Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "HALAŠ, Adam"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventské představení -" Meating"Vaculíková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- DIVADLO CONTINUOVaculíková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce je zaměřena na jeden z významných souborů alternativního pohybového divadla v České republice divadlo Continuo. Mým hlavním cílem je pokusit se komplexně a objektivně shrnout dosavadní činnost tohoto souboru a rozebrat jej do větší hloubky včetně vývoje divadla, důležitých osobností spjatých s tímto souborem, způsobu práce, stytu i výtvarného pojetí. Práce je pro zpestření doplněna dvěma rozhovory - s uměleckým šéfem divadla Pavlem Štouračem a s bývalými členy Salvi Salvatore a Seiline Valée, kteří založili vlastní soubor Décalages - divadlo v pohybu. Nechybí ani obrazová příloha a vybrané recenze z tisku.
- Nejistota jako zdroj kreativityJešutová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-08Tato diplomová práce se snaží o výzkum stavu neznáma a nejistoty jako výchozího a z mého pohledu částečně nevyhnutelného bodu kreativní tvorby a jeho pozitivnímu přínosu pro tvorbu divadelního představení. Záměrem je podívat se “pod pokličku těchto pocitů”, rozebrat jejich fungování a pokusit se je přijmout jako stav, který může být pro kreativní tvorbu přínosným, obohacujícím a oživujícím aspektem. Bere si za cíl zmapovat otázku osobní nejistoty a rozpaků divadelního interpreta, které jsou často součástí tvorby ve chvíli kdy, je potřeba aby vystoupil ze své komfortní zóny.
- Výučba pantomimy na SlovenskuKasprzyk, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-12Magisterská práca Výučba pantomímy na Slovensku je logickým pokračovaním mojej bakalárskej práce Festival PAN. Práca začína stručným zhrnutím niekoľkých významných slovenských mímov a novej generácie vyrastajúcej na HAMU v Prahe. Po uvedení rozmanitosti a životaschopnosti slovenskej pantomímy prechádza práca k postaveniu pantomímy v slovenskom školskom systéme, porovnáva ho s českým a zakončuje kapitolou o Asociácii profesionálnych mímov Slovenska. Mojimi zdrojmi boli osobné rozhovory s mímami a pedagógmi na základných umeleckých školách, konzervatóriách či VŠMU a oficiálne štátne dokumenty Slovenskej a Českej Republiky vzťahujúce sa k umeleckému vzdelávaniu. Inšpiráciou mi bol aj vznik asociácií AMIS a festivalu PAN Art, ktoré svojimi aktivitami posúvajú vnímanie pantomímy do súčasnosti. Ako člen asociácie a porotca festivalu môžem na základe svojho vzdelania získaného na HAMU a nadobudnutých skúseností v umení a pedagogike je mojou úlohou a úlohou tejto práce poskytnúť novú perspektívu vnímania slovenskej pantomímy a jej vyučovania v slovenskom umeleckom školstve.