Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 82
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Pirandellova hra Každý má svou pravdu jako dramaturgický a režijní problémBartoš, Zdeněk, 1975-(2003)Datum obhajoby: 2003
- Komediálnost A.P. Čechova a princip hry při zkoušení MedvědaKhek, Pavel, 1978-(2004)Datum obhajoby: 2004
- Drama otevřené formy: význam scény, střih a montáž v Büchnerově VojckoviSchmitt, Katharina, 1979-(2004)Datum obhajoby: 2004
- Konkretizace dramatické situace v textu s vysokou mírou abstrakceVokoun, Martin, 1983-(2005)Datum obhajoby: 2005
- Scénologický rozbor inscenace hry I. Villqista Bez kyslíkuPácl, Štěpán, 1982-(2005)Datum obhajoby: 2005
- Interpretace nebo adaptaceMálková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-20
- Herec, režisér a text v autorském a klasickém činoherním divadleTošovský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-20
- Poetické divadlo, jeho dramatičnost a divadelnostSlouková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-20
- Mediální obrazy v současné dramaticeKolečko, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-20
- Rukopis režiséra a stylŠpinar, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-20
- Téma a volba jevištních prostředkůFrič, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-20
- Čechovovy Tři sestry a jejich současná generační reflexeBárta, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Bakalářská práce Čechovovy Tři sestry a jejich současná generační percepce (Možnosti a úskalí interpretace textu) vychází z dramaturgické analýzy hry Antona Pavloviče Čechova a dále zkoumá možností jeho současného inscenování. Text dramatu konfrontuje se dvěma nyní uváděnými inscenacemi a všímá si jejich podobné tendence k aktualizaci dramatu do doby nedávné normalizační minulosti.
- Prozaický text, jeho dramatizace a jeho inscenováníSamec, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-27Jako téma své bakalářské práce jsem si vybral reflexi svých zkušeností z letošního roku, při kterých jsem objevil jakýsi specifický druh dramaturgické práce, a sice dramatizaci prozaického textu. Kdo jiný má mít dramatizování za úkol, ne-li právě dramaturg: člověk, jehož místo se podle nejrůznějších divadelních definic nachází ?někde mezi divadlem a literaturou?? Hledal-li jsem nějaký praktický smysl oboru, který studuji, pak právě práce na dramatizaci vyjevila se mi jako smysluplná ukázka praktické dramaturgie. Jako dramatizátor se stávám tím, kdo se zabývá literaturou ? prózou, aby ji mohl adaptovat pro divadelní představení.
- Obraz ženy v dramatice 20. stoletíMusilová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19V této práci sleduji proměny a varianty obrazu ženské postavy ve dvou divadelních inscenacích, několika dramatických textech a jednom románu autorů 20. století. Pozornost věnuji postavám žen, které chtějí obstát v silném konfliktu mezi představami o sobě a svém životě a omezenými možnostmi jejich uskutečnění. Úhel mého pohledu určuje téma ženského osvobozování, jež na uvedených příkladech rozebírám a pojmenovávám. Nacházím podobné i rozdílné cesty k vlastnímu osvobození a různé stupně jeho naplnění. Závěrem si uvědomuji podstatu, která je základem každého, nejen ženského, osvobození: poznat, že nemusím chtít víc, než mohu, porozumět tomu, co mohu, smířit se s tím a nalézt lásku sama k sobě.