Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 43
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Leoš Janáček: Symfonietta, geneza a interpretační problémy dílaBlahunek, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-09První část této diplomové práce je věnována poslednímu tvůrčímu období Leoše janáčka, jeho inspiračním zdrojům a podnětům. Genese Sinfinietty je pojata z opačného , tedy z vojenského hudebního prostředí a dokumentuje Janáčkovy kontakty, vlivy a ispirace vojenskou hudbou. Dále se vymezuje způsob Janáčkovy kompoziční metody, která právě v Sinfoniettě inklinuje jak k jeho skladbám komorním, absolutním, tak i k dílům hudebně- dramatickým, programním. Zachycuje průběh Janáčkovy tvorby orchestrální v linii podnětů psychologických ( Žárlivost), sociálních ( Šumařovo dítě), historických ( Taras Bulba, Balada blanická) až po oslavné ( Sinfonietta). Druhá část práce analyzuje zásadní interpretační problémy Sinfonietty Leoše Janáčka, a to z pohledu dirigenta. Poukazuje zvláště na obtíže tempové, zvukové, proporční, rytmické, estetické a zároveň přináší jejich vladtní tvůrčí řešení. Závěrečná kapitola srovnává interpretační postoje dvanácti význačných dirigentů v konkrétních úsecích Janáčkovy Sinfonietty. Hodnotí zvukové proporce, tempové přechody a celkové působení úvodních a závěrečných fanfár v podání dvanácti světových orchestrů.
- G. Verdi: Rigolleto (nastudování a dirigování opery)Klecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Koncert se symfonickým orchestremKlecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-04
- W. A. Mozart: Figarova svatba (nastudování a dirigování opery)Vrabec, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Koncert se symfonickým orchestremVrabec, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04
- L. Janáček: Svita z opery Příhody lišky BystrouškyKlecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Diplomová práce přibližuje Janáčkovu SUITU z opery Příhody lišky Bystroušky z několika zajímavých hledisek. V prvních kapitolách se dočteme o vzniku celé opery. Z historického hlediska rozebereme suitu jako hudební formu, která se v každém příznačném období nějakým způsobem vyvíjela a měnila. Jádrem práce se stává rozbor skladby ve třech různých verzích ? Talichově, Jílkově a Mackerrasově, která společně s Jílkem ctí Janáčkův originál. Talich se naopak pustil do nové instrumentace, ze které se stává odlišná skladba. Rozdílnosti v partiturách spatřuji především v tématickém materiálu, obsazení orchestru, v notovém zápisu nebo také v tektonické, metrické, dynamické a tempové oblasti. Důležité plochy uvádím v několika názorných obrazových příkladech. Na závěr práce nabízím k porovnání tři hudební nahrávky, které se snažím způsobem hudebního kritika popsat.
- Zákonitosti orchestrální hry a jejich význam pro dirigenta v procesu studování dílaVrabec, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Studie se zabývá problematikou specifických zákonitostí orchestrální hry. Jejich znalost je pro dirigenta prvořadým předpokladem pro dosažení uměleckého cíle rychlou a efektivní cestou. Zkoumané pole zasahuje do tří hlavních tématických okruhů. První je věnován zákonitostem tvorby orchestrálních barev. Přibližuje význam zvukové barvy jako indikátoru správnosti postupů herní techniky a souhry skupiny stejnorodých nástrojů v časových mikro ? intervalech. Pojednává o specifické schopnosti některých nástrojů zahušťovat orchestrální zvuk, včetně návrhu řešení. Zamýšlí se nad otázkou účelného využití vibrata coby výrazového prostředku ve vztahu k barevné kvalitě zvuku. Popisuje techniky přesvědčivého spojování instrumentálních barev. Okrajově se dotýká i vlivu rozsazení orchestru na výsledné zvukové podání a principů chování zvuku v akustickém prostoru. Druhý okruh je věnován intonaci. Akcentuje neoddělitelnost tónové barvy od přesvědčivého intonačního výsledku, zevrubně analyzuje problematiku kolísavosti orchestrální intonace, střetu temperovaného a přírodního ladění, sdružené intonace nástrojových sekcí, vlivu rozsazení na intonační orientaci hráčů, vyvážení a ladění souzvuků a dalších zákonitostí. Třetí okruh shrnuje zákonitosti herní psychologie. Zabývá se vzájemnými vztahy dirigenta a orchestru a hledá cesty, jimiž může dirigent být hráčům v této oblasti při hře nápomocen.
