Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "BRABEC, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 31
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bakalářský film: SenLászló, György István(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Stará paní se každý měsíc vrácí do své minulosti...
- Bakalářský film: SenSouček, Prokop(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Příběh o malé dívce a jejím snu, který již dávno není skutečností.
- Bakalářský film: SenFilip, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Film o sexu, drogách a práci.
- Bakalářský film: SenMilota, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Muž nalezne krabičku cigaret. Doma zjistí, že kromět cigaret je uvnitř krabičky i složená fotografie ženy které není vidět do tváře. Muž o ženě sní, ve snech jí stále nemůže pohledět do tváře. Ve snu objeví stejnou krabičku od cigaret. Je v ní vizitka. Muž se probere ze snění a jde na adresu uvedenou na vizitce. Ocitne se před nevěstincem. Chvíli váhá, ale pak jde dovnitř.
- Hororová atmosféra ve filmech Juraje HerzeFikerová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-27Tato bakalářská práce se soustředí na obrazové techniky a nástroje, které mohou sloužit k vytváření a podpoře hororové atmosféry. Analyzuje filmy režiséra Juraje Herze a jeho kameramanů (Spalovač mrtvol, Morgiana, Panna a Netvor, Deváte srdce a Upír z feratu) a konkrétní obrazové postupy vztahuje k vyprávění a jeho hororovým prvkům. V analýze vychází z definice žánru hororu podle amerického filozofa Noëla Carrola, praktické estetiky filmového hororu filmového vědce a scénáristy Thomase Sipose a kameramanské praxe. Krátce diskutuje termín atmosféra v kontextu současné estetiky. Práce nepodává vyčerpávající obrazovou analýzu zmíněných filmů; snaží se vysledovat některé nástroje filmového obrazu, které mají estetický účinek charakteristický pro žánr hororu.
- Kameramanské postupy ve filmech Stanleyho KubrickaTeysslerová, Yvona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Bakalářská práce zabývající se vizuálními koncepcemi ve filmech Stanleyho Kubricka s konkrétními ukázkami na třech jeho dílech.
- MícaKohout, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Krátký film na zadání tipu Sen katedry kamery o osamoceném muži a jeho kočce Míce, jež jednoho rána uteče.
- Natáčení pod vodouDvořáček, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-13Tématem této bakalářské práce je "Natáčení pod vodou" . Zabývá se teoretickou a praktickou problematikou spojenou s podvodním natáčením. Vzhledem k empirickému zaměření práce se text soustředí na osobní zkušenost získanou v průběhu natáčení podvodní scény celovečerního filmu Menandros & Thais, na kterém jsem spolupracoval jako hlavní kameraman. Veškeré zkušenosti, které jsem získal v průběhu příprav a během samotného natáčení, by měly být přínosem pro ty, kteří se budou v budoucnu zabývat touto problematikou. První část práce se zabývá stručnou historií a teorií potápění. Je zde popsán vývoj potápěčského vybavení v od počátku až do dnešní podoby a vysvětleno základní teoretické minimum pro podvodní natáčení. V druhé části je detailní popis podvodní bitvy, na které jsem jako kameraman spolupracoval při přípravě, realizaci a finalizaci. Tato kapitola je rozdělena do pěti části. První část se zabývá prvotní koncepcí podvodní scény. V druhá část popisuje přípravy na natáčení. Třetí a čtvrtá část se zabývá realizací od zkoušek až po natáčení. Poslední, pátá část, se soustředí na reflexi celé podvodní scény. Zde nastiňuji, co se dle mého soudu z ideových záměrů povedlo přenést do reality.
- Pohyb kamery v prostoru snímané scényMach, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Tato bakalářská práce se zabývá pohybem kamery. V první části podává základní informace o pohybu kamery a jeho vlastnostech. Rozděluje pohyby kamery z hlediska funkce a technologie. Definuje rozdíly mezi kamerou statickou a pohyblivou, zabývá se vztahem pohybu kamery a dlouhého záběru. Druhou část potom tvoří několik konkrétních ukázek použití pohybu kamery ve specifických segmentech filmů. Ukázky jsou složeny z popisu pohybu kamery, časové osy a obrázků, reprezentujících určitou část záběru pro názornější představu.
- Problematika podvodního natáčeníSyblík, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Tématem této bakalářské práce je “Problematika podvodního natáčení”. Zabývá se základními teoriemi a technologiemi, které je možno v rámci dané problematiky použít. Účelem bylo vypracovat srozumitelný a koherentní text, který by mohl sloužit jako výchozí bod pro hlubší studium tohoto nestandardního snímacího postupu, který ovšem předpokládá běžné znalosti kameramanské praxe a alespoň základní zkušenost s potápěním jako takovým (tzn. základní certifikát OWD, nebo jeho alternativa). Výše popsaný stav je stav, ze kterého jsem vycházel já, přičemž účel práce vychází právě z absence takového textu. Pominu-li vlastní zkušenost, tak informace obsažené v této práci vycházejí primárně z dlouhých a obsáhlých konzultací, které jsem absolvoval s profesionály tohoto oboru. Jmenovitě se jedná o Vojtěcha Nedvěda a Steva Lichtaga, kteří jsou obecně považováni za špičku v rámci tuzemské produkce, co se práce pod vodou týče. První část práce se zabývá stručným shrnutím teorie a historie potápění v obecné rovině, tzn. bez zaměření na kameramanskou praxi. Ve druhé části se zabývá technickým minimem, které by každý kameraman měl před přípravou svého prvního “podvodního” projektu znát. Není mou ambicí zde kompletně popsat celou teorii všeho, co může pod vodou nastat, spíše zdůraznit, a na uživatelské úrovni popsat určité jevy, které je potřeba znát. Příkladem může být lom světla pod vodou a jeho důsledky na zachycený obraz. Třetí část se zabývá stručnou, uživatelskou komparativní analýzou třech základních technických přístupů, které jsem pro tuto práci měl k dispozici, tzn. Scubacam, Nauticam a Panaquarium. Při výběru těchto technologií jsem kladl důraz na jejich dostupnost, přičemž záměrem bylo pracovat s něčím běžně dostupným v rámci každého profesionálního rentálu.
- Odebráno
- Psychologické aspekty barev v díle Svena NykvistaŠtancelová, Matylda(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato bakalářská práce se věnuje působení psychologických aspektů barev na diváka ve filmovém zpracování. Konkrétně se zaměřuje na dílo kameramana Svena Nykvista a dva příklady z jeho kinematografické tvorby. Představuje fyziologické vnímání barev a jejich podstatu, vnímání barev z hlediska psychologie a následný rozbor práce tvůrců filmu s barvou na konkrétních příkladech. Rozebírá každý film z hlediska jeho podstaty s barevným pojetím ve vztahu k emocionálnímu dopadu v souladu s vyprávěným příběhem. Kameramanův postup práce úzce závisí na spolupráci s režisérem, proto se práce soustředí i na vliv jednotlivých režisérů na kameramana a jejich výsledný projekt jako dílo dvou autorů. Srovnává jejich spolupráce a výsledný vývoj přístupu kameramana k používání barev ve filmu.
- Role barvy při zobrazení vnitřního světa postav ve filmech Michelangela AntonionihoKůlová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Bakalářská práce se zabývá barevným řešením postav a prostředí ve filmech italského režiséra Michelangela Antonioniho. Podrobně porovnávám s obrazovými přílohami tři nejvýraznější filmy, Červenou pustinu, Zvětšeninu a Zabriskie point. Zmiňuji silný vliv výtvarného umění na režiséra a právě v něm hledám souvislost s výtvarnými řešeními filmů a analyzuji, že umění a film spolu silně souvisí a navzájem se ovlivňují. Používám také na pojem metonymie a její význam v souvislosti s barvou. Čerpala jsem převážně ze skript profesora Jana Kališe a životopisných knih o Michelangelu Antonionim. Taktéž v odborných studiích, proto jsou některé citace mým překladem z italštiny a angličtiny. Myslím, že tato práce může mít přínos nejen pro začínající režiséry a kameramany, kteří nad barvou chtějí ve svém filmu uvažovat více významotvorně, ale i filmové laiky, kteří si rádi nacházejí nové souvislosti ve filmovém jazyku.
- SenHyksa, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Sen v letní zahradě
- SenHubač, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Režijním záměrem bylo natočit bakalářský film na základě skutečné události tak, aby vyprávěný příběh působil maximálně autenticky a neztratil nic ze svého pravdivého dramatického náboje. Krátký film vypráví příběh dívky, která po cestě do Itálie přichází o ledvinu.
- SenVančura, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17
- SenSkriečka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Cílem této práce je zmapovat situace, ve kterých lze při natáčení použít více než jednu kameru. V tomto textu bych chtěl upozornit na fakt, že natáčení více kamerami není jen doménou televizní obrazovky, a že kromě úspory času, může přinést novou kvalitu i do jiných kinematografických děl, jako jsou celovečerní hraný film, nebo dokumentární film. Největší prostor bude věnován hrané tvorbě, a to jak seriálové, tak i celovečerní.
- SenPtáčník, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Při snídani můžete snít o čemkoilv, někdo o jídle, jiný o budoucnosti nebo relaxaci.
- SenStretti, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Sen u rybníka.