Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "SLOVÁČEK, Antonín"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Saxofonoví lídři od Karla Krautgartnera až po součastnostSmejkalová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-12Cílem této práce je zmapovat české saxofonové lídery - vedoucí saxofonových sekcí a jejich odkaz dalším generacím, počínaje Karlem Krautgartnerem, jakožto průkopníkem profesionální práce se saxofonovou sekí až po saxofonové lídry současnosti. Tato práce je doplněna o autentická vyprávění českých jazzových legend, jejich cenné životní zkušenosti a rady, které jsem získala při osobních setkáních s nimi.
- Strukturální prvky v hudbě Milese DaviseRajnošek, Bharata(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Práce Strukturální prvky v hudbě Milese Davise se zabývá proměnou jazzového paradigmatu, dotýká se letmo několika zásadních momentů v překotném životě velikána Milese Davise, a snaží se zachytit alespoň pár subjektivně důležitých okamžiků v životě Milese Davise. Práce také vymezuje čím je jazz pro autora, ve stručnosti pak též autorovy základní hudební preference. S tím pak dále souvisí snaha o uchopení fenoménu jazzové osobnosti a v kontextu pak i samozřejmě Milese Davise. Autor se snaží o pochopení jedinečnosti jeho přínosu a vlivu na hudbu obecně. V překvapivém závěru objevuje jako nejdůležitější Davisův vliv začátek jeho jazzrockového období. Tam spatřuje zcela zásadní vrchol - proměnu samotné podstaty jazzové interpretace - změnu v přístupu k jazzovému tématu jako hlavě celé skladby. Skladba je nahrazena pouhým motivem či frází. Tím dochází k posunu možností živé interpretace a zároveň nejdůležitějšímu posunu ve vývoji jazzového paradigmatu a způsobu práce se strukturálními prvky.