Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "HONZÁK, Jaromír"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Charlie Haden a jeho doprovodná hra ve standardechZeman, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-16Práce obsahuje stručný životopis Charlieho Hadena a uvádí portrét jeho hudební osobnosti. Hlavními podklady pro vznik této práce jsou mé vlastní transkripce kontrabasových linek z jazzových nahrávek, které v práci dále rozebírám. Dalším zdrojem je kniha Conversations with Charlie Haden, napsaná Josefem Woodardem, z které jsou čerpány informace o životě a myšlenkách Charlieho Hadena. Celkově jsou v práci uvedeny tyto jazzové standardy: Cherokee, What Is This Thing Called Love, Haunted Heart, Speak Low, Dance Of The Infidels a Body and Soul. Práce si klade za cíl určit, co nejvíce charakterizuje Charlieho Hadena ve vedení kontrabasových linek a najít společné prvky v jeho doprovodech.
- Henry ThreadgillDebřička, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-30Tato práce pojednává o životě, díle a osobnosti amerického skladatele, saxofonisty a flétnisty Henryho Threadgilla a společensko-kulturním kontextu, z něhož vychází. Threadgill a specifická generace amerických hudebníků, s kterou v šedesátých a sedmdesátých letech vyrůstal, představují důležitou a opomíjenou součást jazzové a hudební historie. V porovnání s USA, kde je dnes Henry Threadgill považován za stěžejního skladatele, je v českém a evropském hudebním prostředí známý pouze okrajově. Cílem práce je přiblížit Threadgillovo umělecké myšlení, hudební systém, vybrané stěžejní dílo a nejznámější ansámbly české veřejnosti. Práce obsahuje transkripce kompozic Henryho Threadgilla a odkazuje na hudební nahrávky.
- Jazz v Itálli a vývoj italského stylu v AmericeBrun, Grégoire(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Práce se věnuje italském vlivu na jazzovou hudbu. Analyzuje nedjřív socilaní život Sicilánů kteří, kvůli chudobě, migrovali do ameriky za lepší život a jak první italo-americký hudebnici se učastnili do narození jazzu. Práce se pak zabývá dvou důležitých postavách které jsou Nick La Rocca a Tony Scott a analuzuje jaký a jestli jsou zbytky italské kultury u amerických muzikantů s italské jména. Podívá se potom na začatky jazzu v Italii a končí s rozhovorem se dvou učiteli z Říma.
- Kontrabas v jazzu jako sólový nástrojTichý, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Cílem hledání této práce je mapování cesty kontrabasové hry a její emancipace od doprovázení v raných jazzových kapelách až po sólové koncerty. Práce mimo jiné popisuje okolnosti a důvody vzniku prvního alba sólového kontrabasu nahraného v prosinci roku 1968 Barrem Phillipsem.
- Vliv Israelské lidové hudby na jazzovou hudbu současnostiNohavica, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-30Tato práce předkládá soupis tradiční hudby, která se střetává na území Izraele a stává se inspirací pro mnohé současné světové jazzové autory z Izraele. Práce popisuje základní charakteristiky hlavních pramenů izraelské hudby se zaměřením na rytmickou složku a předvádí příklady aktuální jazzové tvorby, které se na tradiční hudbu v Izraeli odkazují. Mezi hlavní vlivy patří židovská, marocká či arabská hudba a hudba formující se na území Blízkého východu, Maghrebu a Indie a odkazuje se na ní tvorba izraelských jazzových hudebníků jako Omer Avital, Yuval Cohen či Ilan Salem.
- Volná improvizace jako kolektivní kompozicePudláková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Tato bakalářská práce se zabývá kompozičním pojetím volné improvizace. Určuje základní materiál pro improvizaci pomocí klasické hudební analýzy, ze které si bere pojem hudební faktury a jednotlivé hudební složky, které pak určuje jako předpoklad pro schopnost praktikovat volnou improvizaci. Teoretickou část práce podporují dva příklady nahrávek volné improvizace: Intuition od Lenniho Tristana a improvizace Joëlle Léandre. Práce se snaží ukázat vztah improvizace k hudebním pravidlům a vyvrátit obecně přijímaný předpoklad jejich rozpornosti. Tezí práce je, že kolektivní kompozice je překonáním zdánlivého rozporu svobodné improvizace a kompozice svázané hudebními pravidly.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.