Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 136
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Výukový projekt o přátelství pro volitelnou dramatickou výchovu v 7. a 8. ročníku základní školyBlahůšková, Marcela(2004)Datum obhajoby: 2004
- Využití dramatické výchovy na prvním stupni malotřídní školy k propojení literatury, vlastivědy a výchovných předmětůSlavíková, Dagmar(2004)Datum obhajoby: 2004
- Romské pohádky jako most pro interkulturní porozuměníPonížilová-Koutová, Lubomíra(2004)Datum obhajoby: 2004
- Knihy obrazových příběhů jako zdroj inspirace pro dramatickou výchovu v mateřské školceKalušová, Helena(2004)Datum obhajoby: 2004
- Příprava celoročního výukového projektu pro 5. ročník ZŠ s využitím metod a techniky dramatické výchovyŠobáňová, Kateřina(2004)Datum obhajoby: 2004
- "ramatika" jako cesta k autentickému pohybovému projevu (doba, hudba, obraz a situace jako zdroj pohybového materiálu)Tomášková, Petra(2004)Datum obhajoby: 2004
- Co skrývá ilustrace. Dramatickovýchovný projekt zaměřený na národnostně smíšenou skupinu dětí druhé třídy v Britské mezinárodní školeKrátká, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce popisuje projekt určený mezinárodní skupině dětí mladšího školního věku. Projekt byl realizován v angličtině v rámci vyučování dramatu na Britské mezinárodní škole v Praze. Jeho náplň byla založena především na práci s ilustrovanou knížkou Quentina Blakea Klaun. Hlavním cílem projektu byla podpora rozvoje představivosti a vyjadřovacích schopností dětí a z oblasti osobnostního a sociálního rozvoje zkoumal projekt především téma pomoci.
- Práce na divadelním tvaru se studenty pedagogické školyKopecká, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Tato bakalářská práce se věnuje cestě při vytváření divadelního představení středoškolskými studenty a studenty vyšší odborné školy pedagogické. První část práce je zaměřena na celkové možnosti a připravenost mládeže pro práci na divadelním představení. Druhá část obsahuje dokumentaci práce, ukázky zápisů z lekcí a rozbory dramatických aktivit, které předcházely divadelnímu představení a práci na divadelním tvaru a jeho následné fixaci. Třetí část se zabývá analýzou textů různých verzí příběhu Kráska a Zvíře a zejména rozborem dramatického textu Františka Hrubína, podle něhož je inscenace souboru zdramatizována a upravena.
- Využití metod dramatické výchovy při výuce židovské problematiky na střední školeŘezníčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce se věnuje využití metod dramatické výchovy ve výuce dějepisu na střední škole, konkrétně v tématu Židé v českých zemích. Na počátku práce je krátká úvaha o výhodách a úskalích dramatických metod v hodinách dějepisu včetně stručného vysvětlení pojmu dramatické metody a vymezení hlavních typů dramatické práce. Jádro práce tvoří dva scénáře strukturovaných dramat, doplněné odborným historickým zázemím. První ? Hilsneriáda - je věnován problematice antisemitismu v českých zemích na přelomu 19. a 20. století a pověře o rituální vraždě, druhý ? Židé po druhé světové válce ? se zaměřuje především na to, s čím se museli vypořádat Židé přeživší holocaust.
- Srovnání práce se skupinami různého typu na pohádce O SmolíčkoviHonsnejmanová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce se věnuje porovnání dvou různých učebních procesů, vedoucích k divadelnímu tvaru, se dvěma různými skupinami dětí na základě jedné literární předlohy. První část se věnuje dramaticko-výchovnému projektu ve Zvláštní škole a Pomocné škole v České Lípě. Druhá část dramaticko-výchovnému projektu, rozšířenému o tvořivé dílny pro malé diváky, v Základní škole a Mateřské škole Klíč s.r.o. v České Lípě . Třetí část se pak zabývá porovnáním práce v obou projektech, hledáním specifik i společných znaků a zhodnocením celého projektu.
- Démonické bytosti Jizerských horKousalová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.