Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "PETIŠKOVÁ, Ladislava"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventské představení -" Co všem skrývám já"Zázvůrková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Fenomén Černého divadlaPaňková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06V mé diplomové práci jsem se zaměřila na fenomén černého divadla. Popíši jeho technickou stránku, vedení loutek a rekvizit, specifické herectví a černodivadelní efekt. Pkusím se také vysvětlit složitost režie tohoto syntetického divadla, kterou bude následovat krátká anamnéza černého divadla. Nakonec se zaměřím na Černé divadlo Jiřího Srnce od jeho počátku do dnešní doby a nasíním přínos jeho černodivadelní tvorby.
- KOMIKPikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08V magisterskej práci som sa zamyslel nad možnou existenciou kánonu komika, ktorý sa plošne objavuje a v l'udskom bytí.
- Pantomimické etudy v tvorbě Henryka TomaszewskéhoSvoboda, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Diplomová práce se zabývá osobností a uměleckou tvorbou polského mima, režiséra a divadelníka Henryka Tomaszewského.
- Šamanské principy v tvorbě moderního mima a herceKasprzyk, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Diplomová práce “Šamanské principy v tvorbě moderního mima a herce” se zabývá využitím šamanských principů v uměleckém, tvůrčím procesu. Pojednává o hladinách vědomí, které pomáhají koncentraci jak při výkonu, tak při tvorbě a o důležitosti rituálu pro jedince i skupinu. Zaobírá se moderním, živým divadlem dotýkající se hlubokých vnitřních lidských potřeb a věnuje se stejným či podobným cílům rituálu a divadla.
- Smysl a funkce gestaZázvůrková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Moje diplomová práce je zaměřena na smysl a funkci gest jednotlivých oborů. Snaží se vystopovat jejich vzájemnou návaznost a možnou symbiózu. Sledovala jsem gestikulaci obecně a zvláště jak se projevuje v praktickém uplatnění.
- Současný herec v mimickém divadleKřivánková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce pojednává o úloze současného herce v mimickém divadle. Zabývá se otázkou autorství a fyzickou existencí herce na jevišti. Vychází z analýzy absolventského představení Jindřišky Křivánkové Lovci a na základě rozboru inscenace pojmenovává principy autorského divadla a současného herectví.
- Témata a formy libret v pantomiměRichta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Tato úvaha je nahlédnutím do různých způsobů zpracování a tematického pojednání pantomimy dvacátého století. Snažím se potvrdit, že témata použitá v pantomimě se velmi často opakují v různých podobách. Z toho bych rád vyvodil možnosti pro současnou pantomimu a pokouším se uvést problematiku směřování pantomimy na příkladech inscenací z dob nedávno minulých, i mých osobních dramatických pokusů.
- Tulák versus FrigoŠvecová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Diplomová práce pojednává o dvou významných a lidsky přesvědčivých komických typech americké němé filmové grotesky ? Tuláku a Frigovi, ztvárněné Charlesem Chaplinem a Busterem Keatonem, kteří se hluboce vepsali do srdcí lidí na celém světě.
- Zdravotní klaunVláčilová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06Stručná charakteristika: Tato magisterská práce se snaží popsat občanské sdružení Zdravotní klaun a především práci tzv. zdravotních klaunů ? umělců navštěvujících dětské i dospělé pacienty v nemocnicích. Jedná se o novou tvůrčí disciplínu tvořenou mladými umělci, jež v rámci tzv. zdravotní klauniády užívají vybrané umělecké postupy oboru ve prospěch zlepšení kondice pacientů nebo lidí postižených nejrůznějšími neduhy. Humánní instituce využívající umělecké prostředky je již dnes považována v nemocnicích za součást léčebného procesu a to zejména u vážných onemocnění. Umělec svým osobitým přístupem vyvolává u pacienta dobrou náladu a zejména smích, který v organismu pacienta podporuje pozitivní procesy zvyšující účinnost prováděné léčby. V této magisterské práci je proveden základní výzkum této nové a stále se formující disciplíny, který se opírá o konkrétní poznatky umělců věnujících se oboru, ve snaze abstrahovat obecné závěry a využít jejich poznatků pro osvětlení povahy nové disciplíny.