Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KOUTNÍK, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 10. symfonie Jaromíra Podešvy v kontextu jeho života a dílaKománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Práce si vytkla za cíl představit odborné veřejnosti poslední, desátou symfonii českého skladatele Jaromíra Podešvy, která stejně jako většina jeho symfonií ( vyjma třetí a čtvrté) dosud nevyšla tiskem. Věnuje se také částečně Podešvově teoretiskému dílu s blizším zacílením na skladatelovu koncepci symfonické paralely a jeho kompoziční metodu totální dodekafonie. Práce se také snaží podat ucelený přehled dostupnosti ostatních symfonických partitur a nahrávek a v neposlední řadě představit Jaromíra Podešvu jako uměleckou osobnost , která si zaslouží respekt a pozornost odborné veřejnosti.
- Andrea Krausová: Magisterský koncertKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11
- Bohuslav Martinů - Duo Concertant H264Mimrová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-11Diplomová práce pojednává o koncertantní skladbě Bohuslava Martinů z roku 1937, která má název Duo Concertant pro dvoje housle a orchestr H. 264. Práce se soustředí především na Duo, avšak je obohacena také o stručný životopis, který mapuje důležité roky života tohoto významného českého skladatele. Práce má tři hlavní části. Životopisnou, která má název ,,ŽIVOT BOHUSLAVA MARTINŮ‘‘, dále hlavní část s historií a rozborem, zabývající se Duem Concertant a třetí část, v rámci které je zhodnocena vlastní interpretační zkušenost z koncertu. Práce tedy přináší detailní náhled na Duo Concertant, ale také stručný a výstižný životopis. Věřím, že případným zájemcům podá dostačující informace a přinese nové poznatky nejen o Duu.
- Conductor's work in different types of ensemblesBagnoud, Sébastien(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04This Master's Thesis concerns the conductor’s profession in different types of ensembles. The diversity, multitude of existing musical formations and the specificities that each sort of musical ensemble comprises make this a rich subject for exploration. The reader will first discover several chapters that focus upon various definitions of the role of the conductor and upon the conductor’s functions, as well as upon the various types of musical ensembles. This will then permit the undertaking of the theme of how a conductor must deal differently with both amateur and professional musicians, as well as the subject of the conductor's craft and relationships with his musicians.
- Dirigent jako propagátorKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Práce vymezuje jednotlivé kategorie hudby vhodné k propagování, zabývá se jednotlivými faktory, které mohou mít vliv na výběr repertoáru. Dále se dotýká problematiky obecenstva a jeho požadavků na uvádění hudby. Na závěr autorka navrhuje další možné postupy v propagování hudby a úlohu dirigenta v této oblasti.
- G. Verdi: Rigolleto (nastudování a dirigování opery)Klecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Kománek Aleš : Magisterský koncertKománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13
- Koncert se symfonickým orchestremKlecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-04
- L. Janáček: Svita z opery Příhody lišky BystrouškyKlecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Diplomová práce přibližuje Janáčkovu SUITU z opery Příhody lišky Bystroušky z několika zajímavých hledisek. V prvních kapitolách se dočteme o vzniku celé opery. Z historického hlediska rozebereme suitu jako hudební formu, která se v každém příznačném období nějakým způsobem vyvíjela a měnila. Jádrem práce se stává rozbor skladby ve třech různých verzích ? Talichově, Jílkově a Mackerrasově, která společně s Jílkem ctí Janáčkův originál. Talich se naopak pustil do nové instrumentace, ze které se stává odlišná skladba. Rozdílnosti v partiturách spatřuji především v tématickém materiálu, obsazení orchestru, v notovém zápisu nebo také v tektonické, metrické, dynamické a tempové oblasti. Důležité plochy uvádím v několika názorných obrazových příkladech. Na závěr práce nabízím k porovnání tři hudební nahrávky, které se snažím způsobem hudebního kritika popsat.
- Lukáš Vasilek : interpretační výkonVasilek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02
- Pěvecké hlasové obory.Rózsová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Cílem předkládané magisterské práce je komplexní přehled pěveckých hlasových oborů, jejich klasifikace, objasnění specifické pěvecké terminologie. Práce je koncipována jako příručka pro operního dirigenta.
- Práce s amaterským a profesionálním sboremVasilek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Diplomová práce nazvaná "Práce s amatérským a profesionálním sborem" přináší několik obecně-teoretických zamyšlení nad problematikou profese sbormistra. Autor při jejím psaní nečerpal z žádné existující literatury, ale vycházel pouze ze své vlastní sbormistrovské praxe v profesionálních i amatérských sborech (Pražský filharmonický sbor, operní sbor Národního divadla v Praze, Foerstrovo komorní pěvecké sdružení). Práce je uspořádána do čtyř tématických oddílů: Osobnost sbormistra, Výběr zpěváků, Hlasová výchova, Studium repertoáru.
- R.Schumann a jeho vliv na J. Brahmse s přihlédnutím k Brahmsovým klavírním koncertůmŠtefan, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-11Diplomová práce se zabývá dvěma významnými romantickými skladateli. Osobností a životem Roberta Schumanna a vlivem na Johannesa Brahmse. Práce je členěna do dvou kapitol. První kapitola přináší informace o životě a díle R. Schumanna. Rovněž popisuje příchod mladého Johannesa Brahmse do Düsseldorfu a Schumannův postoj k Brahmsovi i jejich vzájemný vztah. Druhá kapitola se zaobírá Schumannovým vlivem v Brahmsových dílech a zkoumá také jeho vliv na Brahmsovy klavírní koncerty. Schumannův osud byl tragický. Brahms byl Schumannově životnímu konci nepřímým svědkem a zanechalo to v něm hluboké vzpomínky, které v Brahmsových dílech najdeme po celý život.
- Rekonstrukce Bachových Markových pašijíJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07Ve své práci popisuji svůj postup při rekonstrukci Markových pašijí BWV 247 Johanna Sebastiana Bacha. Tuto rekonstrukci jsem realizoval v letech 2006 - 2007 a provedl jsem ji na koncertě komorního cyklu České filharmonie 3.dubna 2007 v Dvořákově síni pražského Rudolfina. V úvodních kapitolách se zmiňuji o vývoji pašijí před Bachem a o pašijích Bachových součastníků. Zamýšlím se také nad textem Markových pašijí v rámci ostatních pašijových kompozic J.S.Bacha. Zmiňuji se také o rekonstrukcích tohoto díla, které realizovali muzikologové a interpreti přede mnou.
- Rózsová Michaela : Magisterský koncertRózsová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13
- Švédský sborový fenomén.Hájek, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-14Ve Švédsku existuje velký počet excelentních sborů a velký počet špičkových sborových acappellových skladeb. Amatérské sbory zde mnohdy zpívají na profesionální úrovni. Analýzou tohoto skandinávského fenoménu se zabývám v předkládané práci.První kapitola se obrací do historie. Zkoumám zde různé aspekty, které formovaly švédské sborové umění v 18. a 19. století. Ve duhé kapitole popisuji sborový vývoj ve 20.století, především pak působení sbormistra a pedagoga Erica Ericsona. Ve třetí kapitole se věnuji analýze samotného švédského sborového zvuku, připojuji i zvukové nahrávky. V poslední kapitole předkládám k nahlédnutí notové ukázky klíčových sborových kompozic. Ukazuje se, že současný skandinávský sborový fenomén je výsledkem dlouholetého vývoje a podílí se na něm mnoho faktorů historických, kulturních, čistě hudebních a sociologických.
- Světská sborová tvorba a capella Francise PoulencaLouženský, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-10Práce pojednává o světském sborovém díle a capella francouzského skladatele první poloviny dvacátého století Francise Poulenca. V první části se práce věnuje jeho zásadním životním momentům a událostem majícím stěžejní vliv na jeho tvorbu, případně skladatelský styl, v druhé části pak zevrubně zpracovává jeho sborové dílo světské, psané pouze pro smíšený sbor, bez doprovodu hudebních nástrojů, s přihlédnutím k jeho formě, harmonické struktuře a především stylu jeho skladatelské techniky.
- Symfonismus ve francouzské hudbě pozdního romantismuMacek, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Diplomová práce se věnuje symfonické hudbě ve Francii v období pozdního romantismu. Práce se snaží poskytnout ucelený souhrn základních informací specifické problematiky a pojednává o kulturním prostředí, kontextu tvorby skladatelů, stejně jako nastiňuje hlavní rysy hudebního vývoje žánru symfonie ve Francii až do poloviny 20. století. Samostatné kapitoly jsou věnovány žánru varhanní symfonie a jejím propojení s orchestrálními díly. Středobodem práce je ucelený seznam symfonických kompozic ve Francii mezi roky 1870 a 1940. Právě tento souhrnný výčet skladeb může sloužit jako návod k seznámení se s konkrétními díly. V neposlední řadě lze práci použít jako praktický návod pro dramaturga či dirigenta, který má přání do koncertního programu zařadit francouzskou symfonii pozdního romantismu.
- Vojtěch Jouza- magisterský koncertJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07