Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "SCHEJBAL, Milan"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- K partnerské spolupráci při inscenačním procesuNejedlý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-25Tato práce se zabývá partnerským vztahem jednotlivých složek inscenace a jejich schopností vstupovat do tvůrčího dialogu. Na příkladech z praxe jsou zde formulovány obecnější teze, které ve čtyřech kapitolách shrnují přínos dramaturgické, scénografické, herecké a režijní práce pro inscenační proces i pro dlouhodobou spolupráci ansámblu.
- REŽIE INSCENACE V RÁMCI MEZIFAKULTNÍ SPOLUPRÁCE DAMU A HAMULipková, Jolanta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-29Bakalářská práce se věnuje přípravě autorské inscenace Můj lékař Mendelssohn, která vznikla v rámci mezifakultní spolupráce Divadelní a Hudební fakulty Akademie múzických umění na podzim roku 2022. V práci je popsán inscenační proces od samotného výběru inspirativní předlohy, přes její adaptaci, průběh zkoušení až po reprízování. V teoretické části práce se autorka věnuje historii přístupů k zobrazování duše na jevišti. Dále přibližuje specifika jako je spolurežie, nebo rozdíl v režijní práci činoherního režiséra versus choreografa. Ve druhé části práce se pak autorka vrací k produkčním a technickým úskalím vzniku inscenace a podrobně vysvětluje, jaké zkušenosti získala pro svou budoucí režijní praxi s ohledem na její produkční zajištění, propagaci, či práci s divadelní technikou.
- Specifika komediální situace v dramatické tvorbě Woody Allena, zejména v díle Central Park WestTyc, Mikoláš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-25Práce se zaměřuje zejména na specifika komediální tvorby Woodyho Allena. Mikoláš Tyc popisuje v úvodu překážky, se kterými se inscenační tým setkal na základě práce na bakalářské inscenaci jednoaktové hry Central Park West. Interpretace této hry vychází z rozboru postav a struktury příběhu, která se v mnohém shoduje s Freytagovou technikou dramatu - těmto tématům se věnuje druhá a třetí kapitola. Čtvrtá část se zaměřuje na textové změny provedené za účelem snížení věkové hranice postav z pětačtyřiceti na přibližně pětatřicet let. V páté kapitole popisuje autor této práce ze svého režijního úhlu pohledu proces zkoušení a vývoj některých herců v žánru konverzační komedie. V závěrečné šesté části autor zkoumá, co se povedlo a co se nepovedlo na zmiňovaném představení z hlediska své další divadelní práce.
- Textová předloha jako východisko k režijně-hereckému rozehrávání dramatických situacíČerný, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Práce se zabývá problematikou inscenování divadelního textu a specifickými rysy práce režiséra při přípravě a realizaci inscenace. Opírá se o praktickou zkušenost ze zkoušení bakalářské inscenace Dorotka. Autor se zaměřuje na text předlohy, popisuje její děj, strukturu i styl a zabývá se zvolenou inscenační úpravou. Dále rozebírá prostor zakotvený v textu a jeho scénické řešení zvolené pro svou inscenaci, pojednává o problematice práce s hercem a scénického rozehrávání jednotlivých situací a vyvozuje obecné závěry, plynoucí z celé režijní zkušenosti. Autor k pojednané látce přistupuje se snahou o objektivní zhodnocení své bakalářské inscenace, pojmenování chyb a všech problémů s ní spojených.