- Lukáš Vasilek : interpretační výkonVasilek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02
- Rozhlasové a televizní opery Bohuslava MartinůBrauner, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Tato magisterská práce se věnuje rozhlasovým a televizním operám Bohuslava Martinů. V úvodu své práce pojednávám o vztahu Bohuslava Martinů a hudebního divadla.V následujících kapitolách se věnuji rozhlasovým a televizním operám. V poslední kapitole uvádím příklady jeho hudební filmové tvorby. Použitou literaturu a prameny uvádím v závěru práce.
- Práce s amaterským a profesionálním sboremVasilek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Diplomová práce nazvaná "Práce s amatérským a profesionálním sborem" přináší několik obecně-teoretických zamyšlení nad problematikou profese sbormistra. Autor při jejím psaní nečerpal z žádné existující literatury, ale vycházel pouze ze své vlastní sbormistrovské praxe v profesionálních i amatérských sborech (Pražský filharmonický sbor, operní sbor Národního divadla v Praze, Foerstrovo komorní pěvecké sdružení). Práce je uspořádána do čtyř tématických oddílů: Osobnost sbormistra, Výběr zpěváků, Hlasová výchova, Studium repertoáru.
- Tomáš Brauner : interpretační výkonBrauner, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02
- Historie a současnost Pěveckého sboru ČerchovanVorlíček, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Předložená práce se snaží zmapovat historii a současnost domažlického pěveckého sboru Čerchovan. Všímám si v ní počátků organizovaného sborového zpěvu v Domažlicích , ale především osobností, které se vystřídaly na pozici sbormistra a jako takové během jeho více než stoleté existenxe výrazně ovlivnily a formovaly činnost sboru. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány sbormistrům a dirigentům Čerchovanu, k nimž patřili lidé, přesahující svým profesním významem rámec regionu - ať se jednalo o Václava Fiegla, Boženu Hezkou, Jana Závackého nebo Václav Cibulku. Současnost sboru je pak představena především přehledem činnosti za posledních 13 let. Čerchovan má za sebou dlouhou historii a dnes patří k amatérským sborům, dosahujícím rozhodně kvalitních výsledků.
- Vojtěch Jouza- magisterský koncertJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07
- Marek Vorlíček - magisterský koncertVorlíček, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
- Symfonická tvorba Zdeňka FibichaŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Práce Symfonická tvorba Zdeňka Fibicha pojednává analyticky i synteticky o velmi pozoruhodné a dnes téměř zapomenuté kapitole české romantické orchestrální tvorby. Vedle formálních a obsahových rozborů jednotlivých děl a kontextu jejich vzniku se zabývá i aspekty a možnostmi jejich dramaturgické použitelnosti v současné době.
- Tomáš Žídek- bakalářský koncertŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Rekonstrukce Bachových Markových pašijíJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07Ve své práci popisuji svůj postup při rekonstrukci Markových pašijí BWV 247 Johanna Sebastiana Bacha. Tuto rekonstrukci jsem realizoval v letech 2006 - 2007 a provedl jsem ji na koncertě komorního cyklu České filharmonie 3.dubna 2007 v Dvořákově síni pražského Rudolfina. V úvodních kapitolách se zmiňuji o vývoji pašijí před Bachem a o pašijích Bachových součastníků. Zamýšlím se také nad textem Markových pašijí v rámci ostatních pašijových kompozic J.S.Bacha. Zmiňuji se také o rekonstrukcích tohoto díla, které realizovali muzikologové a interpreti přede mnou.
- Dirigent jako propagátorKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Práce vymezuje jednotlivé kategorie hudby vhodné k propagování, zabývá se jednotlivými faktory, které mohou mít vliv na výběr repertoáru. Dále se dotýká problematiky obecenstva a jeho požadavků na uvádění hudby. Na závěr autorka navrhuje další možné postupy v propagování hudby a úlohu dirigenta v této oblasti.
- Štilec Marek : Magisterský koncertŠtilec, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-09-13
- Andrea Krausová: Magisterský koncertKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »