Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KORČÁK, Jakub"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramatický text jako závazné východisko k prostorové realizaciTretiag, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Na konkrétních příkladech mé praktické bakalářské práce se snažím zpětně popsat a reflektovat naše scénické řešení hry Pohřešované jihoafrické autorky Rezy de Wet. Podstatou moderní činoherní režie je mít text hry jako předlohu, která se stává východiskem k jeho interpretaci a následnému převedení na jeviště. Právě cestě od prvotní interpretace až ke konečné scénické realizaci bych se chtěl věnovat. V první části se budu zabývat tvorbou fyzického prostoru, tedy scénografií. Pokusím se nastínit, co nás vedlo k její konečné podobě a jaké to má opodstatnění v textu hry. A hlavně jakou má možnost stát se prostorem dramatickým. Konkrétněji řečeno jakou tvoří platformu pro herce, aby z ní mohli vycházet, a do jaké míry je dokáže provokovat k jednání. Ve druhé části se již budu věnovat prostoru dramatickému, tedy prostorovému vyjádření vztahů a témat. Opět se pokusím zpětně popsat, jestli a jak se nám podařilo docílit jevištního obrazu, který funguje jako zhmotněná metafora. Budu pojednávat převážně o mimoslovním jednání, ale se zřetelem, že dramatický text nám tvoří základní východisko k realizaci.
- Hra s otevřeným koncemRut, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-24V úvodu píše Adam Rut o snaze uchopit režii jako hru s otevřeným koncem. V první části popisuje základní východisko. Ve druhé části reflektuje ve vztahu k tématu připomínky, jež dostal během tří let bakalářského studia od svých pedagogů. Ve třetí části popisuje průběh zkoušení bakalářské inscenace a snaží se najít podněty a zkušenosti, které lze využít i pro další práci s autorem, dramaturgem, scénografem a především herci tak, aby hra byla stále otevřená.Ve čtvrté části píše o obavách režisérů, divácích a o tom, co máme v moci.
- Inscenační potenciál současné ruské hryKačmarčík, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-16Tato práce se věnuje současné ruské dramatice a možnostem jejího inscenování. Autor se snaží najít základní specifika tohoto divadelního proudu, to vše s přihlédnutím k vlastní bakalářské inscenaci hry Murlin Murlo Nikolaje Koljady. V první části práce se snaží popsat vývoj moderního ruského dramatu, jeho současný stav a nejvýznamnější představitele. Zvláštní prostor je věnován právě osobě Nikolaje Koljady, který sehrál ve vývoji současného ruského dramatu velmi podstatnou úlohu. V závěru této části se autor věnuje rozboru základních znaků ruské dramatiky. Druhá část je pak věnována reflexi inscenace Murlin Murlo a rozboru práce na ní. V obou těchto částech je pak řešena základní otázka, zda by měly být současné ruské hry inscenovány na českých jevištích a jaká pozitiva by mohly do našeho divadelního prostředí přinést.
- Režisér v procesu zkoušení s hercemMalota, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Práce se zabývá rozborem různých aspektů spolupráce režiséra s hercem. Autor vychází z klauzurní inscenace Proces, dle předlohy stejnojmenného románu Franze Kafky. Autor si klade za cíl najít společná témata před začátkem inscenačního procesu a následně rozebírá postup při interpretaci postav. Nakonec popisuje samotnou práci na bakalářské inscenaci. Jako stěžejní se při práci s hercem ukazují vzájemný dialog a tvůrčí svoboda herců s přesnou znalostí motivací a cílů jednání. Cílem této práce je reflektovat co nejdetailněji společnou práci režiséra a herců na cestě k srozumitelnému jevištnímu tvaru.
- Specifika spolupráce režiséra s hercem při tvorbě dramatické postavyLudvíková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-25Práce je založena na reflexi vzniku inscenace Carmencita. Je dělena na dvě části. První se zabývá režijní koncepcí. Za hlavní témata inscenace označuje vášeň, řád, osud a smíření. Obhajuje výrazné užití vyprávění tím, že vyprávění dává hlavní postavě prostor k reflexi a výpovědi. Ve druhé kapitole je popsán průběh zkoušení a spolupráce režiséra s jednotlivými herci. Autorka srovnává svou představu o postavách s dosaženým výsledkem. Dochází k tomu, že důležitým faktorem při tvůrčí herecké práci je hercova ochota vydávat se za hranice své osobní povahy.