Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "ŠEC, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Natáčení při nízkých hladinách osvětleníLipský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19V rámci tématu natáčení při nízkých hladinách osvětlení bych chtěl kromě filmového negativu a ostatních k němu se vztahujících již probádaných vlastností a skutečností věnovat pozornost především současným digitálním kamerám využívaných v kinematografii. Dále bych toto téma rozvinul v oblasti problematiky dynamického rozsahu, barevné reprodukce a dalších parametrů, které výrazně ovlivňují práci a vyjadřovací prostředky kameramana v podmínkách s nízkou hladinou osvětlení. Dalším důležitým aspektem jsou v této problematice skutečné parametry a limity současných zobrazovacích systémů (digitální projekce, LCD monitory a televize, OLED, a jiné technologie) a celkového digitálního řetězce, po kterém může teprve dojít ke shlédnutí a porovnání kvalit výsledného obrazu.
- Praktické využití exponometrického nástroje "EL Zone System" v digitální kinematografiiKovář, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Cílem této práce je prozkoumat problematiku měření expozice v digitální kinematografii pomocí nástroje EL Zone System. Práce představuje principy a popis fungování EL Zone Systemu, vliv logaritmických křivek a expozičního indexu na jeho funkci. Dále se věnuje srovnání tohoto nástroje s ostatními digitálními či analogovými nástroji určenými pro měření expozice. Zabývá se také výhodami a úskalími, které použití EL Zone Systemu v kameramanské praxi přináší. Praktická část této práce je věnována popisu využití EL Zone Systemu během natáčení filmových projektů, analýze způsobu použití EL Zone Systemu při natáčení testů světelných poměrů a testu zaměřeného na samotný EL Zone System a jeho clonovou škálu.
- Problematika filtrace pomocí ND filtru na digitálních kameráchPiňos, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Práce se zabývá možnostmi šedých filtrů při snímaní na digitální kamery. Mapuje vývoj filtrů, obsahuje informace o technologických novinkách a řešeních. Porozumění této problematice je důležitou součástí práce kameramana, neboť šedé filtry jsou nejpoužívanějších kameramanovým filtrem, především v exteriérech. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části práce soustředěné na testování filtrů na kamerách.
- Proměna přístupu osvětlování ve filmu s nástupem LED lampNedvěd, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18V současné době jsou LED osvětlovací technologie v oblasti osvětlování ve filmu relativně novým prvkem a stávají se konkurencí tradiční osvětlovací technice. Tato práce si klade za cíl určit, jakým způsobem se změnil přístup kameramana a jeho štábu k metodice osvětlování ve filmovém průmyslu s nástupem LED technologie. Pomocí empirické pozorovací metody bude v teoretické části objasněno, jakými technickými výhodami disponují LED zdroje v porovnání s tradičními lampami a jaké je jejich využití. Praktická část bude popisovat zkušenosti kameramanů, kteří ve své praxi LED zdroje využívají. Přínos této práce spočívá ve zjištění, že LED světla jsou už momentálně schopna konkurovat tradičním svítidlům a v mnoha směrech je i předčí.
- Proměna způsobu osvětlování ve vztahu k citlivosti digitálních kamerLukeš, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Technologický pokrok dnes rychle posouvá limitace digitálních filmových kamer. Jedním z hlavních směrů vývoje je zvyšování citlivosti senzorů a snaha o dosažení kvalitního filmového obrazu při čím dál nižší hladině osvětlení. Technologie dvojité nativní citlivosti přinesla zásadní změnu a umožnila natáčet na vyšší citlivosti bez negativních efektů jako jsou posun dynamického rozsahu a zvýšená hladina digitálního šumu v obraze. Vývoji kamer a jejich zvýšené citlivosti se přizpůsobuje i způsob osvětlování. Vyšší citlivost kamer umožňuje svítit méně a jinými způsoby. Tato práce si klade za cíl popsat a nastínit další směr vývoje ve filmovém osvětlování v závislosti na vývoji citlivosti digitálních kamer.
- Současné svícení žánru sci-fiVališ, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-19Práce se zabývá svícením ve filmech Blade Runner a Blade Runner 2049. Tento text však jen neporovnává obrazy z filmu, ale má za cíl ukázat čtenáři cestu, jak k těmto obrazům tvůrci došli. Ve zkratce seznámí čtenáře s tím, v jaké době tvůrci žili, jaké filmy se v oné době natáčely, a jaké konkrétní inspirace tvůrci přiznali. Tyto aspekty se pokouším v práci propojit a dát tak čtenáři základ, po kterém poté představím i vybrané obrazy a techniky, které u nich byly použity. Při psaní textu jsem kromě samotných filmů pracoval s řadami rozhovorů s tvůrci a jejich spolupracovníky, technických rozborů, filmových fór, a nabyté informace jsem poté hlouběji ověřoval a rozvětvoval. Techniky svícení jsem doplnil o informace získané při studiu kamery a v závěru jsem provedl srovnání obou filmů a vybraných scén.
- Světelné poměry jako výrazový prostředek filmových žánrůNovotný, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato práce se zabývá důležitostí světla a světelných poměrů při tvorbě hraného filmu. Zkoumá jejich emocionální účinek na diváka spolu s dalšími faktory jako je směr, kvalita a barevnost světla. Zároveň pomocí vlastních světelných testů představuje možné využití nového EL Zone systému právě při práci se světelnými poměry jak na samotném filmovém natáčení, tak i při zpětné analýze obrazu. Cílem této bakalářské práce je pak identifikovat a popsat nejčastěji se opakující světelné poměry v jednotlivých žánrech, získat povědomí o tom, proč se tyto světelné poměry využívají a jak ovlivňují výsledný emoční prožitek diváka.