Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "HYVNAR, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Pedagogická metodika pantomímy Radima VizváryhoRozložníková, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Táto práca pojednáva o pedagogickom procese predmetu Pantomima a telesný mimus, ktorého výuka prebieha na Katedre nonverbálního divadla, Akademie múzických umění v Praze. A je tak jediným miestom na území celej Českej aj Slovenskej republiky, kde sa táto technika vyučuje na profesionálnej úrovni. Výuka prebieha pod vedením Radima Vizváryho, ako poprednej osobnosti pantomickej scény v medzinárodnom charaktere. Podrobne v nej rozoberám jeho vlastne vytvorenú pedagogickú metódu, ktorá študentov prevádza od fyzického tréningu, cez techniku Mime Corporel až po samotnú techniku mimu a pantomické herectvo. Chronologicky tak popisujem celý proces výuky skladajúci sa z jednotlivých princípov, metód, cvičení a techník, ktoré študenta následne privádzajú k samotnej tvorbe.
- SUZUKIHO METODA PRO VÝCVIK HERCŮJícha, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce se zabývá tréninkovým systémem herců známým jako Suzuki Metoda, kterou vyvinul Tadashi Suzuki a jeho společnost SCOT Company of Japan. Suzukiho vývoj jako mezinárodně uznávaného divadelního režiséra je zkoumán z hlediska toho, jak si přál začlenit určité principy a postupy z tradičních japonských hereckých režimů do moderního divadla, aby to mělo smysl pro mezinárodní publikum. Za tímto účelem vytvořil Suzuki svou metodu, která se vyvinula do šesti základních cvičení, z nichž každá má pododdělení. Autor na základě svého výzkumu a praktických zkušeností s firemními kurzy SITI v Suzuki v létě 2017 a 2018 podrobně popisuje, jak se tato základní cvičení provádějí.
- Znak a jeho proměna v pouličním divadleVnouček, Jonatan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Tato diplomová práce se zabývá, proměnami znaku v pouličním divadle, na příkladě autorského představení Johnny & Jenny. Dále se zabývá vztahem herce s objektem, proměnami jejich vztahů a dějotvorné schopnosti těchto vztahů. Cílem bylo zjistit do jaké míry objekt s hercem dokáží rovnocenně koexistovat na jevišti, jak utvářejí vzájemné charaktery, jak vybraný objekt ovlivňuje samotné téma představení, co vše je možné skrze objekt sdělit a jakým způsobem dokážeme u diváka pozměnit vnímání daného objekt. Otázky se podařilo úspěšně zodpovědět na základě teoretických studií a během praktické práce na představení Johnny & Jenny.