
- SNĚHOVÁ KRÁLOVNA - INSCENAČNÍ PROCES S ŽÁKY LITERÁRNĚ DRAMATICKÉHO OBORUKrejčová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Bakalářská práce pojednává o inscenačním procesu s žáky literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole Dobříš. Popisuje postup procesu vzniku autorské inscenace až po produkt inscenačního procesu – divadelní premiéry. První část práce se zabývá volbou literární předlohy s žáky literárně dramatického oboru, zvolením tématu a vytvoření dramaturgicko-režijních koncepce, která sloužila jako scénosled v počátku inscenační práce. Na tento koncept navazuje druhá část bakalářské práce. Druhá část pojednává o volbě tématu s žáky literárně dramatického oboru. O autorském vedení inscenačního procesu. Je zde zaznamenán vývoj dramaturgicko-režijní koncepce, která se mění podle potřeb inscenace a žáků literárně dramatického oboru. Práce se zabývá volbou metod a technik, které byly použity jako podpora k autorské práci s žáky literárně dramatického oboru. Pojednává o realizaci divadelního představení.
- Voiceband a folklorní souborHorká Šeplavá, Diana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-27Bakalářská práce Voiceband a folklorní soubor teoreticky mapuje možnosti využití principů voicebandu v dramaticko-výchovné práci a prakticky je ověřuje skrze víkendovou dílnu se skupinou dětí z folklorního souboru. Teoretická část vysvětluje pojem voiceband, předkládá inspirační zdroje tohoto uměleckého tvaru a nachází umělecké principy, na kterých je založen. Práce dává tyto umělecké principy do souvislosti s dramaticko-výchovnou prací a jejími cíli. Praktická část práce uvádí plán a hodnotí realizaci víkendové dílny pro skupinu dětí z folklorního souboru Notičky. Projekt stojí na metodách a technikách směřujících k voicebandu jako uměleckému dílu a zároveň projekt používá principy voicebandu jako techniky dramaticko-výchovné práce. Praktická část podává také zprávu o vývoji a cílech projektu v závislosti na skupině. Praktická část zároveň předkládá pedagogické a metodické postupy autorky práce, začínající pedagožky, které vedly k naplnění cílů i se mohly stát určitou překážkou na cestě k vytyčeným cílům.