Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "RŮŽIČKA, Karel"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- DĚJINY ČESKÉHO JAZZOVÉHO PIANAKabrna, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Diplomová práce mapuje nejstarší projevy jazzu v Čechách, podrobně se zabývá jazzovými klavíristy. Práce končí rokem 1968. Celé období je rozčleněno do několika etap, v každé je nejprve krátce nastíněna celková situace hudby jazzové oblasti, jmenována důležitá seskupení a sólisté a poté jsou jmenováni důležití klavíristé. Činnost většiny jmenovaných je dokumentována ukázkami jejich hry, tj., jsou citovány důležité nahrávky. Autor tím popisuje i jednotlivé pianistické styly konkrétních hráčů, zároveň tím dochází ke srovnání českých hráčů s okolním světem a americkým jazzem.
- Grammy Awards a oceněná jazzová albaBártová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-12Práce se zaměřuje obecně na kategorizaci hudby a oceňování kvality dnešní populární hudby skrze ceny Grammy. Podrobněji se zabývá kategorizací jazzové hudby a oceňováním jazzové hudby. Text obsahuje podrobný rozbor vybraných oceněných instrumentálních jazzových alb, obecnou historii a vývoj žánru jazz a jeho vliv na populární hudbu od prvního udílení cen Grammy, od roku 1958. V poslední kapitole se práce dotýká rozdílu mezi americkým a evropským jazzem. Práce též obsahuje podrobný seznam oceněných jazzových instrumentálních alb.
- OSOBNOST A HUDBA AHMADA JAMALA, ANALÝZA JEHO PŘÍSTUPU K JAZZOVÉMU KLAVÍRNÍMU TRIUŠupák, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tato práce je zaměřena na osobnost Ahmada Jamala, jazzového klavíristy, který v padesátých letech dvacátého století svým osobitým minimalistickým stylem a nekonvenčním přístupem k aranžmá položil základy moderního jazzu zejména v oblasti klavírního tria. Z nich pak ve své tvorbě vycházeli mj. Miles Davis, Cannonball Adderley nebo Keith Jarrett. Za pomocí transkripcí a rozboru tří skladeb z legendárního alba Live at The Pershing: But Not For Me z roku 1958 se autor práce snaží čtenáři přiblížit Jamalův styl hry, jeho kompoziční a aranžérské prostředky v rámci klavírního tria a definovat prvky, které učinily jeho dílo zásadní pro pozdější vývoj v této oblasti.