Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 256
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Pohyb a herec, pohyb v herectví, herectví v pohybuSlezáková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-09
- Význam držení těla jako prevence přetížení a poraněn튝astná, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-05
- Improvizace v dětském tanečním projevuDejmková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06
- Muž jako tanečník. Kvalitativní výzkumy na konzervatořích.Skalická, Bronislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-05
- Zpracování výuky klasického tance (1. r. konzervatoře - 1. pol.)Balogová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- Televizní a filmová tvorba prof. Pavla ŠmokaHolánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Tanec s partnerem v současném tanciLamešová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- Gymnastická průprava pro rozvoj pohybových funkcí a dispozicMorávková, Pamela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- Bohemika v libretechBabická, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Abstrakt Bakalářskou práci Bohemika v libretech autorka koncipuje do dvou velkých kapitol s podkapitolami. Nejprve se zabývá tématem husitských válek v kapitole nazvané Choreodrama s námětem husitských spanilých jízd, poté přistupuje k motivu dívčí války v kapitole Balet inspirovaný legendou dívčí války z českých kronik. Balet Husité před Naumburkem byl dáván Salvatorem Viganó v divadle La Scala v Miláně roku 1815. Salvatora Viganó ke složení tohoto baletu nejspíše inspirovala hra se zpěvy Augusta von Kotzebue. Velká pozornost je věnovaná srovnání naumburské legendy, čili primárnímu zdroji motivu, s baletem. Následně je obsah baletu konfrontován s již zmíněným melodramatem. Téměř v závěru se dozvídáme, jak hluboce se historie zajímá o husitské obléhání Naumburku. Jules Perrot v roce 1852 v Petrohradě představil svůj balet Vojna ženštin čili Amazonky IX. století. Balet byl podle údaje na libretu údajně postaven na příběhu dívčí války z českých kronik, ovšem šlo jen o vzdálenou inspiraci tímto tématem. Možných inspiračních zdrojů pro tento balet se našlo vícero a zatím není jasné, který je ten výchozí. K tomuto baletu se dochovala dvě libreta, se kterými se v bakalářské práci nakládá, překlad ruské verze libreta z pozůstalosti Jana Reimosera a francouzské libreto. Libreta nejsou zcela totožná, objevují se v nich rozdíly. Autorka ještě shrnuje krátkým přehledem inscenace na toto téma převážně z českého území a dále zaměřuje svou pozornost na vývoj tématu dívčí války v českých kronikách.
- Terre a terre v technice klasického tanceLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Táto práca je venovaná analýze terre à terre, špecifickému spôsobu prevádzania pohybov a skokov techniky klasického tanca. Rozbor tejto témy je pojímaný z niekoľkých uhlov. Prvá časť sa zaoberá základnou charakteristikou a vlastnosťami terre à terre štýlu tanca, jej vývojom a prítomnosťou v určitých dejinných etapách. Obsahom druhej časti bakalárskej práce je analýza jednotlivých častí tela, akými sú centrum ľudského tela, chodidlá, horné končatiny, a ich funkcie v terre à terre tanci. Pozornosť sa tiež sústreďuje na funkciu základného pohybu klasického tanca, plié, a na funkciu épaulements, ktoré sú nepostrádateľnou súčasťou umeleckej prezentácie tanca, v snahe zachytiť ich správanie v súvislosti s terre à terre technikou. Záverečnú časť práce predstavuje súhrn základných prvkov a skupiny prvkov techniky klasického tanca, ktoré je možné prevádzať spôsobom terre à terre, so základnou všeobecnou charakteristikou každého z nich.
- Pedagogický výstupBeswald, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06
- Choreografický styl Maurice BéjartaNečasová, Sylva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Bakalářská práce s názvem Choreografický styl Maurice Béjarta přibližuje život a práci tohoto francouzského choreografa včetně jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i škol, které sám Béjart založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Maurice Béjarta, souborům a tanečníkům, školám a jejich význačným pedagogům. Dále práce obsahuje přehled prací M. Béjarta pro divadlo, film i knižní tvorby zachycující jeho život. Nechybí ani nezbytná soupiska souborů Maurice Béjarta, jeho choreografické a literární tvorby (vše v chronologickém řazení) a získaná ocenění. Práce je zakončena charakteristikou choreografického stylu Maurice Béjarta.
- ChoreografiePuchowska, Sara Maria(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05
- Pedagogický výstupNishiyama, Momoko(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-05
- Pedagogický výstupElblová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04
- Pedagogický výstupLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30
- FugaNečasová, Sylva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Choreografie inspirovaná hudební formou fugy pro čtyři tanečníky a čtyři hudebníky.
- FugaMalá, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Tato absolventská choreografie je vytvořena se záměrem sledovat hudební formu fugy. Choreografie je rozdělena do dvou částí. V první je použita Beethovenova Grosse Fuge, ve druhé skladba s jazzovou atmosférou D. Brubecka. Inspirací pro vznik představení byla snaha člověka o překonání formy a osvobození se od ní.
- Osobnost choreografaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
- Dramatický způsob práce Jiřího KyliánaMalá, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.