Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "ELIÁŠOVÁ, Bohumíra"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Choreografická tvorba prostřednictvím hryJedličková Beňová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
- Improvizácia a priestorFerienčíková, Soňa(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-15Touto prácou chcem poukázať na improvizáciu ako fenomén. Fenomén, ktorý sa vyskytuje nielen v živote tanečníkov ale aj umelcov vo všeobecnosti. Chcem ju priblížiť všetkým nám- ľudským bytostiam, pretože v konečnom dôsledku ju všetci dennodenne využívame. Práca je koncipovaná z pohľadu pedagóga, s ohľadom na všetkých potenciálnych študentov, ponúkajúc im náhľad na praktické pohybové kvality, ktoré by mali obsiahnuť. Priestor je aspektom, ktorým som sa rozhodla na improvizáciu bližšie pozrieť. Ponúknuť teoretické poznatky a nadviazať na ne v praktických cvičeniach. Snažila som sa pretkať prácu osobnými skúsenosťami a zážitkami a dať jej tak kus seba.
- Pedagogická a choreografická práce Joe AlegadoJirmanová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-11Bakalářská práce se zabývá životem JoaAlegada, zejména jeho prací pedagogickou a choreografickou. Výchozím bodem byli rozhovory s tímto umělcem, které umožnili zachytit osobitý pohled JoeAlegada na taneční umění.
- Pedagogické aspekty choreografické tvorbyBartovanec, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Tato práce pojednává nejen o díle německé choreografky Sashy Waltz, ale zaměřuje se především na pedagogické aspekty její tvorby, čím může být pro choreografy a tanečníky přínosná, a to nejen po stránce poetiky jejích choreografií, které bezpochyby inspirují, ale také v profesně-lidském přístupu k tanečníkům.
- Pohyb a hlasWimmerová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-15Tématem bakalářské práce je možnost propojení pohybu s hlasem a jeho vzájemnou ovlivnitelnost jak pro tanečníka, tak pro umělce různého zaměření. Na základě získaných divadelních zkušeností z muzikálů mám možnost poznat pěveckou a hlasovou techniku, kterou dále rozvíjím v hodinách hlasové výchovy na DAMU a HAMU v Praze. Hodiny hlasové výchovy se tak staly inspirací pro hlubší poznání nejen vlastního hlasu, ale i spolupracující celkové tělesné struktury. Zdrojem informací pro bakalářskou práci jsou osobní zkušenosti získané v hodinách hlasové výchovy a dostupná literatura. V práci se také zaměřím na vzájemný vztah mezi hlasem a pohybem a jejich společné elementy. V oblasti oboru pedagogiky tance má z mého pohledu následující práce hodnotný význam z hlediska použití hlasových prostředků pedagoga, které celkově rozvíjí pedagogickou osobnost ve způsobu vedení tanečních hodin.
- Soňa Kupcová: Předvečer madam BibiKupcová, Soňa(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-15
- TheresientanzPoznarová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-04Ve své bakalářské práci se věnuji kultuře provozované v ghettu Terezín za druhé světové války se zaměřením na tvorbu, ve které má své místo tanec. Obsahem zkoumání byl v mé práci kontrast tvorby osvobozujícího umění ve vězeňských podmínkách s obludností nacistické tyranie. Po nastínění historického kontextu a představení kulturní elity v táboře následují kapitoly o hudbě a tanečním umění a jejich osobnostech tvořících v Terezíně.
- Všestranný přístup ve výuce tance na ZUŠVolrábová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-07Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků tanečního oboru na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na způsob všestranné výuky a na stručnou charakteristiku principů jednotlivých základních tanečních technik. Snaží se najít vzájemný přesah pohybových stylů z pohledu tanečního pedagoga. Cílem práce je přiblížit tento způsob výuky a přispět zkušenostmi tanečním pedagogům, kteří preferují výuku kombinovaných tanečních technik.