Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "SÍLOVÁ, Zuzana"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herectví Josefa Abrháma.Nosková, Simona(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-12Ve své diplomové práci se věnuji herci Josefu Abrhámovi a vedle podrobného mapování jeho hereckého osudu se na příkladech stěžejních rolí divadelních i filmových pokouším analyzovat nejdůležitější znaky hereckého typu umělce, který se stal jedním z nejosobitějších a nejvýznamnějších představitelů generace vstupující do profesionálního života počátkem šedesátých let minulého století. Jeho herecká kariéra je tak úzce spjata s výrazným vzepětím divadla a filmu v jednom z vrcholných období velkého vzmachu české kultury, stejně jako s pokusem o jeho likvidaci v letech následujících i s hledáním nového společenského bytí po listopadu 1989. I když většinu svého profesního života prožil Josef Abrhám v nelehké době normalizace, dokázal - jak lze doložit výsledky jeho herecké práce, za kterou si získal i velkou popularitu - přes různá omezení, že lidsky a profesionálně silná osobnost může skrze své umění výrazně ovlivnit úroveň moderní české kultury.
- Humor v tvorbě Ladislava SmoljakaŠpíglová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-07Předmětem této diplomové práce je divadelní a filmová tvorba Ladislava Smoljaka. Práce si klade za cíl v jeho rozsáhlém díle objevit shodné prvky a definovat poetiku umělce. Přičemž pozornost je soustředěna především na jeho humor. Dílčí cíl představuje vymezení Smoljakova tvůrčího přístupu vůči Zdeňku Svěrákovi, jeho mnohaletému partnerovi; členovi autorského týmu. Základním nástrojem zkoumání je rozbor inscenací a filmových komedií: Vyšetřování ztráty třídní knihy pro Divadlo Járy Cimrmana, Hymna aneb Urfidlovačka, Fantom realistického divadla Zdeňka Nejedlého pro Studio Jára (později přejmenované Studio Láďa) a Malý říjen pro Divadlo Na Zábradlí. Z filmů to jsou: Jáchyme, hoď ho do stroje!; Marečku, podejte mi pero!; Na samotě u lesa; Kulový blesk; Vrchní, prchni!; Jára Cimrman ležící, spící; Rozpuštěný a vypuštěný a Nejistá sezóna. Získané poznatky se autor pokusil zobecnit a následně využít k definování Smoljakova chápání humoru jako způsobu komunikace; vyjadřování se k problémům týkajících se samé podstaty lidství.
- Karel Dostál mezi filmem a divadlemBurianová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Tato diplomová práce pojednává o životě a tvorbě Karla Dostala. První kapitola po-skytuje biografické údaje a snaží se o základní mapování jeho osobnosti. Následující kapitoly se věnují jeho tvůrčí činnosti v divadle i ve filmu. Práce je rozdělena podle profesních oborů ? Karel Dostal jako herec a Karel Dostal jako režisér. Zaměřuje se především na působení v Národním divadle, kde Karel Dostal strávil nejdelší část své kariéry. Popisuje několik inscenací, které režíroval. Vybrané inscenace jsou roz-děleny do několika tvůrčích období, které se navzájem liší výraznou změnou režijního rukopisu. Většina inscenací je podložena jak obrazovým materiálem, tak dobovou kritikou. Další částí je rozbor několika jeho rolí v divadle i ve filmu. Tyto popisy herec-kého výkonu mají sloužit k vyvrácení vědomosti o Karlu Dostalovi jako herci malých a bezvýznamných rolí. Zároveň tato diplomová práce poukazuje na celou šíři nezpra-covaného materiálu o určující osobnosti českého divadla.