Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "SOUKUP, Luboš"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza vývoje hry Chrise Pottera na základě rozboru sól na téma Moments Notice z roku 1985 a 2010Cirkl, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Cílem této práce je přiblížení vývoje interpretace saxofonisty Chrise Pottera pomocí analýzy jednotlivých melodických frází improvizovaného sóla jazzového standardu Moment Notice. V úvodní kapitole je popsán život, profesní vývoj a spolupráce s jazzovými velikány. Druhá a třetí část se zabývá podrobnou analýzou jednotlivých frází jazzového standardu Moment Notice. V závěru práce je zachyceno shrnutí a komparace jednotlivých sól.
- Deska Charlie Haden´s Liberation Music Orchestra Time/LifeMichálek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-02Bakalářská práce se zabývá podrobnou analýzou sól amerických saxofonistů Chrise Cheeka a Tony Malabyho. Rozbor se týká skladeb Blue in Green a Time/Life z posledního vydaného alba Time/Life uskupení Liberation Music Orchestra. V práci jsou za pomoci transkripcí autora analyzovány jednotlivé aspekty jejich hry. Důraz je kladen na harmonickou, melodickou a rytmickou složku, jakožto i na práci s formou a nástrojem jako takovým.
- Philly Joe Jones jako lídr na deskách v období 1958-1968Dundrová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce pojednává o životě a dílu bubeníka Phillyho Joe Jonese, který byl významnou hudební osobností nejen jazzové éry. Cílem práce je lépe poznat jeho bubenický jazyk a jak obstál v kontextu hudebních dějin jako lídr vlastních alb. V první části práce je vyzdvižen jeho osobní život a hudební vývoj. V druhé části práce pak najdeme výčet desek, na kterých figuroval mezi roky 1958 – 1968 jako lídr a zároveň analyzujeme bubenická sóla vybraných nahrávek. Ve zpětném pohledu pak zjistíme, že jeho desky nejsou považovány za zásadní, ovšem hra na bicí nástroje je opravdu unikátní. Přístupem, jakým aplikoval rudimentální hrání, dodnes zůstává velmi často citovanou studnicí licků.
- V hlavě hudebního improvizátoraHeinzl, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Cílem této práce je stručná sonda do hudebně-improvizačního myšlení v komunitě studentů, absolventů a pedagogů jazzových škol v ČR. Za tímto účelem byl proveden kvalitativní výzkum metodou polostrukturovaných rozhovorů. Následná intepretace získaných dat přinesla poznatky ohledně různé míry a způsobu využívání teoretických znalostí a intuitivních/sluchových dovedností při improvizaci. V závěru autor předkládá návrhy na využití získaných poznatků v rámci současné hudební a hudebně-pedagogické praxe.